Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jakin ezazu zergatik gertatzen den aranak hain libragarri eraginkorra

Aran bat aran fresko bat baino bost aldiz eraginkorragoa da libragarri gisa, baina baditu eragozpen batzuk, eta komeni da horiek ezagutzea
Egilea: Laura Caorsi 2022-ko apirilak 30
propiedades de las ciruelas pasas como laxante
Imagen: iStock

Ia beti pentsatzen dugu botikinaren parte dela, nahiz eta fruta-saltzailean egon. Berdin da jaki gozoa izatea, sukalderako aukera ugari ematen dituena; sukaldean dituen ontasunak ez dira komunekoak bezain ezagunak. Izan ere, aranak laxante naturala dela esaten du. Zergatik ezaugarri hori? Eta zer beste propietate ditu? Asko aldatzen al dira mantenugaiak pieza freskoen eta mahaspasen artean? Hesteetako osasuna zaintzen duzun bitartean zure platerak hobetzen dituen fruta “gozatuaren” sekretu batzuk kontatuko dizkizugu.

Ez da merkatuko frutarik ikusgarriena, baina oso aberatsa da eta esker onekoa sukaldeetan. Hotza edo beroa, freskoa edo pasea, gosarian edo afaria … eta era askotara sartu menuko plater guztietan. Marmeladetan edo naturalean, haragiz edo postreetan, aranak edozertara egokitzen dira: ogi txigortuaren azaletik oilasko baten barruraino labean.

Aranak: barietateak eta erabilerak

Fruta mota asko daude, eta batzuek izen berezia dute. Halakoxea da Claude de Valois-en omenez, Frantzisko I.a erregearen lehen emaztearen omenez horrela deitzen diren aranen kasua. Eta gehiago: Laetitia eta Larry Ann, Santa Rosa, Golden Japan…

Izenen zerrenda luzea denez (eta erraz ahazten denez), fruta hau sailkatzeko modurik errazena koloreen eta gozotasunaren arabera egiten da . Ezaugarri horrek zehazten du aranaren sukaldaritzako erabilerak .

  • Horiak. Oso zukutsuak dira, baina baita azidoak ere, eta onenak dira marmeladak eta gelatinak egiteko. Ondo funtzionatzen dute haragiz, hegaztiz eta saltsa gazi-gezetako osagai gisa.
  • Gorriak. Zukutsuak eta gozoagoak ere badira, eta naturalean jan eta horien errezeta beretan erabil daitezke. Hala ere, kolore ikusgarriagoak tartetan, sorbetetan, izozkietan eta beste postre batzuetan erabiltzeko aukera ematen du.
  • Beltzak. Azala iluna du (batzuetan urdinxka) eta oso gozoak dira. Horiekin marmelada bat prestatzen badugu, aranak horiak baino azukre gutxiago bota beharko dugu. Hauek dira egokienak laguntzeko saltsak eta hornigaiak egosi eta egiteko.
  • Berdeak (edo klaudiak). Aranen erreginak eta gozoenak dira; berezko eran jateko gozamena eta gozogintzan oso osagai preziatua. Zapore gozoa ematen diete errezetei, eta hainbeste azukre gehitzea saihesten dute.
Bost erabilera ciruelas HD bereizmena
Irudia: belchonock-a

Aran fresko onenak aukeratzeko trikimailua ukimenarekiko irmoak izan behar dute, eta ez dute ez magulladurik ez markarik azalean, baina bai polibila fin eta zurixka bat azalean, horrek adierazten baitu duela gutxi jaso direla zuhaitzetik. Nahiko fruta delikatua denez (ez du hiru edo lau egun baino gehiago irauten bere puntuan), garrantzitsua da garai horretan freskoak kontsumituko ditugunak bakarrik erostea edo, bestela, janaria prestatzeko eta izozteko erabiltzea.

Hozkailuan gordetzen baditugu, hobeto kontserbatuko dira, baina giro-tenperaturan ateratzea gomendatzen da jan aurretik, ehundura eta zaporea erabat gozatzeko. Eta, jakina, oso ondo garbitu behar dira, batez ere larruz jaten baditugu.

Aranpasen propietateak

Fruta guztiak bezala, aranak elikagai osasungarriak dira, eta gure ohiko dietaren parte izan behar lukete. Bereziki sasoikoa denean. Jaten ditugunean, ura (osagai nagusia), A eta C bitaminak, karbohidrato sinple eta konplexuak eta potasioa eta fosforoa bezalako mineralak hartzen ditugu, gure hezurrak eta hortzak zaintzeko oso garrantzitsua dena. Hala ere, hau da aranen ezaugarri nabarmenena: laxante natural gisa duen eraginkortasuna frogatua.

Ezaugarri horrek bi arrazoi ditu: zuntz dietetiko (pektina barne) eta sorbitol ugari izatea. , hainbat produktutan gozagarri gisa asko erabiltzen den karbohidratoa light-a eta elikagai batzuetan modu naturalean agertzen dena. Sorbitolak, Espainiako Nutrizio Federazioak (FEN) azaltzen duenez, ekintza laxante arina du. Eta efektu hori indartu egiten da zuntza kontsumitzen dugunean, heste-igarotzea errazten duen mantenugaia baita.

Laxante gisa berdin-berdin da aran fresko bat eta bestea? Ez, nutrizio-profila oso desberdina delako. Hauen artean: aranpasen propietateak nabarmentzekoa da elikadura-dentsitatea. Mahaspasek fruta freskoak baino askoz ur gutxiago dute, eta, beraz, horiek osatzen dituzten elikagaiak kontzentratzen dituzte. Hala, pisu berean, elikagai gehiago ematen dizkigute.

  • 100 gramo aranpasatan bost aldiz zuntz eta sorbitol gehiago 100 gramo arani fresko. Horregatik gomendatzen dira idorreria kasuetan.
  • Gainera, aranpasek ere badituzte hesteetako bakterioak estimulatzen dituzten konposatu fenolikoak. Batzuk hipotesia planteatzen dute azterketek ezaugarri horrek eragin laxante naturala izan dezakeela.
Iraileko okela laxante eraginkorra hd
Irudia: Depositphotos

Nola jan idorreriarentzat

Ondorio laxanteak dituzten aranpasen kontsumoak ez du gomendio berezirik. Alegia, ez da beharrezkoa baraurik jatea, ezta horiekin aztoratzea ere. Izan ere, kontuan hartu behar da aranpasak ez dute zuntza eta sorbitola bakarrik kontzentratzen: gauza bera egiten dute gainerako elikagaiekin. Hona hemen adibide bat: lau aldiz azukre gehiago dute, eta kalorien boskoitza.

Beraz, kontu handiz ibili behar dugu; izan ere, fruta lehortuen gehiegizko eta ohiko kontsumoak handitu egingo du gure azukre-kopurua, eta, gainera, hortzetako txantxarra eragin dezake.

Alde horretatik, gogoan izan behar dugu egunero landare-elikagaiak eta zuntz asko dutenak hartuz gero, seguruenik ez dugula arazorik izango komunera erregulartasunez joateko. Horri esker, kontsumoa dosifikatu ahal izango dugu ” elikagai libragarriak ” eta aranpasez gozatu gastronomiaren aldetik, komunera joateko bakarrik pentsatu ordez.