Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kafearen ordezkoak haurdunaldian

Espezialista asko bat datoz esatean ez dela beharrezkoa haurdunaldian kafe kontsumoa erabat ezabatzea, baina bai neurriz hartzea.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2008ko irailaren 13a


Kafea oso edari ezaguna da gure herrialdean, eta kontsumo handikoa herritar guztientzat. Kafea hartu ohi duten emakume askori ahalegin handia egin behar izaten zaie haurdunaldian kafea erabat kentzeko. Emakumea kafea hartzera ohituta badago, kafeina bat-batean eta erabat baztertzeak zenbait sintoma eragin diezazkioke: nekea, suminkortasuna, kontzentrazio falta, buruko mina, etab. Hori dela eta, neurrizko kafea hartzea gomendatzen dute adituek, kafea hartzeko ohitura handia dutenek kafea ez hartzea baino gehiago.

Kafeina kopuru desberdina

Kafeina substantzia bizigarria da kafean eta beste edari kitzikagarri batzuetan, eta produktu horren zapore mikatzaren erantzulea da. Substantzia horrek nerbio-sistema zentralean eragiten du, eta nerbio-zelulen edo zelula neuronen arteko bulkada-transmisioa estimulatzen du.

Kafe deskafeinatuan kafeina gehiena ateratzen da, baina ez da erabat ezabatzen.
Kafe-mota guztiek ez dute kafeina kopuru bera; beraz, interesgarria da batzuen eta besteen arteko aldeak kontuan hartzea. Kafe sendoa, gehien kontsumitzen den barietateetako bat, berehalako kafeak egiteko erabiltzen da, eta %2 eta %3,5 artean kafeina du. Arabica-kafeak, ordea, usain eta zaporea duelako jotzen da hautatuena, eta kafeina erdia izaten du, gutxi gorabehera, aurrekoaren aldean. Kafe deskafeinatuetan kafeina gehiena ateratzen da, baina ez da erabat kanporatzen, jende askok uste duen bezala. Makinako deskafeinatuek %0,1 kafeina izan dezakete, eta deskafeinatu disolbagarriek %0,3. Kafe naturalarekin alderatuta, kopuru hori oso txikia da.

Kafea eta haurdunaldia

Haurdunaldiko hilabeteetan ez da beharrezkoa kafe kontsumoa erabat ezabatzea, baldin eta neurriz hartzen bada, hau da, egunean bi kafe kikara inguru. Kafe-kopuru horrek 200 eta 300 miligramo kafeina ematen ditu, eta kopuru horrek, adituek diotenez, ez du eragin kaltegarririk sortzen ez amarentzat ez haurrarentzat. Organismoa suspertzen du, nekea arintzen du, nekea atzeratzen du eta funtzio intelektualak errazten ditu.

Haurdun dagoen emakumeak digestio-arazoak baditu (azidotasuna, urdail-pisutasuna, goragalea eta oka egitea, adibidez), ez da komeni kafea eta kafeina duten beste edari batzuk hartzea. Sintoma desatsegin horiek maizago izaten dira haurdunaldiko lehen hiru hilabeteetan, organismoak hormona-aldaketa izaten duelako, eta azken bi edo hiru hilabeteetan, fetuak urdailean egiten duen presioaren ondorioz.

Kafeinaren eraginez, urdailak azido klorhidriko eta pepsina-kantitate handiagoa jariatzen du -proteinen digestioan parte hartzen duen substantzia-, eta, horregatik, kafeina duten edariak ez dira gomendagarriak digestio-arazoak izanez gero.

Kafearen ordezkoak

Kafearen ordez infusioak egin daitezke, hala nola kamamila, mendafina edo te suabea. Infusio horiek eguneko edozein ordutan har daitezke, baina otordu nagusien ondoren digestioak hobetzen laguntzen dute. Udako hilabeteetan beroak estutzen duenean, izotzarekin lagun daiteke edari freskagarria lortzeko. Kontuan hartu behar da teak substantzia estimulatzaile bat duela, teina, kafeinaren ondorio berberekin, eta horregatik komeni da infusio-denbora murriztea.

Teak ez bezala, txikoria infusioa ez du kafeinarik, zapore mikatza du eta kafearen ordezko gisa erabil daiteke. Txikoria landare bat da, eta infusioak egiteko erabiltzen da sustraia, eta haren hosto samurrak entsaladak egiteko.

Infusioak hartzeko ohiturarik ez duten edo haien zaporea erakartzen ez duten pertsonentzat, beste aukera batzuk ere badaude, hala nola kakaozko edari esnedunak, freskagarriak, light edo etxean egindako freskagarriak.

ALKOHOLIK GABE FRESKATZEA

Haurdun dagoen emakume batek alkohola edaten duenean, emakumeak plazenta azkar zeharkatzen du eta fetura iristen da. Fetuaren organismoa heldugabea denez, pertsona heldu batek baino askoz denbora gehiago behar du metabolizatzeko. Ondorioz, fetuaren odoleko alkohol-maila amarena baino handiagoa da, eta luzaroago iraun dezake. Era berean, jakina da alkoholak zenbait mantenugairen xurgapenari, metabolismoari eta iraizketari eragiten diela, batez ere magnesioa, zinka, kobrea, burdina, B1 bitamina, azido folikoa, B12 bitamina, besteak beste, eta, beraz, horien kontsumoak eragina izan dezake haurdunaldiko elementu horien mailetan.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak