Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kus-kusa dieta hobetzeko

Gariaren deribatu honek karbohidrato ugari ditu, eta era askotako jakiak jan ditzake, dieta atseginagoa eta askotarikoagoa izan dadin.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2002ko abenduaren 20a
Img cuscus para dieta hd Irudia: ajafoto

Kuskusa hotza edo beroa jan daiteke, entsaladan, lehen plater gisa, bigarrenen osagarri gisa edo postre gozoen osagai gisa, fruitu lehorrekin, fruta lehortuekin eta kanela eta iltzea bezalako espezieekin nahasita. Zapore neutroa duenez, edozein elikagairekin konbinatzen da: barazkiak, lekaleak, haragia, arraina, itsaskiak, tofua, seitana, gazta, belar freskoak eta espeziak. Janari azkarra eta elikagarria da, eta, aldi berean, aurreko eguneko soberako elikagaiak aprobetxatzeko aukera ematen du. Hurrengo artikuluan, kuskusa duten menuak aldatzeko proposamenak egiten dira, eta jaki horrek gure dieta nola hobetu dezakeen azaltzen da.

Dietarako kus-img 01

Nola prestatzen den kusa

Kus-kusa bere jatorrizko forman egitea erritual bat da, denbora eta eskuz arduratzea eskatzen duena, pikorrak solte eta trinkotu gabe gera daitezen. Lurrunetan egosten da marga izeneko ontzi berezi batean, lapiko bat sutan, eta ura edo salda isurtzen da lurruna sortzeko. Tuparen gainean jartzen den eltze iragazlea da lastaira. Estalkia zuloekin osatzen da eta bertan kuskusa sartzen da. Mafarada terrakotazko ontzia da. Bertan, semola iraultzen da, esku-ahurrekin hezean lan egiteko eta bolatxo txikiak osatzeko, orratz-buruak baino handiagoak.

Irud.
Mendebaldeko sukaldaritzari egokitutako bertsioan, ohikoena kuskusa azkar prestatzea da, paella egiten den antzera. Horrez gain, plater mamitsuagoa lortzeko lagungarri izango den salda egitea proposatzen da: ur gazia, landarezkoa edo espeziekin nahastua. Semola findua edo integrala bada, aldatu egiten da likidoaren eta kuskusaren proportzio egokia. Kuskus zuriaren kasuan, errazioa 70-80 g-koa da neurri eta erdi salda bakoitzeko, 150 mililitro inguru. Integralerako, erreferentzia horrek berak balio du edo salda gehiago gehitu behar izan daiteke, 200 mililitro arte. Nolanahi ere, beti da gomendagarria fabrikatzailearen jarraibideak betetzea.

Oro har, kuskusa oso erraz prestatzen da. Lehenik, alea usaindu egiten da, nahastu egiten da, berdin txigortzeko eta ez erretzeko, eta, ondoren, xigortzearen usaina sumatzen denean eta hatzarekin ukitzean, irakiten dagoen saldarekin galdatzen da. Sua itzali eta hamar bat minutuz estalita utzi. Denbora hori igarotakoan, zereala makila-sardexka batekin edo eskuak beti garbi daudela landu behar da, alea askatzeko eta pikorrak desegiteko. Kuskusaren zapore naturala neutroa da. Horregatik, gozoa izan ez dadin, olioz, belarrez edo espeziez ondu daiteke, edo nahi diren osagaiak gehitu, aukeratutako errezetaren arabera.

Kuskusarekin menuak aldatzeko proposamenak

1. bereizmena
EROSKI CONSUMER egunkariak dozenaka plater proposatzen ditu gari-semolarekin protagonista gisa. Proposamen guztiak errazak dira, eta osagaien konbinazioa zaintzen dute, nutrizio-balio interesgarria eta zapore originala baitute, asteko menuak ahalik eta gehien aldatzeko.

Kus-kusa fruitu lehorrekin eta barazkiekin menu oso orekatua egin daiteke entsaladarekin eta postreko frutarekin batera, baita pinaziekin, azenarioarekin eta kalabazarekin edo orburuekin nahasita ere.

Plater berean zerealak eta lekaleak gehitzeak landare-elikagaien proteina-kalitatea hobetzen du; beraz, egokia da kus-kusa garbantzuekin, ilarrekin edo beste lekale batzuekin laguntzea.

Espeziak eta belar usaintsuak nahasita, platera oso originala da, mahaspasekin eta piperbeltzarekin edo ezkaiarekin aromatizatuta.

Okelekin, arrainekin edo itsaskiekin batera nahasiz gero, animalia-proteinak arindu egiten dira dietatik; izan ere, elikagai horien kantitate gehigarria bereizita janez gero baino txikiagoa da, bigarren plater gisa. Adibidez, kuskusa ganbekin, muskuiluekin edo gulekin. Otarrainxkekin eta aguakatearekin nahasitako entsaladan edo dilistekin ozpin-olioarekin egindako aurkezpena beste bi iradokizun zoragarri dira. Gainera, goarnizioak aldatzeko ere balio du; adibidez, untxi-gisatua kuskusarekin edo oilasko-izterrarekin.

Kuskusaren nutrizio-ekarpena dietari
Kuskusa gari gogorraren semola da, irinarekin nahastua eta landua, eta hainbat aldiz bahetua, tamaina bereizgarriko aleak lortu arte. Fina, ertaina edo lodia izan daiteke, findua, erdiintegrala edo integrala. Pikorrak urre kolore argikoak dira, trinkotasun pikortsu eta krematsukoak. Zapore neutroa dute, baina integralek gustu pixka bat eta fruitu lehorraren aroma izaten dute ukitzean. Hainbat zerealeko semolak daude, hala nola perla-garagar, arto edo artatxiki kuskusa, nahiz eta erabiliena garia izan.

Semola gariaren endospermoaren zatiz osatuta dago, kuskusaren konposizio kimikoa eta haren nutrizio-balioa zehazten dituena. Karbohidrato- eta zuntz-ekarpen handia du, eta zuntz hori integrala da. % 12 proteina inguru ditu, eta ematen duen gantza hutsala da (% 1 baino gutxiago). Bitaminei eta mineralei dagokienez, B taldekoak eta E bitaminakoak, magnesioa, zinka eta burdina (animalia-jatorriko elikagaietatik datorrena baino xurgapen okerragoa dutenak) nabarmentzen dira bertsio integralean.

Zibilizazio askoren elikaduraren oinarri gisa, kuskusa elikagai energetikoa da. Txitxirioekin nahastuta, kalitatezko proteinak ematen dizkie animalia-proteinak erraz eskuratzeko modurik ez dutenei. Hasiera batean, plater bakar batek nutrizio- eta oreka-baldintza guztiak betetzen ditu osagaien proportzioa errespetatuz gero: kusku, lekale eta barazki gehiago haragia baino.

Gustu leuna du eta erraz digeritzen da; beraz, pertsona guztientzat da egokia, glutenarekiko edo zeliakiarekiko intolerantzia dutenentzat izan ezik, gariaren eratorria baita.

Herrialdeen arteko desberdintasunak

Kus-kusa, gisatua den aldetik, barietate-sorta zabala da, erabiltzen diren osagaietan bereizten dena.

Aljeriako kuskusean, osagaiak eta prestatzeko modua Espainiako eltzekariaren antzekoak dira, baina haragia txahalarena edo arkumearena izango da, eta salda pasta edo arroza bota beharrean, kuskusa eltzekoaren lurrunarekin prestatuko da. Zerbitzatzeko, alea salda saltsarekin igurtzi eta gainean haragia eta barazkiak jarri. Aljeriako sukaldeak saltsa oso minak erabiltzen ditu, aparte zerbitzatzen direnak.

Tunisiako kuskusari dagokionez, aldaera ugari daude: arkumea, txekorra, oilaskoa, barazkiak, arraina edo gozokiak. Kuskusa gorrixka da, Aljeriakoa edo Marokokoa den, eta semola tomatearekin edo piperrautsarekin koloreztatzen da. Alea lurrunetan prestatu, zartaginetik pasatu eta tomate frijituarekin, piperrautsarekin eta saltsa minarekin osatzen da.

Marokoko kuskusa lurrin gozoenetan oinarritzen da eta, beraz, pikantea ez da gehiegi erabiltzen. Marokoko sukaldaritzako plater nazionaletako bat denez, errezeta-liburua bukaezina da osagai hauen arabera: haragia (arkumea, txahalkia edo oilaskoa), barazkiak eta lekaleak; Andalusia, barazkiena, arrainarena, itsaskiena; eta Saykout, Lben-ek (esne irabiatua) eta kus-kusak osatutako plater hotza.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak