Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Laktosarekiko eta gantzarekiko intolerantzia iragankorrari lotutako zeliakia

Aholku erraz batzuen bidez, gaixotasunaren hasierako etapen sintoma bereizgarriak hobetu daitezke.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2001eko urriaren 16a

Zeliakiaren ezaugarria glutenarekiko intolerantzia da, garian, zekalean, oloan, garagarrean eta tritikalean (gariaren eta zekalearen hibridoa) dagoen landare-proteina, eta ale horiek edo horien osagai batzuk dituzten elikagaietan dagoena.

Hasierako etapetan, kontrolatu egin behar dira dietan, laktosan (esnearen azukrea)
eta elikagaien koipean; izan ere, laktosarekiko intolerantzia
iragankorra ager daiteke, eta, batzuetan, baita gantzarekiko aldi baterako intolerantzia
ere. Sintomak kontrolatu ondoren,
esnea eta esnekiak gehitu behar zaizkio dietari, pixkanaka, eta
gantz-maila handitu daiteke.

Laktosarekiko intolerantzia

· Probatu tolerantzia
jogurtaren
eta gaztaren aurrean, eta, irauten badu, merkatuan badira
laktosarik gabeko produktuak (esnea, jogurtak), kaltzio ugari baitute, hezur-masa behar bezala
mantentzeko. Gaztak eta xerrenak
ez dute laktosarik izaten (ikus etiketak).

Gantzarekiko intolerantzia iragankorra

· Gozatze-gantza mugatzea:
oliba-olioa eta hazi-olioa
(ekilorea, artoa…), gurina
eta margarina, esne-gaina eta -krema, gantza, maionesa, hainbat gantz-saltsa.
Esne gaingabetuak edo koipe gutxikoak (esne gaingabetua,
gazta freskoa, etab.) lehenestea.
· Hobe da arraina kontsumitzea (astean 3-4
aldiz gutxienez) haragiarena baino.
· Astean 5-6 arrautza jan daitezke, digestioa errazten
duten eta gantz-edukia nabarmen handitzen ez duten teknologiekin prestatuak:
tortilla frantsesa, olio gutxirekin egindako barazkiekin egindako tortillak edo nahaskiak,
arrautza galdarraztatua, uretan pasatua, plantxan. Ez sartu arrautza
gogorrik, zailagoa baita digeritzea.
Elikagaiari koipe gehiegi eransten ez dioten sukaldaritzako
teknikak erabili: uretan egostea (egosita, lurrunetan, galdarraztatuta), plantxa edo
parrilla edo txingarra, labea, papillotea, olio gutxirekin sueztituta.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak