Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Landare-patea, etxean egindako zapore naturala

Txanpinoiak, tofua, aguakatea edo berenjenak, hamaiketakoak eta askariak egiteko aukera ematen du.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2003ko otsailaren 21a
Img pate vegetal Irudia: Chris Chen

Landare-pateen eskaintza askotarikoa da. Gehienak produktu biologikoak dira, eta kontsumitzaileari bermatzen diote produktu horiek egiteko erabiltzen diren osagaietako bat ere ez dela transgenikoa. Gibelaren ordez, haren lehengaia txanpinoiak, azenarioa, erremolatxa edo berenjenak dira; beraz, pateari propietate nutrizional osasungarriak emateaz gain, erraza da etxean egitea.

Patea, oro har, errai, gehigarri, esentzia eta, batzuetan, beste haragi batzuen zatiekin egindako txerri-gibelaren deribatua da. Baina barazkiekin ere presta daiteke. Jakiak prestatzean, dastamena eta testura aldatzen dira, eta, aldi berean, zapore ugari lortzen dituzte aperitiboetan, hamaiketakoetan eta askarietan.

Osagai naturalak

Landare-patearen testura eta trinkotasuna lortzeko, hauek egiten dira: irina, almidoia, ogi birrindua, arrautzak, koipeak edo landare-olioak. Osagai horiek osagai nagusiari gehitzen zaizkio, baina zenbait barazki ere nahas daitezke zapore eta propietate nutrizional desberdinetako elikagaiak lortzeko.

Landare-patean, gantz-osagaiak kaloria kopurua markatzen du

Ohiko pateek bezala, barazkiek ere kalitate nutrizionala hobetzen dute oliba-olioa edo hazi-olioa erabiltzen bada (ekilorea, artoa, soja…). Izen hori izan arren, ez da beharrezkoa soilik “landare-koipeak” edo hidrogenatuak (partzialki hidrogenatutako landare-olioak) erabiltzea, horiek baitira bihotzerako koipe okerrenak.

Pateari loditasuna emateko, osagai nagusiari ogi birrindua edo gari-semola gehitzen zaio, nahiz eta gelatina naturalak ere erabiltzen diren, hala nola agar-agarra eta algetatik eratorritako karragenanoak. Sukaldaritzako erabileraren arabera, pateak beren trinkotasun eta testuraren arabera aukeratu behar dira. Krematsuenak ogi txigortuetan eta ogitartekoetan egoten dira; dentsoenak, berriz, betegarrietan edo entsaladetan, barazkietan, brotxetetan eta patatetan. Batzuk eta besteak hozkailuan gordetzen dira, itxitura hermetikoa duen poto batean, eta egun gutxitan kontsumitu behar dira.

Hainbat zapore eta propietate nutritibo

Egiteko paterik errazena humusa edo garbantzu-patea da, eta horri intxaurrak gehitu dakizkioke. Nahi izanez gero, berenjena sesamoarekin edo txanpinoiekin erabil daiteke.

Beste aukera bat aguakate-patea prestatzea da. Horren errezeta gisa, fruitu hori pure bihurtzen da, edo azenario- eta almendra-patea, pastaren puntu zehatza lortzeko esperientzia eskatzen duen nahasketa. Azken finean, pateak barazkiekin jatea oso aukera gozoa da, haurrek eta helduek zapore eta propietate elikagarri oso gomendagarriak izan ditzaten.

Patearen propietateak

Haragi-patea oso elikagai elikagarria da, eta A, D, E bitaminak, azido folikoa, B12, burdina, zinka eta fosforoa ematen ditu. Kaloria gehiago ematen ditu, gantz ugari duelako. Neurriz kontsumitzen da, kantitate txikitan eta noizean behin, eta elikadura orekatuan sartzen da.

Gauza bera gertatzen da landare-patearekin, nahiz eta batzuetan nahasteko erabiltzen den osagai koipetsuak kaloria kopurua markatzen duen, osagai nagusiaren ordez. Kontuan hartu behar da pastaren osagaiak hautatzeko unean, haien kaloriak ez areagotzeko.

OGITARTEKOAN

Ate-urinekoa

Hamaiketakoa, askaria eta afarietarako klasikoa da, eta oso aukera praktikoa da txangoa egiteko. Otordu baterako hautatzen bada, zenbat eta osasungarriagoa izan betegarria, orduan eta orekatuagoa izango da. Landare-pateak aukera egokia dira kasu honetan. Zaporea eta berroekin, pepinoekin edo kaparrekin osa daitezke. Besteak beste, humus-ogitartekoa, letxuga, azenarioa eta rabanitoekin, plater gozoa eta orekatua da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak