Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kalkuluak edo harriak behazun-xixkuan (behazun-litiasia edo kolelitiasia)

Zuntz ugariko dieta koipetsuak behazun-harriak sortzeko arriskua prebenitu edo murriztu dezake.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2020ko ekainaren 15a

Zer dira?

Behazun-xixkuan harriak izenaz ezagunagoak diren kalkuluen presentzia da kolelitiasia. Batez ere, behazun-gatzen eta kolesterolaren metabolismoan gertatzen diren anomalien ondorioz sortzen da. Kolesteroletik abiatuta sortzen dira gibelean behazun-gatzak. Egunean 30 g inguru jariatzen dira bilisean. Gatz horietako gehienak birxurgatu eta birziklatu egiten dira. Kolesterola disolbaezina da bilisean kontzentrazio handitan dagoenean, eta horrek sortzen ditu behazun-kalkuluak. Zuntzak gatz horien zati bat arrastatzen du (eta kolesterola bera ere behazunean jariatzen da), gorozkien bidez iraizteko, birxurgatu beharrean, eta kolesterola gutxitzen duen bilisa sortzen da, eta, beraz, kolesterola kalkulatzeko arrisku txikiagoa dago. Bestalde, emakumeek gizonek pilula antikontzeptiboaren, haurdunaldien eta estrikularen eraginez kalkuluak egiteko aukera gehiago dute.

Sintomak

– Sukarra

– Zorabioak

– Luzaroan abdomenean mina edo mina izatea

– Indigestioak

– Larruazal horixka

Kolelitiasiaren kasuan, gomendio dietetikoak

– Elikadura osasungarria eta energia-ekarpena egitea, gehiegizko pisua edo obesitatea izanez gero pisua pixkanaka normalizatzeko.

– Eguneko dieta lau otordu edo gehiagotan zatitzea, bat ere saltatu gabe.

– Fruta eta barazkien kontsumoa handitzea, gaizki sentitzen dutenak bakarrik saihestuz.

– Dietaren koipe-kantitatea murriztea: elikagaiei gantz gutxien ematen dieten sukaldaritza-teknikak erabiltzea, ongailuak eta saltsa koipetsuak mugatzea, azalik eta koiperik ez duten haragi eta hegaztien giharren ebakiak kontsumitzea, saldak koipegabetzea, arrain zuria lehenestea urdinaren aurretik, esneki gaingabetuak edo koipe gutxikoak hartzea, aguakatak-olioak-fruitu lehorrak eta koipetan aberatsak diren gozogintzako produktuak saihestea.

– Azukre gehiegi ez hartzea.

– Saihestu janari haizetsuak, gas-edariak (norberaren tolerantziaren arabera) eta digestio-jariakinak estimulatzen dituztenak (kafea, deskafeinatua eta te sendoak, laranja-zukua eta edari alkoholdunak).

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak