Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Magnesio askoko elikagai gehiago, iktus gutxiago

Hosto berdeko landare, lekale eta fruitu lehor gehiago kontsumitzen dituzten pertsonek garuneko infartu gutxiago dute

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2012ko maiatzaren 10a
img_frutos secos1 1

1966an egindako azterketen arabera, magnesio ugari duten elikagaien kontsumoaren eta iktus bat izateko arriskuaren murrizketaren arteko erlazioa ikus daiteke berriro. Horiek dira, batez ere, landare-jatorriko elikagaiak, hala nola fruitu lehorrak, lekaleak, osoko zerealak edo frutak eta barazkiak. Haien onurei buruzko argitalpen zientifikoak etengabe hazten ari dira. Kasu gehienetan, zaila izaten da organismoan ondorio zehatzak eragiten dituzten elikagaiak edo osagaiak zehaztea (arteria-presioa gutxitzea, kolesterola murriztea edo diabetesa izateko arriskua minimizatzea, besteak beste), elikagaiak ez baitira isolatuta kontsumitzen, elikagai bat osatzen duten substantzien bilbaduran baizik; beraz, funtsezkoa da arlo horretako ikerketa.

Irudia: Zsuzsanna Kilián

Magnesioaren eta gaixotasun zerebrobaskularraren arteko erlazio epidemiologikoa

Pertsonako eta eguneko kontsumitzen den magnesio estraren 100 mg bakoitzeko, iktusa izateko arriskua %9 murrizten da.

Zenbait lan esperimentalek magnesioaren irensketa dietetikoa gaixotasun zerebrobaskularraren edo iktusaren arrisku-faktoreen murrizketarekin lotu dute, hala nola hipertentsioa, sindrome metabolikoa edo 2. motako diabetesa. Hala ere, orain arte ez da aztertu zein den magnesioa hartzearen eta iktus bat izateko arriskuaren arteko erlazioaren ebidentzia epidemiologikoa. Stockholmeko Karolinska Institutuak argitaratu berri du, eta 1966tik 2011ra bitartean argitaratutako lan guztiak aztertu ditu, magnesio-kontsumoaren eta iktus kasuen arteko erlazioa argitzeko.

Aurreko 14 urteetan gai horri buruz argitaratutako zazpi azterketek ia 12 urtean Estatu Batuetako, Europako eta Asiako 250.000 pertsona ingururi jarraitu zioten. Horietatik 6.500 ia %3k iktus bat izan zuen denbora horretan. Indibiduo horiek egiten zuten magnesio-kontsumoa aztertzean, ikusi zen pertsonako eta eguneko kontsumitzen zen 100 mg magnesio gehigarri bakoitzeko garun-hodietako istripua izateko arriskua %9 murrizten zela.

Ikerketaren egileek azpimarratzen dute emaitza horiek elikagaietatik magnesioa irenstearen ondorio direla, eta ez gehigarrietatik. Beraz, emaitzak ezin dira inola ere magnesio-pilula batera edo magnesioa duten mineral-multzo batera pasatu. Magnesioa, antioxidatzaileak, zuntza edo horiek guztiak dira osasunarentzat onuragarriak, eta, gehienetan, landareetan kokatzen dira (barazkiak, barazkiak, frutak, lekaleak, osoko zerealak, oliba-olioa eta fruitu lehorrak).

Funtzionamendu-mekanismoak

Magnesioak iktus-arriskua murrizteko balio dezaketen zenbait mekanismo proposatzen dira, baina horietako bat ere ez da erabakigarria oraingoz. Mineral horri esleitutako arteria-presioaren erredukzio-efektuarekin lotuta dago aztertuenetako bat. Magnesioz aberatsak diren dietek lipidoetan eta odoleko glukosan ondorio positiboak dituztela ere egiaztatu da, batez ere animaliei eta, beraz, atariko azterketetan.

Egiten diren azterketa askok ez dute uzten erlazio kausala ezartzen mantenugaien eta organismoan dituen ondorio zehatzen artean. Adituek behin eta berriz diote ezin dutela esan kontsumitutako elikagaiekin zerikusia duen beste alderdirik ez dagoenik aurkikuntza horiek azaltzeko.

MAGNESIOA ETA ELIKADURA-ITURRIAK KONTSUMITZEKO GOMENDIOAK

Pertsona helduek egunean 300 eta 350 mg artean hartzen dituzte magnesiorako erreferentziazko dieta egiteko. Kopuru hori ezin hobeto estal daiteke elikadura osasungarri baten bidez, eta, gainera, magnesio gehien duten elikagaietan aberatsa izango da: hosto berdeko barazkiak, fruitu lehorrak, lekaleak eta osoko zerealak.

Magnesio gehien duten elikagaiak (gordinik) hauek dira (mg/100 g elikagaitan adierazten da):

  • Ekilore-pipitak, gatzik gabeak: 387 mg/100 g elikagai.

  • Sesamo haziak: 350 mg.

  • Almendrak: 258 mg.

  • Hurrak: 236 mg.

  • Kinoa: 210 mg.

  • Intxaurrak: 159 mg.

  • Arroz integrala: 143 mg.

  • Leka zuriak: 135 mg

  • Garbantzuak: 122 mg

  • Zerba: 81 mg

Iturria: Farran A, et al. Elikagaien osaeraren taula. Bartzelonako Unibertsitatea, CESNID, 2004

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak