Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kontzentrazioa handitzeko elikagaiak

Olo-irina, ahabiak, izokina, aguakatea, te berdea eta txokolate beltza dira egun osoan kontzentrazio betean egoteko aukeratu diren sei elikagaiak.

Ez da beti erraza izaten eguneko eskola-orduetan gogoari eustea. Une batzuetan, guardia jaitsi eta kontzentratzea lan zaila da. Gaur egungo estres-mailak ez dira beti %100era iristen. Zuzeneko harremana dago gorputzak jasaten dituen kanpoko egoeren eta inguruabar horien pean ematen duen erantzunaren artean. Erantzun horiek gaizki kudeatzeak ondorioak izan ditzake immunitate-sisteman, defentsak murriztu ditzake eta gaixotasun fisikoak nahiz psikikoak izateko zaurgarritasuna areagotu dezake. Elikadura ona da organismoan oreka ezin hobea izateko oinarria.

Irudia: Darya pinua

Elikagai egokiak aukeratzen eta dieta osasungarria egiten jakitea da aukerarik onena eta ia bakarra egun osoan %100ean egoteko. Ariketa erregulartasunez egiteak ere egoera ezin hobeari eusten laguntzen du, eta horren oinarria elikadura da beti. Estresak edo nekeak iraun bitartean, organismoak kontzentratzeko gaitasuna galtzen du. Forbes aldizkariak egindako azterlan baten arabera, elikadura funtsezkoa da egoera hori saihesteko. Ikerketaren arabera, sei elikagaik organismoaren kontzentrazio-mailari eustea lortzen dute. Olo-irina, ahabiak, izokina, aguakatea, te berdea eta txokolate beltza ezinbesteko elikagaiak dira egun osoan kontzentrazio osoa izateko.

Txokolatea eta te berdea, kontzentrazioa hobetzeko

Txokolatea eta te berdea elikagai bizigarriak dira

Txokolatea eta te berdea estimulatzaileak dira, eta, beraz, energia injektatzen zaio gorputzari. Egunean te berde katilukada bat hartzea gomendatzen da, organismoari behar adina kafeina emateko, jarduera gutxiko uneetan kontzentrazioa mantentzeko. Gainera, elikagai hori kontsumitzeak asetasun-sentsazioa ematen du, ez du kaloriarik, egarria kanporatzen du, nekea saihesten du edo indigestioak saihesten ditu, besteak beste.

Txokolate beltza ere naturala da, eta, gainera, organismoaren azukre-nahia edo beharra asetzen du. Faktore horiek gorputzari kontzentratzen edo kontzentrazioa mantentzen laguntzen diote. Estimulatzaile natural bat du, kafeinaren antzekoa, arreta mantentzen laguntzen duena. Adituek diote egunean kantitate txiki bat hartzea nahikoa dela organismoan duen eragina nabaritzeko.

Olo-irina, izokina eta aguakatea

Oloa oso zereal osatua da, proteina, koipe eta bitaminatan aberatsa, batez ere timinan (B1), eta horrek nerbio-sistemaren funtzionamendua laguntzen du. Zain-irina nerbio-sistemaren oreka-efektuagatik nabarmentzen da, eta horregatik kontsumitzen da urduritasun-, insomnio- edo estres-egoeretan. Epe laburreko oroimena egun osoan fresko mantentzen laguntzen du. Beste ezaugarri batzuk hauek dira: asetze-eragin handia, kaloria gutxi, oso digestiboa eta odoleko kolesterola kontrolatzen laguntzea. Gosarian jan daiteke, zerealetan, edo nahi den platerari gehitu.

Izokina, omega 3 gantz-azidoak dituenez, funtsezkoa da garunaren kontzentrazioa eta funtzionamendua hobetzeko. Arrain urdin horrek, gainera, kolesterol-maila kontrolatzen laguntzen du eta bihotzeko gaixotasunak izateko arriskua murrizten du. Ildo beretik, aguakatea elikagai osoa da, koipe osasungarri ugarikoa, eta, izokinak bezala, kontzentrazio-mailari eusten eta hobetzen laguntzen du. Omega 3 gantz-azidotan aberatsa da, baita potasioan, zuntzean eta antioxidatzaileetan ere. Gordinik edo kozinatuta jan daiteke, baina gordinik beti da puruagoa.

AHABIAK OROIMENERAKO

Ahabiak dira, Forbes aldizkarian argitaratu den ikerketaren arabera, egun osoan kontzentrazioa handitzen duten azken elikagaiak. Antioxidatzaile ugari dituen elikagaia da, eta zelulosa babesten duten entzimak aktibatzen laguntzen du, oroimena hobetzen du, eta potasioan, nerbio-bulkada transmititzeko eta sortzeko beharrezkoa den minerala. Kaloria gutxiko fruta da, karbohidrato gutxi ematen dituelako, C bitamina ugari duelako eta zuntz, potasio, burdina eta kaltzio ugari duelako.

Bere ezaugarri nagusia pigmentu naturalen, antozianoen eta karotenoideen ugaritasuna da, eta horiek ematen diote elikagai horri bere kolore bereizgarria eta zaporea. Azterketa batzuen arabera, prebentziozko ahabiak Parkinsona bezalako gaixotasunetakoak dira, eta epe luzeko oroimena indartzen laguntzen dute.

Nola kontsumitu daitezke? Hainbat forma onartzen dituzte: freskoak, zukuan, marmeladak, jaleak, konpotak edo betegarriak, pasteletan edo gozogintzan. Elikagai ona dira gernu-infekzioen aurka, oso ekintza bakterizida onak baitituzte eta haien hazkundea eragozten baitute. Hesteetako parasitoak kentzeko ere konponbide ahaltsua dira, eta, esnearekin nahasiz gero, indarberritze handia lortzen da organismoarentzat, baita digestio delikatuagoa egiten duten kontsumitzaileentzat ere. Aukera ona dira, halaber, larruazaleko ekzemak sendatzeko edo zauriak orbaintzen laguntzeko, zukua zapi batean sartu eta eremuan aplikatzen bada.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak