Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jakin ezazu zergatik gertatzen den aranak hain libragarri eraginkorra

Aran bat bost aldiz eraginkorragoa da laxante gisa aran fresko bat baino, baina baditu eragozpen batzuk

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2019ko apirilaren 20a
Img ciruela laxante eficaz hd Irudia: Depositphotos

Ia beti pentsatzen dugu botikinaren parte dela, nahiz eta fruta-saltzailean egon. Berdin da jaki gozoa izatea, sukalderako aukera ugari ematen dituena; sukaldean dituen ontasunak ez dira komunekoak bezain ezagunak. Izan ere, aranak laxante naturala dela esaten du. Zergatik ezaugarri hori? Eta zer beste propietate ditu? Asko aldatzen al dira mantenugaiak pieza freskoen eta mahaspasen artean? Hesteetako osasuna zaintzen duzun bitartean zure platerak hobetzen dituen fruta gozatuaren sekretu batzuk kontatuko dizkizugu.

Arana laxante eraginkorra

Ez da merkatuko frutarik ikusgarriena, baina oso aberatsa da eta esker onekoa sukaldeetan. Hotza edo beroa, freskoa edo pasea, gosarian edo afarian… jan dezakegu, eta hainbat modutan sar dezakegu menuko plater guztietan. Marmeladetan edo naturalean, haragiz edo postreetan egindako betegarri gisa, aranak edozertara egokitzen dira: ogi txigortuaren azaletik labean egindako oilasko baten barrualderaino.

Fruta mota asko daude, eta batzuek izen berezia dute. Halakoxea da Claude de Valois-en omenez, Frantzisko I.a erregearen lehen emaztearen omenez horrela deitzen diren aranen kasua. Eta gehiago: Laetitia eta Larry Ann, Santa Rosa, Golden Japan… Izen zerrenda luzea denez eta erraz ahaztu dezakegunez, fruta hau sailkatzeko modurik errazena koloreen eta gozotasunaren araberakoa da, hau da, sukaldaritzan duen erabileraren ezaugarria.

  • Horiak. Oso zukutsuak dira, baina baita azidoak ere, eta onenak dira marmeladak eta gelatinak egiteko. Ondo funtzionatzen dute haragiz, hegaztiz eta saltsa gazi-gezetako osagai gisa.
  • Gorriak. Zukutsuak eta gozoagoak ere badira, eta naturalean jan eta horien errezeta beretan erabil daitezke. Hala ere, kolore ikusgarriagoak tartetan, sorbetetan, izozkietan eta beste postre batzuetan erabiltzeko aukera ematen du.
  • Beltzak. Azala iluna du (batzuetan urdinxka) eta oso gozoak dira. Horiekin marmelada bat prestatzen badugu, aranak horiak baino azukre gutxiago bota beharko dugu. Hauek dira egokienak laguntzeko saltsak eta hornigaiak egosi eta egiteko.
  • Berdeak (edo klaudiak). Aranen erreginak eta gozoenak dira; berezko eran jateko gozamena eta gozogintzan oso osagai preziatua. Zapore gozoa ematen diete errezetei, eta hainbeste azukre gehitzea saihesten dute.

Aranik freskoenak aukeratzeko trikimailua ukimenarekiko irmoak izatea eta larruazalean magulladurik edo markarik ez izatea da, baina bai, ordea, harilkaitz fin eta zurixka bat azalean, horrek adierazten baitu duela gutxi jaso direla zuhaitzetik. Nahiko fruta delikatua denez (ez du hiru edo lau egun baino gehiago irauten bere puntuan), garrantzitsua da garai horretan freskoak kontsumituko ditugunak bakarrik erostea edo, bestela, janaria prestatzeko eta izozteko erabiltzea. Hozkailuan gordetzen baditugu, hobeto kontserbatuko dira, baina giro-tenperaturan ateratzea gomendatzen da jan aurretik, ehundura eta zaporea erabat gozatzeko. Eta, jakina, oso ondo garbitu behar dira, batez ere larruz jaten baditugu.

Libragarri eraginkorra (ñabardurekin)

Bost erabilera ciruelas HD bereizmena
Irudia: belchonock

Fruta guztiak bezala, aranak elikagai osasungarriak dira, eta gure ohiko dietaren parte izan beharko lukete, bereziki sasoikoak direnean. Jaten ditugunean, ura (osagai nagusia), A eta C bitaminak, karbohidrato sinple eta konplexuak eta potasioa eta fosforoa bezalako mineralak hartzen ditugu, gure hezurrak eta hortzak zaintzeko oso garrantzitsua dena. Hala ere, aranen ezaugarri nabarmenena laxante natural gisa frogatutako eraginkortasuna da.

Ezaugarri hori bi arrazoirengatik gertatzen da: batetik, zuntz dietetikoa (pektina barne) eta, bestetik, sorbitola, light produktu ugaritan gozagarri gisa erabiltzen den karbohidratoa, elikagai batzuetan modu naturalean agertzen dena. Sorbitolak, Espainiako Nutrizio Federazioak (FEN) azaltzen duenez, ekintza laxante arina du. Eta efektu hori indartu egiten da zuntza kontsumitzen dugunean, berez heste-igarotzea errazten duen mantenugaia baita.

Eraginkorra al da aran fresko bat? Ez, nutrizio-profila oso desberdina delako. Mahaspasek fruta freskoak baino askoz ur gutxiago dute, eta, beraz, horiek osatzen dituzten elikagaiak kontzentratzen dituzte. Hala, pisu berean, elikagai gehiago ematen dizkigute. 100 gramo aranpasatan, 100 gramo aranetan baino bost aldiz zuntz eta sorbitol gehiago dago. Horregatik gomendatzen dira idorreria kasuetan.

Baina aranpasek ez dute soilik zuntza eta sorbitola kontzentratzen: gauza bera egiten dute gainerako elikagaiekin. Adibidez, lau aldiz azukre gehiago eta kaloria-boskoitza dute. Beraz, kontu handiz ibili behar dugu, eta gogoratu landare-elikagaiak egunero kontsumitzen baditugu, seguruenik ez dugula arazorik izango komunera erregulartasunez joateko. Horrek aukera emango digu aranak (freskoak edo mahaspasak) gastronomiaren aldetik gozatzeko, haietan modu funtzionalean pentsatu beharrean.

Irud. aldizkaria 19 apirila Eduki gehiago ikusteko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

Etiketak:

aran

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak