Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jaunartzeen gehiegikeriak konpentsatzea

Jaunartzearen ondoko asterako menu osasungarria aukeratzea, prestakin arinagoekin eta litxarreriarik eta azukrerik gabe, ideia ona da

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2011ko maiatzaren 06a
Img pastel comunion Irudia: maplesbranch

Maiatza jaietako hilabete tradizional bat da, non ohikoa baino gehiago jaten den, burbuila batzuk edaten diren eta egun osoan litxarrerietara eramaten den. Horregatik, hurrengo asterako menu osasungarria aukeratzea ideia ona da. Ezkontzak, bataioak eta jaunartzeak udaberriarekin iristen dira, eta maiatza egun berezien segida bihurtzen dute, otordu bereziekin eta, txikienei dagokienez, gehiegizko menuak, azukredun gas-edariak eta litxarreria ugari. Gehiegi. Ez dira oso osasungarriak, baina jaiegunak dira, eta ia saihestezinak diren indigestioen erantzuleak elikagaiak diren bezala, dieta hurrengo astean asteburuko gehiegikeriak konpentsatzeko aliatua izan daiteke. Ospakizunaren ondorengo egunetan, eguneroko errezetak arindu behar dira, ez pisuagatik, baizik eta azukreak garbitzeko, digestioak hobetzeko eta haurren idorreria saihesteko.

Gehiegikeriaz ohartzea

Frijituak, pizza edo hamburgersa, xerra birrineztatuak patata frijitu eta burbuilazko freskagarriekin, tartak, izozkiak eta litxarreriak. Egia da jaunartzea egun berezia dela, baina konturatu behar da gehiegikeria ez dela osasungarria. Hori kontuan hartuz gero bakarrik konpentsatuko da. Nutrizioaren ikuspegitik, energia-pelotazo bat da menua. Gluzemia-indize handia duten elikagaiak bata bestearen atzetik ematen dira, azkar prozesatzen direnak eta azukre bihurtzen direnak, ase gabe.

Soberakina egiten dela jakinez gero bakarrik konpentsatuko da

Ordu gutxiren buruan, berriz gosea izango du haurrak, eta litxarreria, izozki eta freskagarri gehiagotarako lekua. Horrek esan nahi du, gozoki-poltsa bat egun oso baterako behar diren azukreen erdia bada ere, atrakatzea onartzen bada, egun bakar batean asko gaindituko direla haurrak egun osoan behar dituen kaloriak. Ez da gomendagarriena, baina ohiz kanpokoa bada, ez da ohitura-aldaketarik egin behar, baina komeni da hurrengo egunetako menuan gogoratzea.

Menuak arintzea

Menu osasungarri baten jarraibideei kasu egin behar bazaie ere, asteburuko gehiegikeriak konpentsatzeko, jarrera batzuk indartu behar dira, eta sukaldean ere jardun, eguneroko platerak arintzean. Hasi aurretik, argi izan behar da ez dela komeni janaririk saltatzea. Beti bezala, egunean bost otordu egin behar dira, eta gosari on batekin hasi; opilak eta magdalenak aldatu, eta ogi txigortua olio eta urdaiazpikoarekin, mueslia fruitu lehor eta mahaspasekin edo urdaiazpiko, gazta fresko edo atuneko sandwicha jarri. Beti saiatu behar bada goizeko esnearekin fruta-pieza bat sartzen, aste honetan arrakasta izan behar da. Ez da ideia txarra bazkari banana, marrubi, melokotoi edo gerezientzat sasoiko frutak aukeratzea.

Zenbait jarrera sustatu eta zenbait errezeta arindu behar dira.

Bazkari eta afarietan, ez dira frijitu, arrautzaztatu eta birrineztatu behar, eta ez da pizza edo hanburgesazko gauik egongo. Hobe da arraina, tortilla edo oilaskoarekin edo indioilarrarekin jatea. Askariak, hobe txokolaterik, kakao-kremarik eta opilik gabe. Fruitu lehorrak, fruta freskoak, arroz- edo arto-opilak eta mahaspasa- edo fruitu lehorren ogiak eta etxean egindako arto-krispetak ezin hobeak dira arratsalde-erdian bazkaltzeko; are gehiago egun hauetan, azken helburua azukre gutxiago hartzea dela gehiegikeriak konpentsatzeko.

Aste honetan, glukosa karbohidrato konplexuen bidez bilatzea, pasta eta arroza aprobetxatzea eta lekaleak plater nagusi gisa edo haragi edo arrain plater baten goarnizio gisa ez ahaztea gomendatzen da. Ohitura osasungarria da, eta ikastea eta denboran irautea komeni da. Elikagai horiek arrautzarekin ere konbina daitezke. Pastaren zaporea oso ondo osatzen da atunarekin, sardinekin edo ganbekin; arroza, berriz, arroz-paella zaporetsuaren protagonista izan daiteke.

Haurrentzako menu bat nahierara
Jaunartzearen gehiegikeriak konpentsatzeko proposamenak menu osasungarria aurrera eraman nahi du, garbitzeko asmoz, ez argaltzeko. Ez du eraginik haurra pisuan dagoen ala ez. Organismoa garbitu eta egun bateko efektuak saihestu behar dira, egun horretan litxarreriekin asetzen baita. Oso tresna erabilgarria da haurrentzako menua, urte oso bat osatzen duena, Eroski Consumer-eko nutrizionista-taldeak diseinatua, eta astean behin kontsulta daiteke urte osoan. Eskola garaian dauden haur osasuntsuentzat da, lau eta sei urte bitartean, hamabiak arte.

Organismoa garbitu eta egun bateko litxarreriak saihestu behar dira.

Arazte-ukitua emateko, komeni da azpimarratzea ura baino likido gehiago ez uztea, edozein gozoki mota debekatzea —haurrak prest daude, egun bateko fideltasunaren ondorio dela uste dute—, egoste-estilo osasungarriagoak aukeratzea, egun hauetan frijituetara, kroketetara edo arrain-makilatxoetara ez jotzea, horiek oso ohikoak baitira haurren dietan. Merezi duen ahalegina da. Borondate eta kontzientzia pixka bat behar du, gorputza garbitu eta hidratatzeko.

INDIGESTIOAREN GAUA

Paketatzen direnean, haurrek abantaila handia dute helduekiko: ez dute ez azidotasunik ez lotsarik sentitzen. Deserosotasuna eta ondoeza sabeleko minera mugatzen dira, agian oka eta gogorik gabe. Festa bukatutakoan antzematen dira sintomak, txokolatezko izozkiak edo beste gozoki batzuk kontsumitu eta berehala, eta haurra leuntzen eta kexatzen has daiteke.

Beraz, esku hartzeko garaia da. Jakina, gau horretan komeni da haurrak ez afaltzea. Baina, gainera, ongizatea berreskuratzeko, ur beroko poltsa bat jartzen lagunduko du urdailean, eta kamamila, luisa-belar edo mendafinezko infusio bateko sorbitoak edaten. Goragalea izanez gero, edari beroaren ordez, kafeinarik eta burbuilarik gabeko kola freskagarri bat jar daiteke, likidoari koilara batekin birak ematean kentzen dena.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak