Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kaloria hutsak, zer dira eta non daude?

Kaloria hutsak energia asko ematen duten elikagaiei dagozkie, baina oso elikagai gutxi edo batere ez

Img calorias vacias son estan hd Irudia: magone

“Kaloria hutsak” maiz erabiltzen dira nutrizioaren arloan. Baina, zer esan nahi du? Kontzeptu hori energia asko ematen duten elikagaiei dagokie, baina oso elikagai gutxi edo batere ez. Adibidez, edari edo elikagai azukretsu batzuk, irinak edo azukre finduak eta alkohola. Erreportaje honek gai honetan sakontzen du, azaldu du zein elikagai diren tentagarri eta arriskutsuenak kaloria hutsen edukia dela eta. Jarraibide errazak proposatzen ditu elikagai batek mantenugai baten proportzio egokia noiz duen jakiteko, eta kaloria-mota horien kontsumoa marrazteko ideia praktikoak ematen ditu.

Img calorias vacias son estan
Irudia: magone

Kaloria hutsak eta azukre sinpleak

Azukre sinpleak (edo azkar xurgatzekoak) modu naturalean aurkitzen dira zenbait elikagaitan, hala nola esnean (laktosa dauka) edo frutetan (fruktosa dutenetan). Elikagai natural horiek, ordea, ur, mineral, bitamina, zuntz eta proteina ugari dituzte. Beraz, azukre sinpleen ekarpena justifikatua dago, beste mantenugai batzuekin alderatuta.

Kaloria hutsak dituzten elikagaiek arazo kardiobaskularrak izateko arriskua areagotzen dute

Arazoa da beste azukre mota batzuen kontsumoa, borondatez eransten ditugulako (mahaiko azukrea, eztia, marmelada, kakao disolbagarria…) edo elikagai prozesatuak (galletak, gozokiak, txokolateak, gelatinak edo opilak) prestatzean gehitu delako.

Jaten ditugun elikagaiek kaloria asko hartzen dituztenean, kaloria asko izaten dituzte, eta “kaloria hutsak” esaten zaie. 2 eta 18 urte bitarteko pertsonentzat gomendatua da kaloria hutsen %8 eta %20 artean dagoela, adinaren arabera. Hala ere, egungo kontsumoa% 40 ingurukoa da. Gehiegikeria kezkagarria da, besteak beste, kaloria hutsak dituzten elikagaiek areagotu egiten baitute arrisku kardiobaskularra, eta hori gertatzen da aldi bereko lau mekanismoren bidez:

  • Kaloria-igoera zuzena.
  • Gosea estimulatzea.
  • Arto-xarabearen (fruktosa aberatsa) kontsumoaren ondorio metaboliko kaltegarriak, elikagaien industrian erabiltzen direnak.
  • Elikagai osasungarriak ordezkatzea.

Kaloria hutsak: elikagai tentagarrienak eta arriskutsuenak

  • Freskagarriak. Lata bat sei azukre-koskor bat da. Yaleko Unibertsitateak (AEB) egindako ikerketen arabera. ), haur bat obesoa izateko probabilitatea egunean kontsumitzen duen freskagarri-lata bakoitzeko% 60 igotzen da. Gaixotasun hori diabetesarekin ere lotzen da, eta emakumeen kasuan, egunero freskagarri bat edatea %23 handitzen da bihotzeko gaixotasunak izateko arriskua.
  • “Kirolarientzako” edariak, estimulatzaileak edo energetikoak. Gero eta gehiago merkaturatzen dira, azukre gehiegi dutenak, baina mineral aski gutxirekin (kirola egiteko ezinbestekoak).
  • Ontziratutako zukuak. Estatu Batuetako Pediatria Akademiak zukuen kontsumoa mugatzea eta fruta osoa berreskuratzea gomendatzen du, zuntz ugariagoa eta asetzeko gaitasun handiagoa duena.
  • Mahaiko azukrea, eztia, kakao disolbagarria eta marmelada.
  • Gailetak, zizka-mizkak eta gozokiak, gozokiak, opilak, izozkiak eta gosaltzeko zereal azukredunak. Elikagai horietako batzuek, gainera, gantz saturatu eta/edo trans gantz ugari dute, eta sodio ugari. Oro har, zuhurra da elikagai horiei buruz ematen diren publizitate-mezuez fidatzea (“zuntz ugariko”, “burdinazko aberatsak” eta abar). eta hobeto finkatu etiketa. Galleta batzuek, itxuraz, zuntzez edo bitaminez aberastuak, azukre eta gantz ugari eduki dezakete, txokolate-tableta baten antzeko kaloriak. Elikagai batek bitamina ugari izateak ez du esan nahi, inondik ere, osasungarria denik, baldin eta, paraleloan, azukre gehiegi badu.
  • Alkohola. Garagardo-lata batek (alkoholdunak) edo ardo-kopak 85-100 kcal ematen dituzte, muskuluak erabili ezin dituenak. Gainera, garagardoak hartzidura-prozesuan sortzen den maltako azukrea gehitzen du. Garagardoak B multzoko bitaminak eta azido folikoa ditu, eta ardo beltzak, berriz, fenol antioxidatzaileak ditu. Nabarmentzekoa da, bestalde, alkohol gehiegi hartzeak elikagaiek ematen dituzten elikagaiak (proteinak, burdina, B taldeko bitaminak, kaltzioa…) murriztu egiten dituztela, gabezia eta desnutrizioa eragiteraino.

Kalorien kontsumo hutsari eusteko ideia praktikoak

Azukrea eta haren eratorriak elikagai osatu gabeak dira, eta murriztu egin behar dira karbohidrato konplexuak eta nutrienteak (proteinak, bitaminak edo mineralak, adibidez) dituzten beste batzuen mesedetan, organismoak ongi funtzionatzeko ezinbestekoak baitira. Hori dela eta, beti egon behar da adi kaloria hutsen kontsumoari, bereziki nutrizionistek (haurrak, nerabeak, haurdun daudenak, bularreko haurrak eta zaharrak) dituzten arrisku-talde nabarmenen aurrean. Kasu horietan, funtsezkoak dira mantenugai egokiak. Hona hemen ideia batzuk kontuan hartzeko:

  • “Ama, aita, nahiago dut ura”. Horixe da, hain zuzen ere, Argentinan aspaldidanik garatzen den kanpaina baten eslogana, CESNI (Haur Nutrizioari buruzko Ikerketa Zentroa) delakoak HidratAR azterketa egin ondoren. Ikerketaren arabera, egunean batez beste kontsumitzen ziren 2,05 litro likidoetatik% 21 soilik zen ur purua.
  • Ildo beretik, Dortmundeko (Alemania) Haurren Nutrizioko Ikerketa Institutuarekin bat etorriz, eskoletan edateko uraren iturriak jarriko balira, gehiegizko pisu-arriskua %31 murriztuko litzateke.
  • Kardiologiako Institutu Amerikarraren arabera, helduak, azukrerik gabeko belarra eta esne gaingabetua aukera onak dira. Esneak kaltzioa, magnesioa, zinka eta A bitamina ematen ditu.
  • Beste ideia interesgarri bat AEBn. ‘talde osasuntsuaren ekimena’ da, Arizonako Unibertsitateak sustatutakoa, Pima konderrirako. Helburua, kirola egin ondoren, gurasoek beren seme-alaben nutrizio-berreskurapenean praktika onak izan ditzaten kontzientziatzea da. Askotan, gurasoek argi uzten dute gantz eta azukre asko duten snack-ak ematen zaizkiela atletei, haurrek kaloria asko erretzen dituztela joko zelaian eta energia hori behar dutela. Arazoa da gehiegi baloratzen direla erretzen diren kaloriak, eta gutxietsi egiten direla mokadutxoak dituztenak. Hori dela eta, jokalekuan erretzen diren kalorien eta snack ezagunenek ematen dituzten kalorien berri ematen zaie gurasoei. 12 urteko haurrak, 40 kg inguru pisatzen duenak, 160-170 kcal kontsumitzen ditu saskibaloi edo futbol partiduan (30 minutu); 45 gramoko txokolatinarekin 230 kcal hutsik eta freskagarri batekin, 150 kcal hutsik. Kontua ez da soilik gastatutako kaloriak ordezkatzea, kalorien kalitatea baizik, nutritiboak izan behar baitute.
  • Gogoratu ez dagoela freskagarrien kontsumo onargarririk edo gomendiorik, Kaliforniako Osasun Publikoko Sailaren arabera. ). Edozein hartu, ez du axola proportzioa, kaltegarria izan daiteke gizakiarentzat.

Nola jakin elikagai batek mantenugai baten proportzio egokia duen

Hasteko, kontsumo-gomendioen arabera, mantenugai portzentajeari buruzko txostena egin behar da.

  • Elikagai batek nutriente baten %5 edo gutxiago badu egunero, elikagai horren eduki txikia duela uste da.
  • Elikagai bat mantenugai jakin baten iturri ona dela uste da, baldin eta eguneko portzentajezko balioa% 10etik% 19ra bitartekoa bada.
  • Elikagaia eguneko balioaren %20 edo gehiago bada, nutriente horren iturri bikaina dela ulertzen da.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak