Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Iraila: Pipermorro gozoak

Osagai ugari ditu kapsantinak, kolore gorri hain berezia ematen dien pigmentua, eta propietate antioxidatzaileak ematen zaizkio.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2005eko irailaren 01a

Pipermorroak urte osoan eskuragarri egon arren,
uzta biltzeko sasoi naturala uda eta udazkena da. Jatorrizko barazki hau
Mexiko eta Erdialdeko Amerikakoa, oso azkar egin zen ezaguna eta garrantzi handia hartu zuen
gastronomia nazionalean.

Pipermorroa, barietate lodi, mamitsu eta handia,
ospe handia du gure herrialdean. Zaporea ez da batere mingarria, eta
egokia gordinik jateko, erretzeko edo gisatu eta erregosetako osagai gisa.
Kontserban ere ontziratzen da, edo erregistrotan lehortzen uzten da. Bil daiteke
berdea edo heldua, kolore gorri bizia, batzuetan bortitza.

Bitamina-iturri naturala

Piperraren osagai nagusia ura da, eta ondoren karbohidratoak.
karbonoa, beraz, kaloria gutxiko barazkia da.
Hesteetako eta efektuko zirkulazioa hobetzen duen zuntz-iturri ona da.
asetzailea. Gainerako barazki eta barazkien antzera, haien proteina-edukia
oso txikia da, eta ia ez du gantzik ematen. Bitamina-edukiari dagokionez,
pipermorroak oso aberatsak dira C bitaminarekin, eta gehiago eduki ditzakete
laranja edo marrubiak bezalako frutetan dagoenaren bikoitza. Hauek dira:
karoteno-iturri ona; kapsantina, pigmentua
propietate antioxidatzaileak dituen naturala, kolore bereizgarria ematen duena
gorria. A probitamina (Beta-karotenoa) ere aipagarria da
eta kriptoxantina, organismoak behar ahala A bitamina bihurtzen duena),
folatoak eta E bitamina. Kopuru txikiagoan badira beste bitamina batzuk ere
B taldekoak, hala nola B6, B3, B2 eta B1. C bitamina horien edukia
eta E, karotenoekin batera, piperra iturri garrantzitsu bihurtzen dute.
antioxidatzaileena, gure osasuna zaintzen duten substantziak. Mineralen artean
potasioaren presentzia nabarmendu behar da, proportzio txikiagoan baitaude.
magnesioa, fosforoa eta kaltzioa.

Zaporea gozatzea

Haien nutrizio-aberastasuna aprobetxatzeko modu egoki bat ondo meheak ebakitzea da
eta gazpatxo eta entsaladetan dastatu. Osorik edo zatituta ere
frijitu, parrillan erre edo egosi eta erregosi. Errekiak
nahasi tomate-saltsarekin eta prestatu koiperik gabeko purea.
haragia, arraina eta pasta.

Zapore bizia duenez, ez da ia gatzik erantsi behar platerei.
sodio dieta kontrolatua egiten dutenek aprobetxa dezaketen nolakotasuna.

Freskoenak

Pipermorro freskoak kolore gorri distiratsuagatik bereizten dira:
larruazal leuna eta orbanik gabea, haragi sendoa eta zurtoin berde eta zurruna.

Etxera iritsitakoan, hozkailuan gorde, eta hozkailuan gorde.
plastikoan. Izoztu egin daitezke; horretarako, lehenik uretan galdarraztatu behar dira.
3 minutuz irakiten, azala gogorra badute, ez egiteko
izoztearekin gehiago gogortzea. Ezin hobeto onartzen dute
izoztu, erreta eta zurituta.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak