Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

BILATZAILEA

Badakizu errezeta mordoxka dugula buruan duzun osagai horretarako? Egin proba!

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lonbardiarraren risottoa

  • ERRAZIO-KOP.: 4
  • SASOIA:

Osagaiak ( 4 personas)

Nola egiten den

Kalabazin zuritua eta berenjena luzetarako lau zatitan moztu eta, horietatik abiatuta, xafla fin txikiak ateratzen ditugu.

Zartagin batean, olio beroa bota, moztu eta su ertainean utzi. Ia eginda daudenean, pepperoni zuria kubotan ebakitzen dugu eta, berriz ere, dena ondo eginda dagoenean, ardo zuri zorrotada batekin busti eta sua igo, alkohola kontsumitzeko.

Berdurak berdintzen diren bitartean, mortero batean mihilu-pitin bat (10 baia) eta erromerozko beste bat bota, hauts bihurtu arte. Baratxuri-ale bat edo bi txiki, pinaziak eta gatz lodia gehitu. Birrindu eta trinko egiten dugu, eta horri oreganoa eta albahaka erantsiko dizkiogu. Banandu hau edalontzi batean banatzen dugu, eta bi koilarakada ardo zuri, limoi ura eta ura bota, gainezka egin arte.

Paella batean, berotu olioa eta gehitu tomate lehorrak oso xehatuta. Prest daudenean, arroza bota eta pixka bat txigortu. Une idealean, lehen urratsaren eta uraren frijitua gehitzen da, neurri egokiekin (2 baso arroz bakoitzeko). Beste edalontzi bat bezala, bigarren urratsaren nahasketa ere esaten da, eta hori ere botatzen da. Arroza su bizian mantentzen dugu irakiten hasi arte; orduan, jaitsi su baxuan eta utzi poliki-poliki 10-15 minutuz.

Arroza egiten den bitartean, zartagin txiki batean tomate freskoa birrindu, gatz pixka bat bota eta masa oretsua dagoenean kendu egiten dugu.

Arroza ia prest dagoenean, gehitu frijitu hau tomatez eta Parmiggiano-Reggiano gazta, aldez aurretik birrindua; beraz, gainetik hautseztatu. Arrozetik banatzeko, ona da ur guztia ez galtzea, baina ia eginda egotea. Lan hori erraztuko du oinarrizko ur pixka bat gehiago botatzea (edalontzi gehiago).

Arroz guztiari buelta eman, gazta hautseztatu eta ondo banatzeko. Arroza oso likido badago, sua maximora igotzen dugu ura lurrundu dezan, eta beti oso zain dago ez itsasteko; beraz, etengabe mugitu beharko da.

Arroz-esnea kendu, eta erdian gazta pixka bat bota, albahakarekin batera (fresko-freskoa). Risottoa jateko prest dago.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka::


  • Kaloriak
    0%

  • Gantza
    0g 0%
  • Gantz asea 0g 0%

  • Azukreak
    g 0%

  • Gatza
    g %
  • Txikia: % 10 edo gutxiago % 10 edo gutxiagoXXX
  • Ertaina: % 10 eta % 35 artean % 10 edo gutxiagoXXX
  • Handia: % 35etik gora % 10 edo gutxiagoXXX

* %% 10 edo gutxiago (IR) heldu batentzatXXX

Errezetek izaten dituzten osagaiek ehuneko handia izan ohi dute erreferentziako ahorakinarekiko (EA); horiak eta laranjak nagusitzen dira. Plater horiek otordu bateko plater nagusitzat jotzen direnez, errazioak handiagoak izaten dira eta nutrizio-ekarpen handiagoa izaten dute.

Hori dela eta, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

KaloriakGantzaGantz aseaAzukreakGatza
Zer da txikia errazioko200 g edo gutxiago7 g edo gutxiago2 g edo gutxiago9 g edo gutxiago0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko200 g eta 700 g artean7 g eta 25 g artean2 g eta 7 g artean9 g eta 32 g artean0,6 g eta 2,1 g artean
Zer da handia errazioko700 g edo gehiago25 g edo gehiago7 g edo gehiago32 g edo gehiago2,1 g edo gehiago
MantenugaiakEguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak2.000 Kcal
Gantza70 g
Gantz asea20 g
Azukreak90 g
Gatza6 g

ehunekoak (IR) gidalerro bat da, dieta osasuntsua izateko egunean guztira zenbat kaloria eta mantenugai batzuetatik zenbat hartu behar ditugun adierazten duena. EAren ehunekoei buruzko informazioak adierazten du errazio batek mantenugai jakin baten zer kantitate duen, mantenugai horretarako EArekiko.

Erreferentziako ahorakinaren (EA) ehunekoakXXX ehunekoak (IR) egunean 2000 kaloria behar dituen emakume heldu batentzat daude kalkulatuta. Bakoitzaren nutrizio-beharrak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke, sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Bertsioak

Oraindik ez dugu errezeta honen bertsiorik... Izan zu bidaltzen lehena!

Bidali zure bertsioa

Trikimailuak

Oraindik ez dugu trikimailurik errezeta honetarako... Izan zu bidaltzen lehena!

Bidali zure trikimailua

Erakutsi zer ondo atera zaizun errezeta eta bihurtu sukaldari

    Comentarios

    Hau interesa dakizuke:

    Infografiak | Argazkiak | Ikerketak