Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Laranja zukuak C bitamina galtzen du berehala edaten ez bada?

Laranjak zukutu ondoren, C bitamina abiadura handian galtzen da, baina, egiaz, zukutik desagertzeko uste dena baino askoz ere gehiago behar da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteazkena, 2014ko urriaren 15a

Herritar gehienentzat, laranja zukuaz hitz egitea C bitaminaz hitz egitea da. Ez da daukan bitamina bakarra, baina bai iturri garrantzitsua. Hala ere, laranja-zukuaren C bitamina abiadura handian galtzen da. “Busti ezazu zukua orain, zukutu berria baitago”. “Hartzeko denbora asko ematen baduzu, bitaminarik gabe geratuko zara”. Nork ez du inoiz entzun (edo esan) esaldi horiek? Baieztapenak asmo onekoak dira, zalantzarik gabe. Baina galdera egia ote den da. Egia al da zukuak C bitamina galtzen duela hain azkar, edo beste “kondaira nutrizional” bat dela? Artikulu honetan laranja-zukuarekin eta haren C bitaminarekin lotutako gai honi eta beste batzuei buruz arituko gara.

Irudia: andriu Xphoto

Laranja zukuaren C bitamina

C bitamina zukuan kontserbatzen da, laranja kanporatu eta 12 ordura arte

Pertsona asko beren laranja-zukua berehala edaten dute C bitamina gal ez dadin, baina badaude erlaxatzeko eta lasai hartzeko datuak.

2002ko irailean Patricia Murphy doktorea Journal of The American Dietetic Association aldizkarian justifikatu zuen, baina C bitamina (azido askorbikoa) azkar oxidatzen da, eta, laranja-zukua giro-tenperaturan uzten bada, C bitaminaren propietate berak izaten ditu.

Honi buruzko informaziorik berriena aurten Revista Española de Nutrición Humana y Dietética aldizkarian argitaratutako berrikuspen batetik dator. Bertan onartzen da "etxeko laranja-zukuaren C bitamina ez dela oso egonkorra", eta, gainera, bitamina hori asko murrizteko "muturreko baldintzak" erabili behar direla, adibidez, zukua 120 ºc-tan berotu behar dela. Bitaminak bitaminan duen eraginari dagokionez, berrikuspen horrek berak adierazten du "C bitamina ezin hobeki kontserbatzen dela zukuan 12 ordura arte, nahiz eta zaporea mingotsuagoa izan daitekeen".

Ezinbestekoa al da C bitamina hartzea laranja-zukutik abiatuta?

Laranja-zukuaren C bitamina une batean desagertzen ez dela argitu ondoren, zentzuzkoa da galdetzea zein den Espainiako biztanleek benetan duten C bitamina, eta egoera kezkagarria bada, berriz, fruta-zukuak kontsumitzea komeni dela egiaztatzea.

Irudia: CONSUMER EROSKI

Gure C bitamina hartzea ENIDE inkestak hartu zuen, Espainiako helduen lagin adierazgarri batean. Elikadura Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziak (AESAN, gaur egun AECOSAN deitzen dena) koordinatu zuen zundaketa hori, eta ikusi zuen C bitaminaren aholkaturiko bi eta lau bider gehiago egiten ditugula. Fruta eta deribatuak, berdurak, barazkiak eta eratorriak dira gure kontsumoari gehien laguntzen dioten elikagaiak. Bi elikagai talde horiek hartzen duten C bitaminaren %79 ematen dute, baina, Elikadura Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) zehazten duen bezala, C bitamina hartzeko gomendioak "erraz" bete daitezke dieta osasungarri batekin.

Espainian C bitamina asko hartzeak ez du esan nahi bitaminaren segurtasun-mugak gainditu behar direnik (C bitaminaren gehigarriak hartzen direnean izan ezik). Hala, ENIDEren inkestak adierazten duenez, "C bitamina gehiegi izateagatik eragin kaltegarriak izateko arriskua, biztanleria oro har hartuta, oso txikia da".

Zukuak eta gehiegizko pisuari egin diezaiokeen ekarpena

Nolanahi ere, hainbeste C bitamina hartzeak ez du onura gehigarririk ekartzen, eta hori argitzeko unea da laranja zukua maiz edatea arriskutsua izan daitekeela populazioaren osasunerako.
Osasun arloan, zalantzarik gabe, zukuen ohiko kontsumoa, etxean izan arren, gehiegizko pisua edo diabetesa izateko arrisku handiago bihur daiteke, artikuluak aztertu bezalaEtxeko fruta-zukuak edo "%100": fruta freskoaren baliokideak al dira?'.

2013. urtean, artikulu hau argitaratu ondoren, bai Harvardeko Unibertsitateak eta bai American Institute for Cancer Research-ek, egunean gehienez edalontzi txiki bat hartzea gomendatu zuten. Urte berean, bi azterketek ikusi zuten erlazioa zuela zukuak hartzeak eta 2 motako gehiegizko pisua edo diabetesa izateko arriskua.

Ondorio gisa, ez dugu laranja zukuaren C bitaminarekin kezkatu behar, minutu batzuetan ez baita galtzen eta ez dugu bitaminaren gabeziarik. Hala ere, laranja zukua plazerarentzat plazer bat dela zalantzarik ez badago ere, hobe da gogoan hartzea hobe dela laranja-zukuak ez hartzea, etxean izan edo ez, pisua gehitzearekin edo 2 motako diabetesa izateko arriskuarekin erlaziona daitekeelako.

Etiquetas:

bitamina fruta-eu zuku

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak