Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lo hobeto egiteko tripa murriztea

Abdomeneko gantza galtzeak gaueko atsedenari laguntzen dio eta min oso larriak izateko arriskua gutxitzen du osasunerako

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2013ko urtarrilaren 24a
img_somnolencia hd

Gizentasun abdominalak arrisku garrantzitsuak dakartza osasunarentzat eta konplikazio metabolikoak eragiten ditu, baita 2 motako diabetesa ere. Harvardeko Medikuntza Eskolaren arabera, gerrialdeko perimetro batek arrisku handiagoa du miokardio-infartua, garuneko infartua, diabetesa, erekzioaren disfuntzioa eta bestelako gaitz larriak izateko. Azken horien artean, insomnioa dago. Hori hobetu egin daiteke lokalizatuago dauden kiloak galdu direlako, sabela “zoriontasunaren kurba” arriskutsua baita. Jarraian, osasunerako gaueko atsedenaren garrantzia azpimarratzen da, barriga gutxiago nola eduki azaltzen da, eta gerriaren perimetroa zaintzeko jarraibideak ematen dira.

Img somnolencia
Irudia: focus pocusld

Gaueko atsedenaren garrantzia osasunerako

Ondo lo egitea garrantzitsua da osasun fisiko eta mentalerako. Eta gaizki lo egiteak (loaren alterazioak edo nahasteak modu kronikoan) areagotu egiten du hipertentsio arterialaren arriskua, infartuak (bihotzekoak eta garunak) eta arritmiak.

Lo egiteko arazoak ohikoak dira gizentasuna duten pertsonengan. Orduan, gehiegizko pisuak ematen dituen arrisku ezagunei gaueko atseden txarra eta loaren kalitatea gehitu behar zaizkie. Harvardeko Medikuntza Eskolako gai horri buruzko argitalpen batek loa nola hobetu aholkatu du, eta, aldi berean, ohartarazten du ikerketek lotan dauden pertsonak gutxiago eta okerrera egiten dutela osasunaren lermarekin. Nahasmendu horiek konpondu ezean, organismoarentzako kalteak gaixotasun baskularretatik hasi eta infekzio gehiago, 2 motako diabetes-arrisku handiagoa, depresioa eta, areago, hilkortasuna dira.

Tripa gutxiago, lo hobea

Ondo lo egitea garrantzitsua da gure osasunerako, baina nola lortu? Teknika eta erremedio ugari daude, baita sendagaiak ere, batzuk besteak baino eraginkorragoak eta ez denak albo-ondoriorik gabe. Beti ez da erraza, baina pisua galtzea da gaueko atseden hobea lortzeko estrategiarik onenetakoa.

Pisua galtzea da atsedena hobetzeko estrategiarik onenetakoa

2012ko azaroan, Bihotzaren Elkarte Amerikarraren urteko biltzarrean, John Hopkins Unibertsitateko Medikuntza Fakultateko ikertzaileek azterketa baten emaitzak aurkeztu zituzten, pisua galtzeak loaren kalitatea nola hobetu erakusten duena. Ikerketan parte hartu zuten 77 pertsonak (pisu gehiegi dutenak eta diabetesaz edo 2 motako diabetesaz diagnostikatutakoak) pisua galtzeko programa bat izan zuten. Erdiek, berriz, elikadura-eredu bat baino ez zuten jarraitu kiloak jaisteko, eta beste erdia, dietaz gain, jarduera fisikoko programa batean sartu zen. Sei hilabete igaro ondoren, bi taldeek ia zazpi kilo galdu zituzten, eta abdomeneko gantza %15 murriztu zuten. Loaren inguruan zer arazo aitortu zituzten galdetu zitzaienean (apneak, eguneko nekea, insomnioa, lo etena edo egonezina), bi taldeek hobekuntza zantzu argiak erakutsi zituzten (%20 inguru). Alde horretatik, sabeleko gantzak murriztea loaren hobekuntzaren aitzindaria izan zen, bai gizonetan, bai emakumeetan eta adin guztietan.

Gerria: arriskua zentimetrotan neurtzen da

Abdomeneko koipe gehiegi duen arrisku-maila baloratzeko, gerriaren perimetroa erabiltzen da. Gizonezkoen eta emakumezkoen arrisku-parametroak 102 zentimetrotik gora (cm) zenbatetsi dira, gehiegizko pisua edo obesitatea duten kontuan hartu gabe. Beraz, egoera horretan egonez gero (eta batez ere gehiegizko pisua badago), mediku baten eta dietista-nutrizionista baten esku jartzea gomendatzen da.

Pisua behar bezala galtzen bada, organismoaren gehiegizko gantz-masa gutxitzea lortuko da, eta, beraz, gerriaren perimetroa murriztea, gehiegizko pisuarekin eta abdomeneko koipearekin lotutako arriskuak hobetu edo ezabatu arte.

Ezin da ahaztu jarraibide dietetikoek banakakoak izan behar dutela, baita pisua galtzeko helburuak ere. Aholku dietetikoaz gain, beharrezkoa da jarduera fisikoaren eta euskarri psikologikoaren plana egitea, portaera aldatzeko. Zenbait egoeratan, farmakoterapiaren eta kirurgiaren erabilera balora daiteke, betiere medikuak gainbegiratuta.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak