Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Itsaski-paella eta untxia labean

Img 153284 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 602 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Olioa paellan berotzen dugu. Salteatu minutu batez otarrainxkak, kendu eta gorde. Ondoren, untxia zatitu eta gorritzen hasiko gara, noizean behin bueltak emanez. Gehitu baratxuri xehatua, zatitutako tomatea, leka zatiak eta piperrautsa. Erregosi oso azkar, eta gehitu arroza eta arrain-salda azafrai-hegatsekin.

Bi nekorak erditik zatitu eta paella erdian murgilduko gara. Otarrainskak arrozaren inguruan apaindu. Irakiten hasten denean (su baxuan, 5 minutuz), probatu gatza eta sartu labean 180 ºc-tan, 12 minutuz. Denbora hori igarota, labetik atera eta sukaldeko zapi batez estalita utzi 3 edo 4 minutuz.

?

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
602 15,2g 2,8g 2,3g 1,1g
30% 22% 14% 3% 19%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Arroza elikagai gozo-gozoa da, eta elikagai ugari ditu bere konposizioan. Karbohidrato ugari du, eta, beraz, organismoarentzat energia-iturri bikaina da. Burdina, potasioa, fosforoa, zuntza eta B3, B5 eta B9 bitaminak dira. Untxiaren haragia haragi zuritzat hartzen da, osakeran gantz gutxiago du eta aukera osasungarria da. B multzoko bitaminen agerpena nabarmentzen da, B12 batez ere, digestio errazekoa, sodio gutxikoa eta potasio ugarikoa. Otarrainxkekin prestatzen da, proteina eta kaloria gutxiko osagai batekin. Otarrainskak bitamina eta mineral ugari dituzte, eta B3, B9, B12 eta E bitaminak nabarmentzen dira. Mineralen edukiari dagokionez, magnesioa, selenioa, sodioa, burdina, potasioa, sodioa eta fosforoa nabarmentzen dira; hala ere, kolesterol-iturri da eta ez da egokia azido urikoaren berri handiak dituzten pertsonentzat. Neurriz kontsumitzeko errezeta kalorikoa.