Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jateko gogoa pizten duten aperitiboak

Aperitibo batzuk baino ez dira gomendagarriak digestio-sistemaren toniko eta estimulatzaile gisa, jateko gogoa zabaltzeko duten gaitasunagatik.

  • Egilea: Egilea

  • arabera: Astelehena, 2008ko apirilaren 07a
Img aceitunas Irudia: sanja gjenero

'Aperitiboa' hitza aipatzen denean, lehenik eta behin, otordu nagusi baten aurretik hartzen den janari-anoa txikia edo otordu horrekin batera ematen den edaria etortzen da burura. Espainian oso ohikoa da aperitiboa hartzera edo pintxoak hartzera joatea, edo etxean bertan zerbait prestatzea bazkaldu aurretik mokadutxo bat egiteko. Aperitibo esaten zaie, halaber, gusanito eta antzeko aperitibo gaziei, patatekin, semolekin eta zerealen edo tuberkuluen irinekin, olioekin edo koipeekin eta gatzarekin egindakoak, eta hainbat gehigarri. Real Academia de la Mingainaren definizioari erreparatzen badiogu, aperitiboaren adieretako bat gosea zabaltzeko balio duena da. Horietako batzuek, beren propietateengatik, jateko gogoa zabaltzeko balio dute, eta horien guztien artean aukeratu daitezke dieta koipetan eta kalorietan deskalabratzen ez dutenak.

Ireki gosea

/imgs/2008/04/aperitivo11.jpgJende asko dago dietan, eta ez dakite zer jan aperitibo gisa edo zer edan zerbait hartzera joaten direnean. Ez dute ezer jan behar, kaloria gehiago hartzeko eta aste osoko esfortzua lurrera botatzeko beldurrez. Aperitibo gisa hartzen diren elikagai ugarietatik, batzuk baino ez dira bereziki gomendagarriak digestio-sistemaren toniko eta estimulatzaile gisa, jateko gogoa zabaltzeko duten gaitasunagatik eta kaloria-ekarpenari dagokionez arinak direlako.

Irentsiz gero, urdaileko urinak errazago jariatzen dira, eta urdaila prestatu egiten da geroko janaria digestatzeko. Adibidez, olibak, ozpinetakoak, landare hartzituak edo tonika bezalako edariak. Beste askok, berriz, kontrako izaera dute, hainbeste koipe eta almidoi erabiltzen baitira, geroko janarirako gosea kentzen baitute eta kaloria gehiegi ematen baitituzte hain bolumen txikian.

Hestebeteak eta gaztak ez dira aperitiborako jakirik egokienak, gantz, kolesterol eta kaloria asko baitituzte.Adibidez, frijituak (urdaiazpiko- eta gazta-kroketak, tigreak, ganbak edo piperrak, besteak beste), menu askotan sartzen direnak edo jan aurretik estalkia dutenak. Hestebeteak eta gaztak ere asko erabiltzen dira gonbidatuei bazkaldu aurretik eskaintzeko, baina ez dira jaki egokienak menua digestio-lagungarria eta orekatua izan dadin: koipe, kolesterol eta kaloria gehiegi batera. Edarien artean, freskagarriak, bermua eta ardo edo garagardo kopak dira nagusi.

Jan aurretik zerbait hartzeko ohiturari jarrai dakioke, eta hala egin behar da, nahiz eta dieta egin. Pertsona askorentzat, lagunen edo senideen arteko topagunea da, oso atsegina, eta ez da komeni alde batera uztea. Psikologiako adituek ohartarazten dute konstante izateko eta jarraitu beharreko dietaz ziur egoteko oinarrietako bat eremu emozionala mimatzea dela. Kapitulu honetan kontuan hartu beharko litzateke gizarte-harremanek sortzen duten ongizatea eta pertsona hurbilenekin partekatutako uneak.

Eduki honen barruko orrialdekatzea


RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak