Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kaltzioa eta haurdunaldia

Etorkizuneko amak fetuari eta bere gorputzari kaltzio ugari eman behar die, esnearen eta deribatuen eta lekale eta landareen bidez.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2005eko irailaren 23a
img_consumo leche Irudia: desing123

Esnea eta haren deribatuak (jogurta, gazta edo mamia, besteak beste) dira kaltzio-iturri onenak; izan ere, mineral horretan esnekiak baino aberatsagoak edo aberatsagoak diren elikagai begetalak egon arren, organismoak ez ditu horren aprobetxatzen. Izan ere, landare-elikagai horietan kaltzioaren xurgapena eta aprobetxamendua oztopatzen duten substantziak daude.

Kontsumo-irud.

Beste kaltzio iturri batzuk sesamoa, melaza beltza, fruitu lehorrak eta, oro har, lekaleak dira, eta horiek guztiak mineral horretan aberatsak diren elikagaiak dira. Kantitate diskretuagoekin aza, brokolia edo espinakak daude. Hala ere, fitatoak eta oxalatoak daudenez, elikagai horiek ez dira esnekiak bezain ondo aprobetxatzen. Fitatoak gari-zahian eta zerealen oskolean egoten dira; oxalatoak, berriz, hosto-barazkietan (zerbak, espinakak edo uraza). Gehiegizko fosforoa elikagai proteikoak neurriz gain erabiltzen diren dieten ondorio da, eta horrek ere eragina du xurgapenean eta aprobetxamenduan.
kaltzioarena. Bestalde, zenbait substantziak mineral hori xurgatzen laguntzen dute, hala nola D bitamina, proteinak eta laktosa. Horiek guztiak esnekietan daude, eta elikagai horiek kaltzio-iturri onenak bihurtzen dituzte.

Amak esnerik hartzen ez duenean
Baliteke haurdun dagoen emakumeak esnekien kontsumoa mugatzea, laktosarekiko intolerantzia (esnearen azukrea), kaseinarekiko alergia (esnearen proteina) edo, besterik gabe, elikagai horiek ez zaizkiolako atsegin. Halakoetan, garrantzitsua da esnekiak ordezkatzen dituzten produktuen berri izatea.
Laktosarekiko intolerantzia izanez gero, jogurtek eta gazta onduenek ez dute ia laktosarik, eta, beraz, honako hauen parte izan daitezke:
haien ohiko dieta, kaltzio-gabezia saihesteko.

Laktosarekiko intolerantzia edo kaseinarekiko alergia izanez gero, kaltzio kantitate interesgarria eman daiteke elikaduran kaltzioarekin aberastutako sojaren deribatuak sartzen badira, hala nola soja-irabiakia edo tofua, eta hezurra jaten duten arrainak hartzen badira, hala nola latako sardinak edo antxoak. Nolanahi ere, eta honen eskakizunak ez konprometitzeko
minerala, aholkularitza dietetiko profesionala gomendatzen da.

Behar den kaltzioa
Haurdunaldian, mineral horren beharrak areagotu egiten dira, fetuaren eskeletoa mineralizatu egin behar baita.
Errekerimenduak 800 miligramo ingurukoak dira
herritar guztientzako eguna, eta hori lortzeko
dieta orekatua egiteko gomendioak. Haurdunaldian, eta beharrak handitu direnez, egunean 1.200 miligramo kaltzio behar dira. Lau esneki inguru dira. Errazio bat basokada bat edo katilukada bat esne, bi jogurt, mami bat dela jakinda,
bi petit suisse, 40 g gazta gihar edo 80 g gazta fresko (Burgos edo gaztanbera motakoak), haurdun dagoen emakumearentzat behar den kaltzio kantitatea izango duen elikadura-plana egin daiteke.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak