Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kolesterola murrizteko elikagaiak

Kontsumo jakin batek eta bihotzerako eta osasunerako moduko elikadura-plan batek hiperkolesterolemia murrizten laguntzen dute.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2012ko maiatzaren 04a
img_tofu

Ameriketako Elkarte Medikoaren aldizkari ofizialean (‘Journal of the American Medical Association’) argitaratutako azterlan batek konparatu ditu koipe saturatu gutxi eta zereal integraletan eta frutetan eta barazkietan aberatsa den dieta baten odoleko kolesterolaren gaineko eraginak (egoera horietarako ezagunena dena), eta Estatu Batuetako Elikagai eta Sendagaien Agentziak kolesterolaren eta osasunaren onuragarri gisa aitortutako elikagaien kontsumoa nabarmentzen duen dieta bat. Helduen %20k odoleko kolesterol-maila altua duela kalkulatzen da. Odolean horrelako gantz-maila altuak gaixotasun kardiobaskularrak izateko arrisku-faktore bat dira, eta hori da Espainiako heriotza-eragile nagusia. Garrantzitsua denez, baldintza horiek prebenitzeari edo tratatzeari buruzko edozein albiste zientifikok interesa pizten du.

Irudia: Dollete rona

Azterlanerako hautatutako elikagaiak landare-jatorriko elikagaien multzokoak dira. Horietako batzuk naturalak dira; beste batzuk, berriz, jatorrizko osaera aldatuta duten elikagaiak dira, osasunerako onuragarri izan daitezen. Biak elikagai funtzionaltzat har daitezke, gorputzean ondorio onuragarriak dituztela frogatu duten elikagaitzat hartzen baitira, nutrizio-ondorioetatik haratago, eta, beraz, osasun-egoera hobetu eta gaixotasun-arriskua murriztu egin dela.

Kolesterola gutxitzeko, lekaleak kontsumitzea komeni da, bertute ugari dituelako

David J. Kanadako mediku eta ikertzailea du buru. A Jenkins izeneko ikerketa horretan, aldatu gabeko elikagai gisa, honako hauek aukeratu ziren: fruitu lehorrak, soja-edaria, tofua eta sojaz egindako “haragi begetalak”, sojaren proteina-iturri gisa; eta ogia eta olo- eta garagar-zerealak, zuntz disolbagarriak emateko; eta, horiekin batera, planka-gehigarria (psyllium). Aldatutako elikagai bakarra esterolez aberastutako margarina izan zen.

Gainera, parte-hartzaileei proposatzen zitzaien elikadura-kontseiluaren artean, lekaleen kontsumoa sustatzea zegoen. Elikagai horiek nutrizio- eta osasun-dohainengatik dira ezagunak, besteak beste, kolesterola murrizteagatik.

Dieta kardio-osasungarria

Fran Hu Harvardeko Unibertsitateko epidemiologoak adierazten duen bezala, elikagaiek edo banakako osagaiek (funtzionalak izan ala ez) osasunean dituzten ondorio onuragarriak apalak dira, batez ere, mendebaldeko populazioaren elikadura-patroiaren aldaketa orokorrarekin alderatuz gero. Horregatik, kolesterola murrizten duten elikagaiak sartzea neurri egokia izan daiteke, baina dieta kardio-osasungarria deiturikoarekin batera egin behar da.

Gaixotasun kardiobaskularra izateko arriskua murrizteko gomendio dietetikoei eta bizimoduari buruz Amerikako Bihotzaren Elkarteak duen jarrera zientifikoa honetan oinarritzen da:

  • Pisu osasuntsua izatea eta obesitatea saihestea.

  • Barazkiak eta frutak ugari dituen dieta kontsumitzea.

  • Elikagai integralak eta zuntz askokoak aukeratzea.

  • Arraina (batez ere urdina) astean bitan jan.

  • Gantz saturatuak, trans gantzak eta kolesterola murriztea. Hori lortzeko, haragi gihartsuak eta landare-proteinen alternatibak erabil daitezke, baita esne gaingabetuak eta koipe gutxikoak ere, eta koipe partzialki hidrogenatuak (opilak, patata txipak, margarinak, aurrez prestatutako elikagaiak) ahalik eta gutxien kontsumituz.

  • Edari eta jaki azukredunak ahalik eta gutxien hartzea.

  • Gatz gutxiko edo gatz gabeko elikagaiak aukeratu eta prestatzea.

  • Alkohola edanez gero, neurriz kontsumitu (gehienez edari bat egunean emakumeentzat eta bi gizonentzat).

BIHOTZA BABESTEKO ERREZETAK

Hurrengo errezeta-zerrendan, beste elikagai osasungarri batzuez gain (barazkiak, oliba-olioa…), aipatutako azterketarako hautatu ziren jakiak daude:

  • Kalabazinak tofu eta barazkiz beteak.

  • Soja eta olozko hanburgesak.

  • Garbantzu-albondigak porru- eta arroz-saltsarekin.

  • Tofu patea eta intxaurrak.

  • Endibia, azenario, sagar, intxaur eta mahaspasa entsalada.

  • Zerbak almendrekin.

  • Dilista-zopa, laranja eta garagarra.

  • Olo-entsalada sesamo-saltsarekin.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak