Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Intxaurrek eta arrain urdinak bihotzeko eritasunen prebentzioan duten garrantzia nabarmentzen da

Intxaurrek LDL kolesterola murrizten dute, eta arrain urdinak, berriz, triglizeridoak jaisten ditu.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2009ko apirilaren 15a

Loma Lindako Unibertsitateak (AEB) berriki argitaratu duen azterlan baten arabera, “American Journal of Clinical Nutrition” aldizkarian, intxaurrak jateak kolesterol “txarra”, LDL kolesterola, murriztu egiten du arrain urdinak baino gehiago, eta horrek triglizeridoak murrizten ditu. Bi elikagaiek bihotzeko eritasuna izateko arrisku orokorra murrizten dute.

Ameriketako Estatu Batuetako Medikamentu eta Elikagaien Administrazioak emandako gomendioari jarraiki, ikertzaileek ikusi dute eguneroko dietan 42 g intxaurrek kolesterol-gazura %5,4 eta LDL kolesterola %9,3 murrizten dutela.

Halaber, zientzialariek ikusi dute astean bi arrain urdin sartzen diren dietan triglizeridoen maila %11,4 murrizten dela. Gainera, HDL kolesterola (ona)% 4 handitzen du, eta LDL kolesterola zertxobait murrizten du dieta kontrolatuarekin alderatuta. Saiakuntza honetan izokina erabili zen.

“Saiakuntzaren garrantzi praktikoa da intxaurrak eta arrain urdina jateak odoleko eta triglizeridoetako kolesterola nabarmen jaistea ekar dezakeela, baita pertsona osasuntsuetan ere”, esan zuen Sujatha Rajaram autore nagusiak. “Pertsonek ahalegina egin beharko lukete omega-3 koipeak dituzten landare-iturriak beren dietetan (intxaurrak, esaterako) eta omega-3 koipe-iturria sartzeko. Arrain koipetsua ez bada itsasoko omega-3 lortzeko aukerarik gustukoena, beste aukera batzuen artean mikroalga-olioa edo DHAz aberastutako arrautzak daude” gehitu zuen ikertzaileak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak