Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kafe osasuntsuena: naturala, torrefaktua edo nahastea?

Adituek osasunarentzat kaferik onena zein den eta nola edaten duten argitu dute, beren jabetzei ahalik eta etekin handiena ateratzeko.

Img cafe natural sano Irudia: Pixabay

Img Kafe natural osasuntsua art Irudia: Pixabay

Uraren ondoren, munduko edaririk ezagunena da. Eta, norberaren merituengatik, kafea -neurriz hartuta- elikagai osasungarrien zerrendan jarri da. Zergatik? Ondoren azalduko dugu nola hartu behar den modurik osasuntsuena.

Azken azterketen arabera, infusio horretatik hiruzpalau katilu txiki edateak urrundu egin dezake 2. motako diabetesa izateko arriskua, eta bihotza babestu. Kafeak Parkinsonen gaixotasuna prebenitzen duela dioen ebidentzia zientifikoa ere badago. Eta, hori gutxi balitz, JAMAn argitaratu zen ikerketa batek (500.000 lagunengan izan zuen eragina aztertu zuen) ondorioztatu zuen kafea hartzeak urte gehiago bizitzen lagun diezazukeela.

Neurriz kanpoko bertuteak? Adituen arabera, ez. Eta batzuei gutxika-gutxika ere jakiten die. Gregorio Varelak, Nutrizioko katedradunak eta Nutrizioko Espainiako Fundazioko presidenteak (FEN), beste onura bat gehitzen du: “bere aleak azido klorogenikoaren iturri onak dira —azaltzen du—, kafeak minbizi-mota batzuen aurka babesten gaitu eta besikulan harriak agertzea murrizten du”. Gainera, umore ona ematen digu.

Kafea neurriz

Hori bai, arriskurik gabeko efektuez gozatzeko, neurriz edan behar da: gehienez ere hiruzpalau katilu egunean, Varelaren arabera, bakoitza 60 eta 80 miligramo kafeina artean hartualdi bakoitzeko.

Eta kontuan hartu behar da, halaber, kafea ez zaigula denok berdin sentitzen: egunean hiru katilukada inguru ondo dauden bitartean, beste batzuek ez dute bi baino gehiago onartzen, bat edo bat ere ez. Mariano de la Figuera lehen mailako arretako medikuak ere substantzia antioxidatzaileen onurak nabarmentzen ditu, baina gogoan du “tisanari banakako erantzuna” ematen zaiola. Adibidez, kafeina mantsoago xurgatzen da adineko pertsonengan, kontsumoa murriztu behar baitute.

Horregatik, Espainiako Nutrizio Fundazioak ohartarazi du gehiegi hartzeko arriskua dagoela, bereziki gibeleko arazoak badituzu. Kasu horretan, bi katiluak ez gainditzea gomendatzen du.

Naturala, torrefaktua edo nahasketa?

Capuchino, vienés, solo… Zein da onena? Infusio horren onura guztiak lortzea zailagoa da ebakia edo kafesnea eskatzea baino. Haren propietate osasungarriak ahalik eta gehien aprobetxatzeko, pikor-motak eta haien tuesteak bereizten ikasi behar da.

  • Kafe naturala. Bildutako eta txigortutako kafe-aleak baino ez ditu osagai gehiago. Ale honek usain handiagoa du, leunagoa da eta kafe torrefaktuaren txigortua baino mikatzagoa ere bada.
  • Kafe torrefaktua. Txigortze-prozesuan azukrea gehitzen zaio, eta horrek geruza karamelatua sortzen du. Arazoa da kafe torrefaktuak %15eraino azukre eraman dezakeela, mantenugai honen kontsumoan gehigarri gehigarri bat, adituek gehiegi kontsumitzea aholkatzen ez dutena.
  • Kafe nahasia. Izenak dioen bezala, tueste-ale naturalak eta beste hazi txigortu batzuk azukrearekin konbinatzen dituen tisana da.

Osasungarriena aukeratzeko, adituek bat egiten dute: zenbat eta naturalagoa izan, orduan eta hobeto. Beraz, aukeratu naturala. “Manipulatu gabeko kafeak polifenolak eta osasunerako erabilgarriak diren substantzia antoxidatzaileak ematen ditu, azukrearen alderdi negatiboa gehitu gabe”, dio De la Figuerak.

Hobe kanela, banilla edo kokoarekin

Egunean hiru kafe-kikara hartzen badituzu eta azukre koilarakada bat edo bi gehitzen badizkiozu, gozagarri horren 10-20 gramo kontsumitzen ariko zara, OMEk ezarritako ia muga: 25 gramo egunean

Kafe osasungarria hartzeko, gainera, kontuz ibili behar da erantsiekin. Espainiako Dietetika eta Elikadura Zientzien Elkartearen arabera (SEDCA), azukreari ihes egitea da egokiena. Izan ere, egunean hiru katilukada kafe hartu eta koilara bat edo bi azukre gehituz gero, gozagarri horren 10-20 gramo kontsumitzen ariko zara, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) ezarritako ia muga: 25 gramo egunean, egunean behar den energia guztiaren %5. Gainera, kafeak berez ez dituen kaloriak edo balio energetikoa handitzen ariko zara.

Premisa horrekin eta ez gainditzeko, Andrea Calderón SEDCAko idazkari zientifikoak kafetik azukrea ateratzen ikastea gomendatzen du: ale naturala aukeratzea eta bakarrik hartzea. Gainera, azukre gabe (zuria, beltza, kanabera integrala edo panela) jatea gomendatzen du. Zenbat eta azukre gutxiago hartu, orduan eta hobeto.

Eta mingostasunera ohitzen ez denarentzat, espeziak bilatzea proposatzen du nutrizionistak: “Adibidez, kanela adarrean edo hautsetan, koko birrindua edo banilla (funtsean edo hautsetan) gehitu”. Bestela esanda: zabaldu aroma naturalak eta utzi errudun sentitzen kafea hartzean.

Etiketak:

kafe

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak