Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Dieta-osagarriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Likopenoa

Eragin antioxidatzaileko landare-pigmentua, tomatean ez ezik, beste inon ere aurkitzen dena

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2007ko martxoaren 21a

ImgImagen: Licopeno Wikipedia
Karotenoideen multzoko landare-pigmentua da likopenoa. Zenbait fruta eta barazkik kolore gorria edo laranja dute. Likopenoa beta-karotenoaren talde berekoa da, baina A bitamina bihurtu gabe. Horregatik pentsatu zen ez zuela garrantzi fisiologikorik, nahiz eta ikerketa askok frogatu duten onura ugari dituela osasunarentzat.

Likopenoaren iturriak

Tomatea likopeno-iturri nagusia den arren, beste barazki eta fruta batzuek ere kolore biziak dituzte, hala nola sandia, papaia, arbeletxekoa edo pomelo arrosa.

Tomatea gehien kontzentratzen duen elikagaiari dagokionez, kontuan hartu behar da zenbait faktorek eragiten diotela organismoan duen asimilazioari, hala nola haren heldutasunari, barietateei edo prestatzeko moduari, eta faktore horiek guztiek eragina dute likopenoaren kopuruan eta aprobetxamendu-mailan.

Tomate frijitua da antioxidatzaile onena, oso ondo bereganatzen baitu likopenoa.Horrela, zenbat eta gorriago eta helduago egon tomateak, orduan eta handiagoa izango da pigmentu horren edukia. Adibidez, zenbait barietate, hala nola "udare-motako" tomateak, likopeno gehiago dute 200 gramo inguruko entsalada-tomateak baino (4 miligramo inguru ditu). Gainera, tomate freskoak oso aberatsak badira substantzia horretan, are gehiago beroaren eraginpean egon direnak. Hala, tomate frijituak, ketchupak, tomate erreak edo kontzentratutik lortutako tomate-zukuak tomate gordinak baino hobeto asimilatzen den likopenoa dute.

Horietatik guztietatik, tomate frijitua da substantzia hori hobekien bereganatzen duen modua, beroaz gain koipe kantitate jakin bat baitago, eta, ondorioz, likopenoa (koipetan disolbagarria) hobeto asimila daiteke. Zehazki, tomate frijituan 25 miligramo inguru egoten da 100 gramoko; tomate freskoan, berriz, 2 miligramo inguru 100 gramoko.

Onurak

Likopenoa antioxidatzaile gisa jarduten duen karotenoidea da, eta zelulak babesten ditu oxidazio-estresak eragindako aldaketetatik, hau da, erradikal askeen eragin kaltegarritik.

Likopenoari buruzko ikerketek prostatako minbiziaren aurka izan dezakeen eragina dute ardatz nagusi, baina badirudi osasunerako beste gaitz batzuetan ere onurak izan ditzakeela, hala nola hiperkolesterolemia eta makula-endekapenaren sindromea, 65 urtetik aurrera itsua izateko arrazoi nagusia.

Gaur egun ez dakigu zein den likopenoaren kontsumo egokiena. Hala ere, prostatako minbiziari dagokionez, egunean 6,5 miligramoko kopuruak eraginkorrak direla frogatu da arriskua murrizten laguntzeko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak