Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Testu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du, eta itzultzaile profesional batek gainbegiratu du. Informazio gehiago, hemen.

Elikagai eta jaki hauek beldurrik gabe konbinatu

Zenbait elikagai nahastu ezin direlako ideia oinarri zientifikorik gabeko mitoa da

Img combina nutrientes sin miedo hd Irudia: stockasso

Elikadura-gida berriena eta gomendatua Kataluniako Generalitateko Osasun Sailarena da, “Hobeto jateko aldaketa txikiak” izenekoa. Osasun publikoko dozenaka unibertsitate, ospitale eta erreferentziazko erakunde berrikusi eta adostu ditu. Bertan ez dago inolako aipamenik elikagaiak nahastearen edo ez egitearen garrantziaz. Hala ere, gure osasuna hobetzeko, ingurumena zaintzeko eta tokiko garapena sustatzeko hiru zutabe gogoratzera gonbidatzen gaituzte.

  • Gehiago. Fruta fresko, barazki, lekale, fruitu lehor gehiago jan ezazu eta bizitza aktiboagoa eta sozialagoa izan.
  • Aldatu. Egarria urarekin asetu (eta ez zukuekin edo freskagarriekin), findutako elikagaiak bertsio integralekin ordezkatu , oliba-olioa lehenetsi eta sasoiko eta hurbileko elikagaiak aukera itzazu.
  • Gutxiago. Gatz, azukre, haragi gorri eta prozesatuak gutxiago kontsumitu itzazu, eta, jakina, ultraprozesatu gutxiago.

Lau konbinazio hauei ez gaiak

Img alimentos fibra incluir dieta hd
Irudia: stockasso
  • 1. Proteinak eta karbohidratoak.
    Ez da egia proteinak karbohidratoen digestioa neutralizatzen duela, edo alderantziz, eta ez duela hiru ordu itxaron behar nutriente baten edo bestearen artean. Patatak ez dira bekatu.
  • 2. Urdaila beteta duten esnekiak. Zenbaitek defendatzen du esnekiak urdaila hutsik dagoela baino ez direla kontsumitu behar. Ez dago hipotesi hori lagunduko duen proba sinesgarririk ere. Baina azukre erantsirik gabeko esnekiak aukeratzea komeni da, txantxarra eta obesitatea saihesteko.
  • 3. Frutak eta barazkiak. Guru faltsu batzuek diotenez, tomatea ikuspuntu botanikotik denez, barazkiekin egindako entsaladetatik urrundu behar da tomatea. Ez dago arrazoirik entsalada bat jateari uzteko, fruta bat duelako. Izan ere, plater gazietan jaten ditugun barazki asko (berenjenak, piperrak, pepinoak, kalabazak…) fruta dira.
  • 4. Hainbat fruta. Era berean, ez dago inolako arrazoirik fruta baten (platanoa, adibidez) kontsumoa beste barietate batetik (anana, adibidez) urruntzeko.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Etiketak:

Dieta

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak