Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kontzentrazioa eta arrazoitzea hobetu dieta bidez

Elikadurak oso zeregin garrantzitsua du errendimendu intelektualean

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2013ko urriaren 16a

Irakasleak, ikertzaileak, zientzialariak, akademikoak… Langile askok eskatzen dute langileak kontzentratzea. Ariketa fisikoa ez denean ere, mahai baten atzean ordu asko igarotzen direnean, liburutegi batean edo ordenagailuaren aurrean, edo liburutegian (bereziki, garunean) behar den energia behar da errendimendu egokia lortzeko. Izan ere, dieta osasungarri batean, irensten dugun glukosaren bi heren garunaren beharrak asetzeko bakarrik erabiltzen dira. Hurrengo erreportajean azaltzen da zer erlazio duen glukosak buruarekiko, zergatik den garrantzitsua kalitatezko dieta kontzentrazioari eusteko eta elikadurak neurotransmisoreetan nola eragiten duen.

Irudia: Creative Ignition

Glukosa eta adimena

Ez dago "mirarizko elikagairik". Beraz, beti da arriskutsua mantenugai jakin batzuei berariazko efektu batzuk ematea organismoan; kasu honetan, memoria eta arreta, bi funtzio biopsikologiko. Hala ere, gomendio batzuk egin daitezke, gaitasun mentala hobetzeko.

Dieta osasungarri batean, energia guztiaren %45 eta %60 artean karbohidratoek eragin beharko lukete. Horrek esan nahi du pisu normaleko heldu batek 200 g glukosa behar dituela egunean, horietatik bi herenak (130g inguru) berariaz garunaren eskakizunak betetzeko. Garuneko jardueran glukosari buruzko hainbat ikerketak frogatu dute:

  • azukre hori hartzeak funtzionamendu kognitiboa hobetu dezake, batez ere, epe laburreko oroimena eta arreta.
  • glukosa-jaitsierak kalte egin diezaieke arreta, oroimena eta ikasteari
  • burmuinak glukosa gehiago kontsumitzen du buru-lan sinpleenetan baino lan mental gogorragoetan.
  • odolean glukosa maila ezin hobea izatea oso garrantzitsua da, funtzio kognitibo ona izateko, eta hori erregulartasunez jaten da edo karbohidrato konplexuak kontsumitzen (osoko zerealak, pasta pasta, arroza, etab.). ) glukosa pixkanaka-pixkanaka odol-korrontean ekartzea.

Gosariak odoleko glukosa-indizea handitzen du, eta gaueko baraurik nabarmen jaisten da. Beraz, funtsezkoa da gosari osoa bermatzea, goiz osoan buru-jarduera optimizatzeko. Galesko Unibertsitateko David Benton irakasleak bezala, arlo horretan lan egiten duten ikertzaileek eguneko lehen bazkaria eta oroitzapenen prestakuntza- eta berreskuratze-prozesuak eta informazio konplexuaren kudeaketa erlazionatzen dituzte.

Ildo horretan, Marcus Raicle neurologoak eta haren taldeak, Washingtongo Unibertsitateko bere taldeak, jakin dute neuronen arteko mezuek kanpoko munduari buruzko informazioa ematen dutela -hau da, sentipenen bidez hautematen duguna-, nahiz eta gure zentzumenek seinaleak jasotzen dituzten modu jarraituan. Hala ere, garunak bere energia erabiltzen du memorian gordetako datuak eta informazioa aztertzeko eta etorkizunean gerta daitekeena ondorioztatzeko. Raiicle doktorearen arabera, "energiaren% 60-80 neuronen arteko lotura mantentzen saiatzen da. Gainerakoa,% 0,5 eta% 1 bitartean, kanpo-inguruneko eskakizunei erantzuten die".

Arrazoitzea eta kontzentrazioa: dietaren kalitatearen garrantzia

Argi eta garbi hausnartzeko dugun ahalmena ez dago soilik irentsitako azken otorduen kalitatearen mende. Ahalmen intelektualak ere epe luzera eragiten dio, dietaren kalitate elikagarriagatik. Adibidez:

  • Denbora luzean burdina behar adina hartzen ez bada, lehen sintoma neke psikofisikoa da, baina bai kontzentratzeko gaitasuna eta bai ikaskuntza- eta memoria-lanak murriztu litezke Baltimoreko Johns Hopkins Unibertsitateko lantaldearen arabera. Gainera, umore-aldaketak eta suminkortasuna gertatzen dira, eta horrek eragin zuzena izan dezake kontzentrazio-gaitasunean.
  • Iodo-gabeziak eragina du, bereziki, ekimen eta erabakiak hartzeko gaitasunean, eta mineral horren urritasuna Europako eskualde batzuetan eta garatze-bidean dauden herrialdeetan baino ez da ona; ona da gatz iodatua, arraina, itsaskia, haragia, esnea eta arrautzak jatea, beti behar den ekarpena mantentzeko.

  • Nerbio-bulkaden eroapenean kaltzioak parte hartzen du. Odolaren kontzentrazio konstantean dago, hezurren kontura. Hau da, egunero kanporatzen dugu mikronutriente hori gernu bidez, eta, dietan jartzen ez bada, organismoak gure hezurretatik lortzen du. Horregatik da hain garrantzitsua egunero jatea.

  • Hidratazioaren murrizketa batek ahalmen intelektualari eragin diezaioke. Egarri denean, deshidratatuta dago, eta, beraz, egunean zehar atsedenaldiak egin behar dira edateko, garuna beti garbi egon dadin.

  • Kafeina, adibidez, efektu estimulatzaile apalekoa da, eta nerbio-sistema zentralean eragiten du, eta erne mantentzen gaitu, Elikadurari buruzko Informazioaren Europako Kontseiluak (EUFIC) gogorarazten duenez, "kafeina eta osasuna" artikuluan. Esperimentu batzuen arabera, kafeina gai da garunean informazio azkar prozesatzea %10 azeleratzeko. Era berean, osasungarria eta gomendagarria da egunero txokolate beltzaren kontsumo txikia izatea, British Medical Journal-en arabera, jarrera zaintzailea eta erne egotea ahalbidetuko lukeena.

Elikadura eta neurotransmisoreak

Neurotransmisore bat neurona batetik beste batera informazioa transmititzen duen molekula da, ez baitaude zuzenean kontaktuan. Bada, molekula horiek elikaduraren zati batean egon daitezke:

  • Gosaldu eta odolean glukosa handitzen denean, azetilcolina izeneko garuneko transmisore bat ere aktibatzen da. B1 bitamina behar da sintetizatzeko. B1 bitamina duten elikagaien artean, ogi integrala edo aberastua eta zereal aberastuak aipa daitezke. Lezitinaren beste aitzindari batzuk lezitina eta mendixka dira, eta horien elikagai-iturriak animalien gantzak, erraiak, arrainak, itsaskiak eta arrautzak dira.
  • Serotonina triptofano aminoazidotik dator. Ekintza psikikoak egiten zaizkio, eskularru eta lo normal baten mesederako, eta horrek, esnatzean, etekin intelektual handiagoa lortzen lagunduko luke. Triptofanoa, besteak beste, esnekietan, arrainetan eta haragietan dago (hegaztiena barne).

  • Dopaminak eragin kitzikagarriak ditu, ekimen-ahalmena indartzen du, eta arrautza, gazta, esnea eta ogia bezalako elikagaietan aurki daitezkeen bi aminoazidoren, fenilalaninaren eta tirosinaren ondorio da.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak