Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lourdes Carrillo, Familia eta Komunitate Medikuntzaren Espainiako Elkarteko Nutrizio Taldea (semFYC)

«Gure digestio-sistemak ere bakea ematen du Gabonetan»

Lourdes Carrillok familiako mediku gisa egiten duen laguntza-jarduera eta nutrizio-ikerketaren eta elikadura osasungarria sustatzearen curriculum nabarmena uztartzen ditu. Elikadura osasuntsua egiteko errezeta sinplea da, baina ez beti erraza. Egunean gutxienez lau edo bost otordu egin behar dira, astiro murtxikatu, likido ugari edan eta egunero jarduera fisikoa egin. Gaineratu du elikadura-ohitura onek gaixotasunak prebenitzen laguntzen dutela, eta saihestu egin behar direla osasun-profesionalek gomendatzen ez dituzten erremedioak eta dietak.

Gabonak, medikuaren errezeta

Img
Zer aholku erabil daitezke Gabonak, zoriontsuak izateaz gain, ahalik eta osasuntsuenak izateko? Lourdes Carrillo noizean behin gorputzak benetan eskatzen eta nahi duen horretan pentsatzearen aldekoa da, ez beti esaten edo onartzen dena. «Bizitza osasuntsua eta elikadura osasungarria ez daude zoriontasunarekin kontrajarrita», ondorioztatu du.

Haren arabera, Gabonetako oreka egoki planifikatu behar da. Nola? Gure adinerako eta izaerarako egokiak diren elikadura-ohiturak ez aldatzen saiatuz, eguneko otordu nagusietarako ordutegi zentzuzkoa mantenduz eta mokadua saihestuz. Gainera, kopuru horiek murriztea gomendatzen du, batez ere, gure elikaduran ohikoak ez diren elikagai kalorikoenak eta/edo ohikoenak ez direnak; era sinplean gordinik edo kozinatuta dauden barazkiak eta fruta-piezak (egunean bost) behar bezala kontsumitzea; egun horietako gozoki tipikoak neurriz eta arduraz kontsumitzea, eta horiek bakarrik ez erabiltzea, beste elikagai batzuekin batera baizik, eta, azkenik, edari alkoholdunak neurriz eta arduraz hartzea.


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak