Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jateko ohiturak: nola jakin dezaket zer aldatu behar dudan?

Lau urrats, modu pertsonalean ebaluatzeko zein ohitura eta zein elikagai hobetu behar diren

Gero eta pertsona gehiago arduratzen dira beren osasunaz eta ohiturak hobetu nahi dituzte. Elikaduratik dieta osasungarria egitea bi helburu gehiago edo gutxiago dira. Baina badakigu nola egin? Gaurko artikulua gida praktikoa da, pertsona bakoitzak eguneroko errealitatean zer aldaketa izango liratekeen identifikatzea, elikadura hobetzeko. Edozein erabaki hartu aurretik (“elikagai hau ezabatu edo moderatu” edo “beste produktu bat sartzen du”), garrantzitsua da jarraian azaltzen diren lau urratsak ebaluatzea.

1. Elikagai osasungarriak zein diren identifikatzea

Elementu nagusia da, eta, zoritxarrez, arazo gehien dituena; izan ere, hainbat mito izaten dira elikagai osasungarri askoren kontsumoari buruz, eta, azkenean, ez dira osasungarriak.

Hauek dira jendeak maiz pentsatzen duen elikagai osasungarriak: gailetak, gosaritarako zerealak, light freskagarriak, esne-postreak, haurrentzako elikagai espezifikoak, gantz gutxiko hestebeteak, edari alkoholdunak... Kontaketa egin eta identifikatu kontrolatu beharreko "etsaiak". Garrantzitsua da elikaduran zenbat dauden jakitea, urrats hauek kontrolatzeko: maiztasuna eta horien modalitatea.

2. Zenbateraino dauden ezarrita ebaluatu

Ebaluatu zenbateraino dauden elikagai horiek dietan, eta zer neurritan. Baliteke horietako baten kantitate handia ez kontsumitzea, baina denen artean ez dute lekurik uzten elikagai osasungarrientzat.

Nutrizioan eta dietetikan, beti esaten dugu maximo bat dagoela: "garrantzitsuagoa da jaten duzuna baino gehiago jaten ez duzuna". Alde horretatik, alferrikako elikagai gehiegi kontsumitzen ari bazara, baliteke osasungarrienentzat lekurik ez egotea. Eta hori ere kontrako norabidean gertatzen da. Beraz, aldaketa txikiak eginez gero (adibidez, edari bakoitzeko edaria edo postreak aukeratzea), aukera ezin txarrik ez dago:

  • Osasungarriena da freskagarri eta edari alkoholdunik ez hartzea.
  • Postrerako frutarik osasuntsuena da ez duela gozorik jaten.

3. Zuretzat oso garrantzitsuak al dira ohitura horiek?

Ez da gauza bera galletak jatea inertzia hutsez gosaltzeko, inoiz pentsatu gabe, familiarekin astean pizza batez gozatzea. Zenbait ekintza ez dira lehentasunezkoak aldatu beharreko ordainsariagatik. Dieta hobetu nahi baduzu, agian ez duzu hasi behar hilean behin bisitatzen duzun jatetxea, zinemako krispetak edo lagunei prestatu dien jaia aldatzeagatik.

Aldaketa bakoitza bere garaian sortzen da, eta garrantzitsua da une bakoitzaren arabera egokienak hautatzea. Gosaltzeko ahaleginik egiten ez badu, gosaldu egiten du, eta normala da galletak kentzea oraindik ere, oraindik ere ez baitira ondo gozatzen.

4. Zer egiteko prest dago?

Orain, zer elikagai ez den osasuntsua eta zer maiztasunekin kontsumitzen duen argi ikusten badugu, bere teilatuan dago jarduera-neurria. Adibide praktikoak:

  • Ogi zuria egunero hartzen ari bazara: ogi txigortua, otorduetan, sandwichetan... ziur, lehentasuna dela kontsumo hori murriztea. Pixkanaka egin dezakezu, ohituta zauden elikadura erabat alda ez diezazun.
  • Otorduen ondoren txokolatea izugarri gustatzen bazaizu, aukeratu kalte gutxiago egiten duen bertsioa. Jan ondoren, ontza bati eutsi diezaioke, eta pixkanaka kakao-portzentajea %70-%85era darama.
  • Lagunekin festa jaisteari uko egin nahi ez badio, murriztu egin ditzake. "Giroan" egotea gustatzen bazaio, koparekin has daiteke, eta, hortik aurrera, alkoholik gabeko alternatibak eskatu.

Pertsona bakoitza mundu bat da, eta ekiteko ekintzak oso desberdinak izan daitezke. Komeni da hartzen dituzten ekintzak ez daitezela bertan behera utzi, hau da, dieta berriari itsastea. Gogoan izan, halaber, dietista-nutrizionista baten irudia oso baliagarria izango zaiola, ibilbide pertsonalizatuaren orri bat egiten lagunduko baitizu.

Etiquetas:

dieta osasungarria

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak