Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jogurt izoztua, osasungarria da?

Jogurt izoztu batek ia hiru aldiz kaloria gehiago ditu jogurt natural batek baino, eta pisu hori neurriz gozatzeko arrazoi bat da

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2015eko irailaren 02a
img_yogur helado sano hd

Aberatsak, krematsuak, freskoak eta erakargarriak dira. Oso ongi konbinatzen dituzte hainbat osagairekin, batez ere frutekin, eta osagai nagusia jogurta da, oso ospe oneko elikagaia. Izan ere, jende askok uste du jogurten propietate onuragarriak oso nabarmenak direla, eta azukre edo gantz ugari eransten bazaie ere, osasungarriak izaten jarraitzen dute. Ez da harritzekoa, beraz, jogurt izoztuen arrakasta; izan ere, nutrizioaren arloko adituen ohartarazpenak gorabehera, jogurt izoztua ez da ohiko jateko elikagaitzat hartu behar, artikulu honetan zabaldu den bezala.

Irudia: urban_light

Ia hiru aldiz kaloria

Jogurt natural batek 100 gramo ematen ditu 57 kilokaloria, 100 gramo jogurt izoztuk 159 kilokaloria dituzte, hau da, ia hirukoitza. Jogurt izoztuak bost aldiz azukre gehiago eta jogurt naturalak baino gantz kopuru bikoitza du, ondoren zehazten den bezala. Nutrizio eta Dietetikako Goi Mailako Irakaskuntza Zentroaren (CESNID) eta Estatu Batuetako Nekazaritza Sailaren datu-basearen (USDA) datu baseak dira datu horiek.

Jogurt osoa, naturala

  • Energia: 57 kilokaloria
  • Azukreak: 4,4 gramo
  • Koipeak guztira: 2,7 gramo
  • Gantz saturatuak: 1,7 gramo

Jogurt izoztua

  • Energia: 159 kilokaloria
  • Azukreak: 24 gramo
  • Koipeak guztira: 5,6 gramo
  • Gantz saturatuak: 3,4 gramo

Aurreko konparazioan jogurt naturala jogurt azukretsu batekin ordezten bada ere (kaloria gehiago), oraindik ere kontraste nabarmenak daude, elikagai honek 86 kilokaloria ematen baititu 100 gramo bakoitzeko, jogurt izoztuaren energiaren erdia ia. Jogurt izoztuan azukre edukia %24koa da, jogurt natural azukredunak %13,7 egiten baitu, eta guztirako gantzak oraindik ere hobeak dira jogurt izoztuan (%5,6 eta jogurt naturalean %2).

Desberdintasun horiek aldatu egin daitezke merkatuan dauden produktu-sorta zabalaren arabera; izan ere, hotzak gutxitu egiten du gure mihiak elikagaien gustuaren pertzepzioa, eta, beraz, kontsumitzaileak atsegin duen zapore bati eusteko, ekoizleak azukre eta gantz gehiago behar du.

Aurreko aldeak aldatu egingo dira errazioaren tamainaren arabera, eta jogurt izoztuak izozkietan edo topping izeneko jogurtegietan eskaintzen dituen osagarriak gehitzen zaizkio (txokolatezko fideoak, fruitu lehor karamelatuak, galleta kurruskariak, etab.). ).

Hain osasungarria da jogurta?

Pertsona askok uste dute jogurtaren onurak oso onak direla, eta jogurt izoztuan dagoen kaloria-eduki handiena modu misteriotsuan konpentsa dezaketela. Jogurta, ordea, ez da “nutrizio miragarria”. Azken urteotan propietate asko eman zaizkion arren, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak laktosaren digestioa hobetzearekin zerikusia duena baino ez du onartu, esnearen eta haren deribatuen berezko azukrea. Zenbait ikerketak jogurta irenstearekin sor daitezkeen onurak ikusten badituzte ere, zaila da ikerketetan egiaztatzea ea elikagai hori maiz kontsumitzen duten pertsonen ezaugarriei egotz dakiekeen.

Nolanahi ere, esne-bakterioen kopurua txikiagoa izaten da jogurt izoztuan, eta ez da ahaztu behar elikagai horri aplika dakizkiokeen onurak lainotuta geratuko direla kaloria asko dituelako.

Gantz gutxikoak direnez, kaloria gutxikoak dira

Merkatuan jogurt izoztuen barietateak aurki daitezke “koipe gutxikoak”, baina Harvardeko Osasun Publikoko Unibertsitateak adierazi du ez direla bertsio estandarrak baino osasungarriagoak, azukre edukia oso altua baita. Kaloria gutxiko eztitzaileekin egindako jogurt izoztuak dira salbuespen horren salbuespen, nahiz eta zientziari buruzko zalantzak izan, horien ahalmen gozoa oso handia baita maiz hartzen dituen populazioaren elikadura-gustuak aldatzeko.

Nolanahi ere, jogurt naturalak eta jogurt izoztuak ez dute ohiko elikagairik hartu behar elikadura osasungarri ororen oinarrian: landare-jatorrikoak, gutxi prozesatuak. Hori kontuan hartu behar da, azkenburuko klasikoa, fruta freskoaz osatua, askotan (batez ere haurretan) jogurtek ordezkatu dutelako, naturalak, azukretsuak edo izozkiak izan. Hala, Elikadura Kontsumoko Panelaren arabera (2012) Espainiako Elikaduraren Balorazioa izeneko dokumentuak zehaztu zuenez, jogurta da Espainiako dietan gehien sartu den elikagaietako bat, eta, bereziki, ohiko postrea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak