Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Karbohidratoak afaldu, gizendu ala ez?

Gauez karbohidratoak debekatzea zentzugabekeria da eta mito dietetikoan oinarritzen da

img_pasta verduras hd 1

Gauez karbohidratoak hartzerik ez izatearen mitoa da herri-kulturan hedatuenetakoa. Hau da pentsamendu zehatza: “Gauez karbohidratoak ematen badizkit, energia ematen didatenez, ez dut gastatuko lotan nagoelako. Beraz, energia hori gantz moduan metatuko dut”. Baina arrazoibide horrek, hasiera batean oso logikoa denak, ñabardura asko onartzen ditu. Hurrengo artikuluan, afaltzeko orduan, zenbat errealitate dagoen eta hiri-legendatik zenbat dagoen ikus daiteke, hala nola, pasta, arroza edo patata.

Img pasta verduras
Irudia: Anna _ Shepulova

Img ensalada pasta nuez
Irudia: lorenzograph

Pasta ala pasta ez? Karbohidratoak afaldu al dituzu? Galdera horiei erantzuteko, argi eduki behar da karbohidratoek nola funtzionatzen duten irensten direnean. Karbohidratoak hartzen direnean, organismoak glukogeno-erreserbak leheneratzen ditu. Glukogenoa gorputzak glukosa gordetzeko duen forma da, eta gibelean zein muskuluan egiten du. Erreserba horiek beteta daudenean, gainerako azukrea da gantz bihurtuko dena. Beraz, gehiegizko egoera da erreserbak beteta daudenean. Eguneko edozein unetan gerta daiteke hori.

Egoera egokiena litzateke gauez hartzen diren hidratoek eguneko energia gastua aldatzea. Baina, noski, kasu hori emango da, baldin eta jardunaldian jarduera fisikoa egin bada eta, jakina, lehenago beste otordu batzuetan ordezkatu ez bada. Glukogeno-erreserbak nola dauden beteta, beraz, asko aldatzen da. Horregatik, gauez hidratoak jateak ez du gizentzen. Hainbat egunetan, gehiegizko kaloriak, guztira, pisua handitzen du. Gauero gainditzen bada, errazagoa izango da kaloria gehiegi izatea. Hori da gizentzen duena, eta gauez hidratorik ez hartzea.

Zenbat karbohidrato behar dira?

Img
Irudia: CONSUMER EROSKI

Kasu bakoitzaren araberakoa da. Karbohidrato kopuru egokia aldatu egiten da norberaren beharren, erreserben egoeraren eta pertsona bakoitzaren tolerantziaren arabera. Ez du zentzurik kopuru finkoa markatzeak helburuak ezagutu gabe. Ez du jarraibide berari jarraitu behar, entrenamendua egin ondoren, pisua galdu nahi duen pertsona batek.

Hala ere, zentzuz gidatu daiteke. Jarduera fisikoa egin bada, muskuluaren karbohidratoen erreserba guztiak edo zati bat kontsumitu behar dira. Afaltzen denean, hidratatu egingo da, eta “pasatzeko” arrisku gutxiago dago.

Aldiz, egunean zehar mugitu ez denarentzat, pasatzeko arriskua areagotu egiten da. Eta, gainera, gainerako egunetan karbohidratoak erabiliz gero, litekeena da zure erreserbak ia-ia topean egotea. Ez da afaldu behar pasta- eta arroz-platera hori gertatzen bada, baina bai etxean dagoela, elikadura-talde defizitarioak lehenesteko. Barazki-plater bat, elikagai proteikoekin batera, arina da; aukera ona izaten da sedentarioentzat. Horrek ez du esan nahi gauez karbohidratoak saihestu behar direnik; batez ere, egunean zehar kontsumitzeari adi egon behar dela.

Zer eragin du karbohidratoak hartzen diren orduak?

Nabarmen. Eta hori, batez ere, hormona-gai bati zor zaio, gorputzaren erritmo zirkadianoari. Hormonen jarduera aldatzean, egunean zehar gose bera ez izatea eta mantenugaiei erantzun bera ematea aholkatzen digu.

Img menu ligero inv
Irudia: d_mikh

Karbohidratoen kasuan, gauez ez da intsulina-jarduera bera gertatzen gauez. Egunean zehar odol-korronterik azkarrenetik ateratzen dira, tolerantzia hobea dagoenean. Horregatik, hori zen duela urte batzuk hobe zela pentsatzea eta gauez saihestea. Baina ez! Nola azaltzen da?

Dieta eta afaria txandakatuz, hau da, gauean karbohidrato gehiago emanez, pertsona horiei egin zaizkien saiakuntzek aurkitu dute hurrengo egunean pertsona horiek energia gehiago gastatzen zutela eta aseago egoten zirela. Horrek esan nahi du dieta berdinak eginez gero, gauez karbohidrato horiek hartzen badira, hurrengo egunean aseago egongo dela.

Baina, puntu horretan, egunez zer jan den eta zer jarduera fisiko egin den kontuan izateaz gain, garrantzitsuena gogoratu behar da: funtsezkoa da hidrato horiek kalitatezkoak izatea. Barazkiak afaldu, osoko zerealak, patata edo fruta, bikaina. Irin finduak, gozoki gozoak, ez. Gure elikadura hobetzeko, lehenik eta behin, zer jaten dugun aldatuko dugu, oinarrizkoa dena, eta hilgarrira joango gara, norberari buruzko jarraibide pertsonalizatu batekin.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak