Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jarraibide dietetikoak hiperurizemia eta hezueria izanez gero

Proteina begetal gehiago kontsumitzea, gereziak, soja eta deribatuak bezalako frutez gain, elikagai babesleak dira hiperurizemia izanez gero.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko ekainaren 06a
Img germinados soja Irudia: davekentuk

Antzinatik ezagutzen dira hiperurizemiaren eta tantaren arteko loturak, baita janari eta edarietako gehiegizko loturen eta obesitatearen artekoak ere. Nahiz eta dietak patologia kroniko horretan duen zeregina garrantzitsua izan, baina ez da hain erabakigarria tratamendu eta ebazpenerako, azken ikerketen arabera, faktore dietetiko jakin batzuk eta hiperurizemia eta hezueria lotzen dira. Ondoren, zenbait faktore dietetiko hiperurizemian negatiboak direla azalduko dugu; elikagai batzuk, berriz, babesgarritzat hartu dira hiperurizemia tanta bihur ez dadin.

Img germinados soja1
Irudia: davekentuk

Beren osaeragatik, zenbait elikagaik edo elikagaik hiperurizemiaren eta tantaren pronostikoa okertu dezakete. Hala adierazten dute bi gaixotasunen prebalentzian edo tratamenduan dietak duen zeregin mugatu baina garrantzitsuari buruzko azken azterketek. Hiperurizemia odoleko azido urikoaren maila 7,0 mg/dl-tik gorakoa da, eta haren adierazpen kliniko gorena tanta da. Zenbait artikulazioren hantura akutua da, azido urikozko kristalen metaketak sortua. Artritis akutua eragiten du, eta, tratamendu egokia egiten ez bada, kroniko bihur daiteke.

Hori dela eta, bizitza osorako tratamendu farmakologiko bat hasi aurretik, hiperurizemia eragin dezaketen azpiko nahasteak identifikatu eta tratatu behar dira. Sindrome metabolikoarekin (sabeleko obesitatea, dislipidemia, hipertentsioa, serumean intsulina-maila handiak eta glukosarekiko intolerantzia) duen lotura handia hauteman daiteke.

Hiperurizemiarako faktore dietetiko negatiboak

Dietako proteinak. Animalia-jatorriko proteina-kontsumoaren eta hiperurizemiaren prebalentziaren arteko lotura positiboa eta landare-jatorriko proteinaren eta patologia horren arteko alderantzizko erlazioa egiaztatu dira. Hori frogatzen du Nashvilleko (AEB) Vanderbilt University Medical Center-ek faktore dietetiko horri buruz egindako berrikuspen handienak. ). Ikerketaren emaitzen arabera, arrain urdinaren eta itsaskiaren arteko lotura zuzena dago hiperurizemiaren prebalentzia handiagoarekin.

Haragien artean, ehiza basatikoak kontraindikatuak daude, muskulu-ehunetan azido laktikoa metatzen baitute, eta organismoak azido uriko bihurtzen. Prebentzio-aholkuaren helburua da haragi-errazioen tamaina txikitzea eta kalitate handiko animalia-proteinaren iturri gisa arrain zuria, oilaskoa eta arrautzak aukeratzea.

Agur alkoholari, garagardoa eta ardoa barne. Ezinbestekoa da alkohola neurriz kontsumitzea, eta are gutxiago kontsumitzea. Gomendio horrek graduazio txikiko edariei ere eragiten die: garagardoa, sagardoa, ardoa, cava edo xanpaina.

Fruktosadun edariak saihestea. American College of Rheumatology-k fruktosadun edari gozoen kontsumoaren eta azido urikoaren maila serikoen igoera adierazgarriaren arteko erlazio positiboa aztertu duen azterketa epidemiologiko handieneko datuak biltzen ditu. Horregatik, aholku dietetikoa mota horretako edariak eta gozagarri gisa fruktosa gehitzen duten produktuak saihestea da. Fruktosa modu naturalean agertzen da fruta-zukuetan, fruta-zukua duten edari freskagarrietan, bai eta gehigarri gozagarri gisa fruktosa gehitzen duten edarietan eta produktuetan ere.

Purina gutxiko dieta. Hiperurizemia eta hezueria izanez gero, elikagaiak kontsumitzeko gidek adierazten dute minda ugariko elikagai hauek kendu behar direla: erraiak eta hondakinak (arandoiak, gibela, giltzurrunak, mihia, muina, mihia, mihia…), haragi gorriak (zaldia, ehiza, zerria, arkumea, txekorra eta behia) eta haragi-deribatuak (pateak, hestebeteak, haragi-estraktuak Barazki batzuk (espinakak, zainzuriak, perretxikoak eta txanpinoiak, porruak, azalorea, errefauak) eta lekale batzuk (dilistak, baba lehorrak eta ilarrak) neurrizko edukia duten arren, ez dago horien kontsumoa saihesteko adina ebidentziarik, nahiz eta neurriz kontsumitzea gomendatzen den.

Elikagai babesleak, hiperurizemia tanta bihur ez dadin

Klima epeleko frutak eta barazki eta barazki gehienak alkalinizatzaileak dira, eta alderdi positiboa hiperurizemia eta hezueria izanez gero.

Hiperurizemiaren kudeaketa hobetzeko eta hiperurizemia horrek hezueria sor ez dezan edo okerrera egin ez dezan eta artikulazioei eragin diezaien, helburu dietetikoa da azido urikozko kristalak eratzea eragotziko duten homeostasi-baldintzak sortzea. Inguruneko elikagai alkalinizatzaileak hautatuz lortzen da hori. Oro har, klima epeleko frutek eta barazki eta barazki gehienek sortzen dituzte baldintza horiek, eta, beraz, jatea komeni da.

  • Gerezi-sorta bat. Zenbait ikerketaren arabera, gereziek beste frutek baino eragin positiboagoak dituzte urato serikoaren kontzentrazioa murriztean. Hidroxbost amatoak (katekina, epikatekina eta azido galikoa) gerezietan ugaria den konposatu fenoliko mota zehatz bat izango lirateke, hanturaren eta arazketaren aurkako ondorioak izango lituzkete, eta, horrenbestez, hiperurizemia eta hezueria izanez gero, gomendagarriak dira.

  • Landare-proteina gehiago. Eguneko menuak ahalik eta plater oso, sendo eta energetiko gehienei eman beharko zaizkie, landare-proteina ugari duten elikagaiez osatuak. Adibidez, lekale eta zereal integralak edo horiek fruitu lehorrekin konbinatzen dituzten errezetak. Nutrizio eta energia aldetik duten balioagatik, xerren ordezko perfektuak dira, ia otorduetan egoten baitira.

  • Soja gehiago, azido uriko gutxiago. Gizon txinatarren lagin bati buruzko Vanderbilt University Medical Center berrikustean, jakinarazi zen alderantzizko lotura nabarmena zegoela soja-kontsumoaren eta hiperurizemiaren artean. Esan beharra dago soja eta haren eratorriak, hala nola tamari (soja-saltsa), miso (pasta hartzitua) edo tofu, ekialdeko gastronomian ohikoak diren elikagaiak direla. Emaitza horiek bat datoz Loma Linda Unibertsitateko Osasun Publikoko Eskolako Nutrizio Sailak Estatu Batuetan egindako datu kliniko eta epidemiologikoen berrikuspen esklusiboarekin, sojak eta deribatuek hiperurizemian eta hezuerian duten zereginarekin.

HIPERURIZEMIA: BESTE PATOLOGIA BATZUETARAKO ATEA

Zenbait ikerketa zientifikoren arabera, hiperurizemia arrisku handiagoarekin lotzen da zenbait gaixotasun kroniko garatzeko. 7 mg/dl-tik gorako azido urikoaren maila serikoa gaixotasun koronarioaren eta istripu zerebrobaskularraren (iktusa) arrisku-faktore garrantzitsu gisa agertu da, baita bihotz-gutxiegitasunean edozein arrazoik eragindako hilkortasunaren pronostiko-markatzaile gisa ere.

Metanalisi baten arabera, hiperurizemia modu positiboan lotzen da 2 motako diabetesaren garapenarekin. Ildo horretatik, berriki egindako azterketa eta metanalisia egin ondoren, ondorioztatu da azido uriko asko erabiliz arteria-hipertentsioa izateko arriskua handitzen dela, nahaste horri lotutako ohiko arrisku-faktoreak alde batera utzita. Arrisku hori nabarmenagoa da gazteengan eta emakumeengan.

Ez da ahaztu behar hiperurizemia izateko joera handia dagoela sindrome metabolikoaren kasuan, horrek osasun koronarioarentzat dakarren arriskuarekin.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak