Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Izerdi asko botatzen bada, azkarrago argaltzen da?

Transpirazioarekin ura eta gatz mineralak galtzen dira, baina ez koipea; beraz, izerditzea ez da gauza bera argaltzea

Img sudar adelgazar hd Irudia: Kullez

Gehiegizko pisua eta obesitatea gehiegizko gantzaren ondorio dira. Kentzeko, beharrezkoa da jaten ditugun elikagaien nutrizio-profila hobetzea, dietak ematen duen kaloria kopurua murriztea eta gastua handitzea, hau da, ariketa fisikoa egitea. Hala ere, izerditzea ez da argaltzea, transpirazioarekin galtzen dena ura eta gatz mineralak baitira, baina ez koipea. Izan ere, gorputzaren pisua hasierako baliora itzultzen da pertsona berriro hidratatu eta galdutako likidoa berreskuratzen duenean. Ondoren, koipea nola galdu eta pisua nola murriztu azaltzen da, modu eraginkor eta osasungarrian.

Izerdia eta pisua galtzea

Kirolari askok galdu behar dute pisua lehiaketa baten aurretik.
Horixe da judoken eta boxeolarien kasua, lehenago baskulara igo behar baitute.
lehiatzekoa, jakintza-arlo horietako kategoriak honela ezartzen baitira:
pisuaren arabera. Hala, ohikoa da kirolari horiek saunatik pasatzea astunak izan baino lehen, azken unean balio egokia eman ahal izateko. Hala ere,
izerdituz gero, pisua jaitsi egiten da, ura galtzen baita, ez baita argaltzen.
gantza kentzen da. Pisua hasierako baliora itzultzen da, pertsona berriro hidratatu eta saunan edo lehiaketan galdu duen likidoa berreskuratzen duenean.

Gantza galtzeko ariketa onena

Ariketa fisikoa egitean, organismoak energia lortzen du
karbohidratoak edo koipeak, kirol motaren arabera
egiten dena eta intentsitatea. Argaldu nahi bada, koipea galtzea da helburua, eta, beraz, interesgarria da helburu hori lortzeko kirolik erabilgarrienak zein diren jakitea.

Aldi batean egiten diren intentsitate ertaineko ariketak
denbora luzekoak (aerobica, arin ibiltzea, trotatzea, iraupen-eskia, igeri egitea, iraupen-txirrindularitza, dantzatzea…) kirol aerobikoak dira. Ariketa fisikoa egitean, muskuluek energia lortzen dute, batez ere gantz-erreserbetatik. Horrela, gorputzeko gantza murrizten laguntzen da, eta, beraz, pisua jaisteko dieta egoki batekin batera, oso emaitza onak lor daitezke.

Dieta, argaltzeko funtsezko oinarria

Pisua galtzeko, ariketa fisikoa garrantzitsua da, nahiz eta bere funtzioa
dieta osatzea da. Ariketa fisikoa egiten bada baina ez bada zaintzen
elikadura, pisua murrizteko helburuak ez dira lortuko
edo motelago emango dira.

Garrantzitsua da aditu batek prestatutako dieta indibidualizatua egitea.
nutrizioan, baina, oro har, gomendio hauek bete daitezke:

  • Mugatu koipe askoko elikagaiak. Beraz,
    esneki erdigaingabetuak edo gaingabetuak, arraina, prestakin errazak
    arrautzarekin eta gantz gutxiagoko haragiekin, hala nola solomoarekin, giharrarekin eta txerri-azpizunarekin, edo
    txekorra, xerra eta txahal-azpizuna, arkume-hanka, azalik gabeko hegaztiak eta untxia.
    Saltsa koipetsuenak mugatzea ere gomendatzen da, hau da:
    gorringoekin edo esne-gainarekin egiten direnak, maionesa, gazta erdionduak dituztenak
    eta onduak, baita frijituak eta pastelgintzako eta opilgintzako produktuak ere.
  • Karbohidrato sinple eta ezagunetan aberatsak diren elikagaien presentzia zaintzea.
    azukre gisa, eta ez gehiegi. Elikagai horietako batzuk
    azukrea, eztia, marmelada, zukuak eta edari azukretsuak, gozokiak, etab.
  • Zuntz ugariko elikagaien kontsumoa handitzea komeni da, hala nola barazkiena eta
    barazkiak, lekaleak, frutak eta osoko zerealak, ahalmen handia baitute.
    asetzailea.
  • Erabilgarria da elikadura zenbait hartunetan zatikatzea
    ordu artean ez ziztatzeko eguna, horrela urdaila baitago.
    inoiz hutsik ez dagoela iruditzen zaio.
  • Saihestu kaloria asko baina ekarpena egiten duten elikagaiak
    mantenugai gutxi, hala nola snack-ak, freskagarriak edo edari alkoholdunak.
  • Gehiegi gehitzen ez duten teknikekin sarriago kozinatzea
    elikagaiari koipea ematea, hala nola labea, xafla, uretan egostea, sueztituak
    olio gutxirekin edo barazkiekin eta arrainarekin egindako gisatu eta erregosia,
    edo gutxi koipeztatutako haragia eta olio gutxi duten haragia.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak