Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Magnesioa, hezurrak sendo mantentzeko erabakigarria

Magnesioa egoki hartzea beharrezkoa da hezurretako kaltzioa behar bezala asimilatzeko.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2006ko maiatzaren 04a

Kaltzioa, fosforoa, magnesioa eta fluorra bezalako mineralez osatutako egitura da hezurra. Horiek guztiek, hormona batzuen ekintza zehatzarekin batera, forma, sendotasuna eta gogortasuna ematen diote eskeletoari. Ikerketa zientifikoek erakutsi dutenez, magnesioak garrantzi handia du hezur-eraketan (magnesioaren %65 hezurretan kontzentratzen da), dietaren bidez hartzen den kaltzioaren asimilazioa hobetzen baitu. Horren ondorioz, magnesioa hainbat osagarri dietetikoren bidez kontsumitu da. Estatu Batuetan, magnesioarekin egindako gehigarrien salmentak% 20 baino gehiago hazi ziren 2010. urtean. Datu hori ez da ezagutzen Espainiako populazioaren artean. Era berean, elikagai- eta edari-fabrikatzaileek gero eta interes handiagoa dute mineral hori beren produktuei gehitzeko eta onura erantsia sustatzeko.

Magnesio-urritasunak kaltzio-xurgapen txarra eragin dezake organismoan. Mineral hori behar bezala ez hartzeak eta fosfato gehiegi hartzeak (fosforo ugari duten elikagaiak, hala nola haragia edo barazkiak, barazkiak eta ongarriz betetako frutak) kaltzioaren hezur-metabolismoa zailtzen dute. Hori dela eta, nahiz eta elikagaietan zehar irentsi, magnesio-urritasunik bada, zaila da kaltzioa behar bezala aprobetxatzea. Horregatik, magnesio-beharrak ere ase behar dira.

Magnesioa hezurrentzat eta gehiagorentzat

Magnesioaren funtzioa hezur berria sortzeko beharrezkoa den entzima bat aktibatzea da.

Magnesioak kaltzioaren xurgapena eta asimilazioa erregulatzen ditu, paratohormonaren ekintza ezabatzen baitu; hormona horrek hezur-birxurgapena areagotzen du eta osteoklastoak (hezur-zelulak) estimulatzen ditu hezurra degradatzeko. Paratohormonak kaltzio gehiago askatzen du odol-emarira, organismoaren kaltzio- eta fosforo-oreka erregulatzeko. Magnesioak, paratohormonaren ekintza ezabatzeaz gain, hezur berria sortzeko beharrezkoa den entzima aktibatzeko funtzioa du. Mineral horrek D bitaminaren jardueran ere badu eragina, kaltzioa hezurrean finkatzeko beharrezkoa baita.

Ebidentzia mediko eta zientifikotik frogatutako gertaera horien guztien aurrean, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) magnesioari eta hezur eta hortzen osasunari buruzko aldeko irizpena argitaratu du. Hori dela eta, elikadurarako eta hezur-osasunerako elikagaien edo osagarrien aukeraketari buruzko gomendioak egiteko, magnesioaren eginkizuna hartu behar da kontuan, eta ez kaltzioarena bakarrik; izan ere, zeregin hori beti aitortu izan zaio, ia esklusiboki.

Magnesioaren funtzioak

Magnesioak ekintza positiboa erakutsi du organismoaren beste egoera batzuetarako, hala nola proteinen sintesia, nekea eta nekea murriztea, elektrolitoen oreka edo muskulu-uzkurdura. Eginkizun horiek guztiek Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzaren (EFSA) aldeko irizpena jaso dute.

  • Magnesioa nekearen eta nekearen kontra. EFSAko adituen arabera, magnesioa hartzearen eta nekea eta nekea murriztearen artean kausa-efektu erlazioa dago. Mineral horretan aberatsa den dieta batek eta osagarri bat unean-unean hartzeak, modurik onenean eta asimilagarrienean, magnesio-urritasunari eta haren sintomei aurre egiten die, hala nola muskulu-ahultasunari.
  • Muskulu-uzkurdura normalari eustea. Magnesioak muskulu-transmisioan parte hartzen du, muskuluen funtzionamendu egokian, eta muskulu-erlaxazioan funtsezko funtzioa betetzen du. Magnesioz aberatsa den dieta eta osagarri minerala kirol-lehiaketa bete-betean dauden kirolarientzako errefortzu interesgarria izan daiteke, muskuluen nutrizio ezin hobea ziurtatzeko.
  • Funtzio psikologikoen normaltasuna. Izaera desberdineko osagarri dietetiko ugarik errendimendu mentalean duten zeregina aldarrikatzen dute, hau da, kontzentrazioa, ikaskuntza, oroimena eta arrazoiketa zehazten dituzten funtzio zerebral eta nerbiosoen alderdiak. Magnesio estatusa gutxitzea nahasmendu psikologikoekin zerikusia duten zenbait sintomarekin lotuta dago, hala nola depresioa, psikosia, suminkortasuna edo nahasketa. EFSAko aditu-taldeak magnesioa hartzearen eta funtzio psikologikoen normaltasunari egiten dioten ekarpenaren arteko kausa-efektu erlazioa berresten du.

EZINBESTEKO ELIKAGAIAK

Emakumeentzako erreferentziazko magnesio-kopuru dietetikoa 300 miligramo/egun da, eta 350 gizonezkoentzat. Zenbait elikagai ezin dira falta eguneroko dietan mineral horren beharrak betetzeko egiten duten ekarpenagatik. Ez da zaila gomendio horiek betetzea, baldin eta jaki begetalak (fruitu lehorrak, fruta lehortuak, zereal integralak, lekaleak eta hosto berdeko landareak, hala nola espinakak, zerbak, letxuga edo berroak) jaten badituzte.

Osagarri natural gisa, garagardo-legamia da magnesio-kontzentraturik handiena; beraz, entsaladei, barazkiei, jogurtei edo zukuei gehitzen bazaie, dietaren osagarri izan daiteke.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak