Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jai-egunetan ligeritoa jateko proposamenak

Platerak erraz jateko moduko platerekin, Gabonetako gehiegikeriak saihesteko

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2017ko abenduaren 27a

Eguberrietako zurrunbiloan murgildurik, afariak eta otorduak egun seinalatuetan egitea da ohikoena. Gero, asteko gainerako egunetan, Gabonetako menuaren zati batzuk aprobetxatzen dira, edo etxean beti egoten diren gozokiak jaten dira. Ohitura horiek organismoa kargatzen dute eta digestio astunak eragiten dituzte, hartzi-sentsazioa eta gramo bat edo kilito gehiago gorputzaren pisuan. Ondoren, Gabonetako jaietan arin jateko ideia orokorrak ematen dira eta bost errezeta oso erraz banatzen dira.

Irudia: StephaniEfrey

Eguberrietan ospakizun guztiak mahai baten inguruan egiten dira, eta bertan ez da jaten ez gutxi, ez kaloria gutxiko produkturik. Baina kontsekuenteak izan behar dira: ezin da urte osoan bat zaindu, eta bi aste hauetan etxea leihotik hartzen da, dietetikoki hitz eginez.

Ona da mahaian gozatzea eta Gabonetako egun seinalatuenetan baimen txiki bat ematea, baina, hori dela eta, dieta orekatua eginez gorputza zaintzeari utzi, digestioa erregulatzen lagunduko diona, organismoari atseden hartzen lagunduko diona, gehiegikeriak kudeatzeko prest egongo dena.

Jai egunetan elikadura zaintzeko ideia orokorrak

Errezeta puntualez haratago, egun hauetarako ideia orokor batzuk izatea komeni da:

  • Otordu guztiak barazki freskoekin hasi entsaladan, pureetan edo zopatan, eta haragi eta arrain plater-hornigai gisa sartu.
  • Saltsa nagusiak prestatu, saltsarik ez dutenak, ahal izanez gero, eta, horiekin konbinatuta, krudelez osatutako mahai bat, barazki freskoak, makiletan moztuak eta prestatu gabe jaten direnak, mokadu osasungarri gisa.
  • Egokiena alkohola eta azukrea beti hartzea da. Ospakizunen ondoren, ur ugari eta fruta fresko ugari izango dira edaria eta postrea eguneroko otorduetan.

1. Brokoli-zopa barazki askorekin

Zopa hori oso egokia da astea ahalik eta hobekien hasteko, bitaminez eta mineralez beteak.

Lehenik eta behin, zuritu eta zatitu brunoisean (txiki-txiki eginda) kalabazina, porruak, azenarioa, tipulin freskoa eta baratxuri-hortzak. Ondoren, oliba-olio koilarakada pare bat bota kazola batean, eta su baxuan su hartu. Behin barazkiak bigunduta, patatak zuritu eta zatitu egiten dira karratutxoetan eta brokoli-sortak. Sueztitu brokolia eta patatak frijituarekin segundo batzuetan eta urez estali, berdurak gainditu arte eta bost bat zentimetro gehiago.

Multzoa irakiten hasten denean, gatz pixka bat gehitzen zaio. Estali lapikoa eta egosi nahasketa su baxuan 40 minutuz. Zoparen bolumena ez da gehiegi murrizten egosten ari den bitartean; izan ere, zopa bat gelditu behar da: barazkiak ez dira flotatzen gelditu behar, baina ez da gehiegizko dentsitatean geratu behar.

Berdurak bigunak eta prestatuak daudela egiaztatu ondoren, gatza bota, eta, behar izanez gero, oliba-olio birjina ukitu bat eman zaporea indartzeko. Lapikoa sutatik atera, tapatuta mantendu eta utzi 10 minutuz pausatzen zerbitzatu baino lehen. Egun batean atseden hartuz gero, zaporea eta testura irabazten ditu.

2. Apio- eta azeri-zopa zuria

Zopa egiteko tipula juliana eran moztu eta oliba-olioz koilarakada bat oliba-olio bota 10 minutuz. Tipula bigunduta dagoenean, gainerako barazkiak gehitu: azenarioak eta apioa zuritu eta brunoise erara moztu, porrua eta aza zuria bezala. Lehortu hori guztia pixka bat, gatz pixka bat gehituta. Amaitzeko, ura barazkien gainean bota, estali arte, eta dena estali 60 minutuz.

Barazkiak egosi ondoren, utzi 30 minutuz zerbitzatzen zerbitzatu baino lehen. Barazkiak iragazi eta gehitu egin daitezke, osorik jateko (zuntz gehiago izango du horrek) edo birrindu, zopa finago gera dadin.

3. Aza gorri-entsalada eta neguko frutak

Egun hauetan, are garrantzitsuagoa da barazki freskoak jatea eta zuntza aprobetxatzea, gorputzean sentsazio hobeak izateko.

Hasteko, lehenik, aza gorria garbitu eta juliana eran moztu. Zuritu egiten da, bost minutuz gazituta uretan sartuta, xukatu eta hozten uzten da, oliba-olio birjina estra pixka bat igurtziz.

Erabiliko diren frutak aukeratu eta gorde egiten dira. Horretarako, neguko fruta ugari erabil daiteke: laranjak, sagar sagarrak, mandarinak, neguko udareak… Barazkiei dagokienez, era askotakoak izan daitezke: letxugak, endibideak, errukula, berroak…

Hosto-berdurak garbitu, puskatu egiten badira, moztu eta plateraren oinarrian jarri. Gainean, fruituak xaflatan moztuta jartzen dira, eta aza gorria, apaingarri gisa.

Horrez gain, gatza, oliba olioa, ozpina, gatza, curry pitin bat eta koilaratxo bat ezti nahasiko dira. Entsaladak ozpin-olio hori zerbitzatzen du zerbitzatzeko unean, eta entsalada fruitu lehorren zatitxo batzuekin amaitzen da.

4. Berro-entsalada, oilasko-bularkia eta aguakatea

Beste aukera bat da plater bakar bat prestatzea, barazki freskoak eta haragi giharrak erraz prestatzeko.

Errezetari hasiera ematen zaio berroak garbitu eta zatikatuz; horiek ere xukatu eta plater baten oinarrian jarri behar dira. Tomatea eta aguakatea zuritu eta xafla finetan mozten dira letxugetan jartzeko. Ondoren, zartagin batean oliba-olio koilarakada bat bota, xerra finetan moztutako paparrak, baratxuri-ale xeheekin batera. Ondoren, oilaskoa jarri entsaladan.

Ontzeko, ozpin-olioa prestatzen da oliba-olio birjina estra, laranja-zuku, sagardo apur bat, gatz apur bat, tipulin zati oso zatituak eta sesamo txigortuaren haziak erabiliz. Entsaladan nahastu eta bota egiten da. Egokitzen den unean balio du.

5. Dilista-entsalada neguko udareekin

Landare-proteinarekin entsalada-aukera bat nahi izanez gero, lekale egosiak eta onduak erabil daitezke.

Entsalada honetarako dilista egosiak, desgarbituak eta xukatuak erabiliko dira. Oliba-olioa ozpin baltsamikoarekin eta gatz pitin batekin nahastu behar da, nahasketa krematsua osatu arte. Hozkailuan 15 bat minutuz uzten da.

Tipulin gorri bat mozten da xafla meheetan eta xerratan erretako piper gorri batzuetan. Neguko udareak garbitu eta xafla finetan moztu, sagar sagarrarekin konbinatuz.

Gainera, letxuga-sorta bat prestatu behar da, eta, horien gainean, dilista onduak eta xukatuak jarri. Gainean, orri finetan moztutako barazkiak, udareak eta sagarrak gehitzen dira, ozpin-olioarekin. Amaitzeko, tipulin zatiak hautseztatu.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak