Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lekaleak egiteko moduak (eta ez dira eltzekoak)

Lekaleek joko handia ematen dute sukaldean. Eltzekari on batean dastatzeaz gain, gozatu entsaladetan edo hanburgesa edo kroketetan prestatzen.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Astelehena, 2020ko apirilaren 13a

Biltegian denbora gehien irauten duten elikagaien artean daude. Horregatik, lekaleak izan dira produktu nagusietako bat supermerkatuetako konfinamendu-egun horietan egindako metaketa handi edo txikietan. Gaur egun ez dago etxean babarrun, garbantzu eta lentejazko ontziak edo kontserbak eta, askotan, ilarrak, babak edo soja falta diren etxerik. Ongi kontserbatzeko, Miguel Ángel Lurueña elikagai-teknologoak gogorarazten duen bezala, leku fresko eta lehorrean jarri beharko ditugu, eguzki-argitik, substantzia arriskutsuetatik eta usain sendoetatik urrun, eta inoiz ez lurrarekin kontaktu zuzenean. Horiek gozatzeko, koilara eder batean egiteaz gain, beste aukera eta arrazoi batzuk daude egunero dastatzeko. Artikulu honetan horren berri ematen dugu.

Aperitiboak eta sarrerakoak lekaleekin

  • Txitxirio-patea edo humusa. Pate begano nagusia egitea oso erraza da. Garbantzuak (edo egoste-zukua, etxean egin badira) xukatu, eta irabiagailuan nahastu limoi-zukuarekin, oliba-olioarekin, baratxuriarekin eta sesamoarekin, krema fin eta distiratsua lortu arte. Eta nahi baduzu, 50 gramo oliba berde hezurrik gabe gehi ditzakezu zatitxo oso txikitan.
  • Ilarrak eta/edo brokolia dituzu? Ausartu zaitez hemen proposatzen ditugun barazki izoztuekin egindako hummus batekin edo birekin: ilarrekin (bai, lekalea da) eta brokoliarekin garbantzuekin.
  • Beste tapa bat. Etxeko kroketak maite dituztenei erronka bat proposatuko diegu konfinamendu-egun horietarako: saiatu zure lekaleek ez bezalako errendimendua ateratzen dilista-kroketa errezeta honekin. Eta nahiago baduzu garbantzuekin, begira nola egiten den falafel bat, Ekialde Ertainean ohikoa.
  • Eta begi bat? Probatu dilista-kaputxinoa, menu berezi baterako proposamen berritzailea, urtebetetze, igande edo koarentenako jaiegunetan harritzeko.

lekale-platerak
Irudia: jcvelis

Lekaledun kremak

Egoskariez gain, beste aukera bat da pureak eta kremak egitea. Babarrun gorrien krema bere sakramentuekin oso kalorikoa eta koipetsua izango da.

Horregatik, lekaleekin egin ditzakezun guztien artean, ilarrak nabarmentzen ditugu, kontserbakoak nahiz izoztuak. Kremaz oso ongi ligatzen dute, beren ezaugarriak galdu gabe. Eta, gainera, sedentarismo-garai honetan, idorreriari aurre egiten lagunduko dizute. Jarraitu ilar-kremaren errezeta honi, eta konplikatu txanpinoiekin, urdaiazpikoarekin…

Entsaladak lekariekin

Orain, duela hilabete bezain hotza egiten ez duenez, konfinamendua hasten dugunean koronabirusaren hedapena ez zabaltzeko, koilara-plater gutxiago eta lekaleak dasta ditzakegu, eta beren landare-proteinak entsalada hotz edo epeletan gozatuko ditugu. Entsaladak barazkiekin osatzen dira, eta eragin antioxidatzailea duten bitaminak, mineralak eta substantziak ematen dituzte. Gainera, ozpin-olio soil batekin zapore bizia lortuko duzu. Eta gatzik ematen ez badiozu, are onuragarriagoa izango da hipertentsioa edo likido-erretentzioa duten pertsonentzat. Baina aukera gehiago daude.

Artikulu honetan sei entsalada izango dituzu: bi dilista (atunarekin eta sagarrarekin, apioarekin eta letxugarekin), beste bi garbantzu (laranjarekin eta arrautza egosiarekin) eta beste bi babarrun (bat babarrun zuriekin eta lekak izokinarekin eta azkena babarrun beltzekin). Eta konbentzitzen ez bazaituzte, begira itzazu kontserbako lekaledun hiru entsalada errezeta.

Baba da, hain ohikoa ez den arren, zuntz asko duelako oso interesgarria. Bai samurrak bai lehorrak, eta bai izoztuak zein potokoak, entsaladak egiteko balio dute. Baba- eta letxuga-entsalada erraz bat edo entsalada landuago bat aukeratu: baba- eta ganba-entsalada urdaiazpikoarekin eta mendazko ozpin-olioarekin.

Zopa hotzak lekaleekin

Eta konfinamenduak uste baino gehiago irauten du, ez kezkatu biltegian lekaleak badituzu. Uda hurbildu ahala, zopa hotzak egosiko dituzu lekaleekin. Ilarrak urdaiazpikoarekin, klasikoa da, baina badira beste asko ere, hala nola babarrunak, piperra eta atuna, garbantzuak eta mahaspasak, edo dilistak, arrautza eta azenarioa.

Hanburgesak eta albondigak lekaleekin

Gozamen begetariano hau egiteko probatu ez baduzu, orain denbora gehiago duzu, saia zaitezke. Bigarren plater gozo-gozoa izango duzu, eta, seme-alabak badituzu, oinarrizko elikagai horiek zure menuan sartzeko modu osasungarria.

Hanburgesak edo albondigak lekaleekin: arrozarekin eta dilistekin; falafelarekin (garbantzuak); arrozarekin eta garbantzuekin; babarrun beltzekin, tofuarekin eta sojarekin; babarrun zuri eta lentejekin; garbantzuekin eta azukisekin (babarrun gorria); eta sojarekin.

Lekaleak zerealekin: konbinazio perfektua

Adituen arabera, lekaleak elikagai osatuenetako bat dira nutrizioaren ikuspegitik. Hala ere, ematen dituzten proteinak kalitatezkoak izan daitezen, funtsezko aminoazido guztiak eduki behar dituzte. Eta kasu honetan, metionina gutxi dute. Horretarako, elikagai bat jarri behar da. Zein? Zerealak. Beraz, ahal duzun guztietan, neurtu. Gomendio batzuk: dilistak arrozarekin, garbantzuak kuskusarekin edo pasta ilarrekin.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak