Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Konbinatu elikagai eta elikagai horiek beldurrik gabe

Zenbait elikagai nahastu ezin direlako ideia oinarri zientifikorik gabeko mitoa da

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2019ko uztailaren 24a

Elikadura-gida berriena eta gomendatua Kataluniako Generalitateko Osasun Sailarena da, "Hobeto jateko aldaketa txikiak" izenekoa. Osasun publikoko dozenaka unibertsitate, ospitale eta erreferentziazko erakunde berrikusi eta adostu ditu. Bertan ez dago inolako aipamenik elikagaiak nahastearen edo ez egitearen garrantziaz. Hala ere, gure osasuna hobetzeko, ingurumena zaintzeko eta tokiko garapena sustatzeko hiru zutabe gogoratzera gonbidatzen gaituzte.

  • Gehiago. Fruta fresko, barazki, lekale, fruitu lehor gehiago jaten ditu eta bizitza aktiboagoa eta sozialagoa ematen du.
  • Aldatu. Egarria urarekin baretzen du (eta ez zukuekin edo freskagarriekin), findutako elikagaien ordez bertsio integralak jartzen ditu, oliba-olioa lehenesten du eta sasoiko eta hurbileko elikagaiak aukeratzen ditu.
  • Gutxiago. Gatz, azukre, haragi gorri eta prozesatuak gutxiago kontsumitzen ditu, eta, jakina, ultrapraktika gutxiago.

Lau konbinazio hauei ez gaiak

Irudia: stockasso
  • 1. Proteinak eta karbohidratoak.
    Ez da egia proteinak karbohidratoen digestioa neutralizatzen duela, edo alderantziz, eta ez duela hiru ordu itxaron behar nutriente baten edo bestearen artean. Patatak ez dira bekatu.
  • 2. Urdaila beteta duten esnekiak. Zenbaitek defendatzen du esnekiak urdaila hutsik dagoela baino ez direla kontsumitu behar. Ez dago hipotesi hori lagunduko duen proba sinesgarririk ere. Baina azukre erantsirik gabeko esnekiak aukeratzea komeni da, txantxarra eta obesitatea saihesteko.
  • 3. Frutak eta barazkiak. Guru faltsu batzuek diotenez, tomatea ikuspuntu botanikotik denez, barazkiekin egindako entsaladetatik urrundu behar da tomatea. Ez dago arrazoirik entsalada bat jateari uzteko, fruta bat duelako. Izan ere, plater gazietan jaten ditugun barazki asko (berenjenak, piperrak, pepinoak, kalabazak...) fruta dira.
  • 4. Hainbat fruta. Era berean, ez dago inolako arrazoirik fruta baten (platanoa, adibidez) kontsumoa beste barietate batetik (anana, adibidez) urruntzeko.

Etiquetas:

Dieta

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak