Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kafe osasuntsuena: naturala, dorretxoa edo nahasketa?

Los expertos desvelan cuál es el mejor tipo de café para la salud y cómo beberlo para sacarle todo el partido a sus propiedades

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2019ko apirilaren 26a

Uraren ondoren, munduko edaririk ezagunena da. Eta, berezko merezimenduengatik, kafea, neurriz hartuta, hau jarri da:elikagai osasungarrien zerrendan. Zergatik? Ondoren azalduko dugu nola hartu ahalik eta modurik osasuntsuena.

Azken azterketen arabera, infusio horren egunean hiru eta bost katilu txiki hartzeak 2 motako diabetesa izateko arriskua urruntzea eta bihotza babesten du. Bada ebidentzia zientifiko bat ere, kafeak Parkinson gaixotasuna prebenitzen duela dioena. Eta, gutxi balitz, JAmak 500.000 pertsonatan izan zuen eragina aztertu zuen ikerketa batek ondorioztatu zuen kafea hartzeak urte gehiago iraun dezakeela.

Bertute gehiegizkoak? Adituen arabera, ez. Eta batzuei ere gutxi dakizkien. Gregorio Varela Nutrizioko katedradunak eta Nutrizioaren Espainiako Fundazioaren (FEN) presidentea da: “bere aleak azido klorogenikoaren iturri ona dira -azalpenak-, kafeak minbizi-mota batzuen aurka babesten gaitu eta xixkuan harriak agertzea murrizten du”. Gainera, umore ona ematen digu.

Kafea neurriz

Hori bai, arriskurik gabeko efektuez gozatzeko, neurriz edan behar da: egunean hiru eta lau katilu artean, Varelaren arabera, bakoitzak 60 eta 80 miligramo kafeina artean hartzen du.

Eta kontuan izan behar da, halaber, kafeak ez digula denei berdin sentiarazten: eguneko hiru katilu batzuetan ondo daude, beste batzuek ez dute bi baino gehiago onartzen, bat edo bat ere ez. Lehen mailako atentzioko Mariano de la Figuera medikuak substantzia antioxidatzaileen onurak ere nabarmentzen ditu, baina gogora ekartzen du badela “banakako erantzuna tissanari”. Kafeina, adibidez, mantsoago xurgatzen da adineko pertsonengan, eta kontsumoa murriztu behar dute.

Hori dela eta, Nutrizioaren Espainiako Fundazioak ohartarazten du gehiegi hartzeko arriskua dagoela, batez ere gibel-arazoak badituzu. Kasu honetan, bi katiluak ez gainditzea gomendatzen du.

Naturala, dorretxoa edo nahasketa?

Kaputxinoa, vienesa,… Zein da onena? Infusio horren onura guztiak lortzea zailagoa da ebakitzea edo kafesnea eskatzea baino. Bere ezaugarri osasungarriei ahalik eta etekin handiena ateratzeko, ale motak eta zure tutuak bereizten ikasi behar da.

  • Kafe naturala. Kafe bilduak eta txigortuak baino ez ditu osagai gehiago. Ale honek usain handiagoa du, leunagoa da eta kafe torrefaktuaren txigortzeak baino mingots gutxiago du.
  • Kafe factoa. Txigortze-prozesuan azukrea gehitzen da, eta horrek geruza karamelatua sortzen du. Kontua da kafe torrefaktuak %15eraino eraman dezakeela azukrea, gehigarri gehigarri bat, mantenugai horren kontsumoa, adituek aholkatzen ez dutena.
  • Kafe nahasia. Izenak dioen bezala, txigortze naturalaren aleak eta azukrearekin ogi txigortuak konbinatzen dituen tisana bat da.

Osasungarriena hautatzeko, adituek bat egiten dute: zenbat eta naturalagoa izan, hobe. Beraz, naturala aukeratzen du. “Manipulaziorik gabeko kafeak polifenolak eta substantzia antioxidatzaileak ekartzen ditu osasunerako, azukrearen alderdi negatiboa gehitu gabe”, adierazi du De la Figuerak.

Hobe kanelarekin, banillarekin edo kokoarekin

Egunean hiru katilu kafe eta azukre koilarakada bat edo bi hartzen badituzu, eztitzaile horren 10 eta 20 gramo artean kontsumituz joango zara, OMEk ezarritako gehienezko muga: 25 gramo egunean

Kafe osasungarria hartzeko, kontuz ibili behar da erantsiekin. Espainiako Dietetika eta Elikadura Zientzien Elkartearen (SEDCA) arabera, azukretik ihes egitea da egokiena. Izan ere, egunean hiru katilu kafe hartzen badituzu eta azukre koilarakada baten edo biren artean gehitzen badituzu, eztitzaile horren 10-20 gramo kontsumitzen dituzu, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) ezarritako gehienezko muga: Egunean 25 gramo, egunean behar den energiaren% 5. Gainera, kaloriak edo berez kafeak ez duen balio energetikoa areagotuko duzu.

Premisa horrekin, Andrea Calderonek, SEDCako idazkari zientifikoak, gomendatzen du kafetik azukrea ateratzen ikastea, ale naturala aukeratzea eta bakarrik hartzea. Gainera, azukrerik gabe dastatzea gomendatzen du, zuria, beltza, kanabera osokoa edo panela izan. Zenbat eta azukre gutxiago hartu, orduan eta hobeto.

Eta samaltasunean ohitzen ez denarentzat, nutrizionistak espeziak bilatzea proposatzen du: “Adibidez, kanela adarrean edo hautsean, koko birrindua edo banillazkoa gehitzea (funtsean edo hautsean)”. Bestela esanda: aroma naturalak besarkatzen ditu eta ez zaitu errudun sentitzen kafea hartzen duzunean.

Etiquetas:

kafe

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak