Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kiribil-alga, nekearen aurka erabilgarria?

Ez dago ondorio onuragarriak izan ditzakeela frogatzen duen datu sendorik, ez eta behar adina azterketarik ere.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2010eko apirilaren 15a
Img espirulina Irudia: Wikimedia

Espirulina algaren mantenugaien kontzentrazio bakarra zenbait organoren funtzioa estimulatzeko ahalmena duen osagarriaren mailara igo da, eta bakterioen aurkako, birusen kontrako, hanturaren kontrako eta defentsa-sistemaren ekintza terapeutikoak egin dira. Urtaro-aldaketetan ohikoa den asteniari, argaltzeko dieta zorrotzek eragindako nekeari eta, are, neke kronikoari aurre egiteko ere laguntza gehigarria da. Hala ere, espirulinari egozten zaizkion efektu interesgarri batzuk saiakuntza esperimental eta kliniko batzuetan baino ez dira frogatu. Gizakiei buruzko azterlanak gutxi dira eta, gehienak, hain dira txikiak, ezin baitira frogatu —eta are gutxiago goraipatu— etorkizun handiko emaitzak. Ikerketa gehiago behar dira datu sendoak izateko.

Minaren aurkako osagarria?

Img espirulina articuloImagen: Wikimedia

Nekea familiako medikuarengana jotzen duten paziente askoren kexa da, ahultasun orokorrarekin eta urteko edozein garaitan akusatutako nekearekin, insomnioarekin eta oroimena edo arreta galtzearekin batera. Farmazien, parafarmazien eta herbodietetikoen apalategietan, sintoma horiek arintzea bermatzen duten osagarriak daude, hala nola Q10 koentzima, ginseng eta espirulina alga.

Azken horri buruz oso ikerketa gutxi dokumentatu dira nekea edo nekea gainditzeko laguntza gisa duten eginkizuna ebaluatzeko. Horietako batek frogatu zuen nabarmen handitu zela errendimendu fisikoa, koipeen oxidazioa karbohidratoak gutxiago erabiltzearen alde eta antioxidatzaile endogenoen kontzentrazio handiagoa espirulina kontsumitu ondoren (6 g egunean), plazeboarekin alderatuta. Muga nagusia da ikerketa bakarra dela, eta lagin ez oso adierazgarria duela, modu moderatuan entrenatutako bederatzi kirolarik baino ez baitute parte hartu. Center for Research and Technologyko Institute of Human Performance and Rehabilititation (Thessaly, Grezia) erakundeak urtarrilean argitaratu zuen saiakera, “Medicine and Sciences in Sports and Exercise” aldizkari espezializatuan.

Oso ikerketa gutxi dokumentatu dira gizakiekin nekea eta nekea arintzeko laguntzari buruz

Neke kronikoaren kontrako erabilerari dagokionez, Kolentina Ospitale Klinikoko Barne Medikuntza Saileko adituek (Bukarest, Errumania) jakinarazi dute ezen, nahiz eta espirulina hain unibertsalak erabili neke- eta akitze-egoeretarako osagarri gisa, ez duela inolako ikerketarik zehatz-mehatz aztertu. Probarik ez zegoenez, eta txosten anekdotikoetan oinarrituta, aditu-taldeak ausazko lau saiakuntza kliniko egitea erabaki zuen, N-1 laginketa-subjektu bakarrarekin, neke kronikoa zuten lau lagun medikurekin kontrolatuta, eta haiek beraiek egin zuten beren kontrola.

Parte-hartzaile bakoitzak tratamendu bera jaso zuen hiru aldiz, eta saiakuntzek 36 aste iraun zuten guztira. Ez literaturan ez prospektuan eraginkortasun maximoa lortzeko behar den denbora ez jakitean, tratamendu bakoitza hilabete batean egin zen. Hala ere, metodo osoa zen lau astez “Spirulina platenses” (1 g egunean hiru aldiz) osagarria hartzea, bi asteko atsedenaldi farmakologikoa (wash-out) efektuak arrastatzea saihesteko eta, ondoren, lau asteko aldia plazeboarekin.

Tratamenduak zoriz ordenatu ziren, baina beti jarrera berarekin. Osagarriaren eta plazeboaren arteko wash-out aldia tartekatu zen. Arraste-efektuak kentzeko, nekea tratamendu-aldiaren bigarren erdian bakarrik neurtu zen (3. eta 4. asteak), 10 puntuko eskala baten bidez. Eskala horretan, 0ak neke larriaren sentsazioaren baliokidea zen, eta 10ak adierazten zuen ez zela nekatzen. Proba egin zuten medikuek ondorioztatu zuten ezen, emandako dosian, espirulina ez zuela plazeboa baino gehiago murriztu nekea. Hauek dira neke kronikoa ebaluatu duten saiakuntza bakarrak, eta, beraz, neke horretarako erabiltzeak ez du bermatzen osagarri hori eraginkorra izango denik.

MANTENUGAIEN KONTZENTRATU BAKARRA

Kolore berde urdinxka deigarria duen espirulina ezagutzen hasi zen NASAk arrakasta handia izan ondoren. Agentzia espazialak dieta-osagarri gisa erabili zuen astronauten misioetarako. Bere pisuaren arabera, kiribil-formako alga horrek mantenugaien nahasketa bakar eta osoa ematen du: balio biologiko handiko proteinak, B konplexuko bitaminak (B1, B2, B3), mineralak eta oligoelementuak (kaltzioa, fosforoa, potasioa, magnesioa eta burdina), azido gamma-linolenikoa (funtsezkoa) eta antioxidatzaile gisa jarduten duten elikagai erregulatzaileak, hala nola beta-karotenoa, eta

Zenbait alga-espezie espirulino daude. Ezagunenaz gain, “Spirulina maxima”, S. platenses eta S. fusiformis nabarmentzen dira, nahiz eta antzeko konposizio kimikoa duten printzipio aktibo nagusietan. Laborantza horretatik lortutako biomasa osagarri dietetiko bioaktibo berrien osagai berezitzat hartzen da.

EZ DU ARGALTZEN LAGUNTZEN

Publizitateak mehetzeko dietetan laguntza potentziala ematen dio espirulari, nahiz eta ebidentzia zientifikoa ez den aski erabilera hori justifikatzeko. Ez du pisua eta koipea galtzen laguntzen, nahiz eta herbodietetikako dendetan gehien eskatzen den osagarrietako bat izan, argaltzeko dietekin bat egiten duelako. Bai, elikagaiak indartzeko balio dezake, hilabete batzuetan dieta hipokalorikoa egin behar izanez gero.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak