Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Marmitakoa iparraldeko hegaluzearekin

Img 154600 g
Zailtasuna Ertaina
Balio energetikoa 242 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Hegaluze-xerra garbitu, eta hegaluze-zatiak atera, mokadua baino pixka bat txikiagoak, eta hozkailuan gorde. Hegaluzearen hezurrak eta azala lapiko batean urez, tipula-zatitxo batez eta porru baten zati berdez egosi. Hala, marmitakoa bustitzeko erabiliko dugun arrain-salda bat izango dugu.

Patatak zuritu, mokadu zatitan zatitu, eta gero, fekula gisatuari atera. Horretarako, puntilla baten laguntzaz zatitu behar da, patata klasto arin bat ematen hasi arte, eta ez ebaki garbia eman arte.

Piper txorizeroak ur epeletan urtu 30 minutuz. Tipula, piper berdea eta baratxuria garbitu, eta brounoisse erara zatitu (oso ebaki txikia). Ondoren, kazola batean erregosi oliba-olio koilarakada pare bat. Barazkiak potolatu ondoren, gehitu patata kaskatuak eta sueztitu multzo osoa. Gaineratu piper txorizeroaren haragia, beratu ondoren.

Une honetan, hegaluze-salda (kolatua, arantzarik gabea) bota, gisatua estali eta egosten utzi patatak samur geratu arte. Aldez aurretik zatitutako hegaluze-zatiak pixka bat salteatu eta patata-gisatuan sartu. Estali lapikoa eta atera sutatik 5 minutuz.

Hegaluze-zatitxoak kendu eta burruntzaliarekin ziztatu, marmitakoa birrindu eta oliba-olio birjin bat bota krema fintzeko: gatz-puntuan jarri eta, zerbitzatutako zuhaitzetan, gatz-puntuan jarri. Horiekin batera, tipula konfitatuaren zerrenda batzuk eta tipulin berria gatzezko ezkata batzuekin gehitu.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
242 9,1g 1,7g 6,7g 0,5g
12% 13% 9% 7% 8%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Marmitakoa hegaluzea, tipula, piperra eta tomatea dituen hegaluze-gisatua da, eta askotariko jakia da. Hegaluzea kalitate handiko arrain urdina da, gantz asegabeetan aberatsa eta zapore handikoa. B3 eta iodo bitamina ugari ditu, batez ere, burdina, proteinak, kaltzioa, potasioa, magnesioa, sodioa, fosforoa eta A, B9, B12, D eta E bitaminak. Patatarekin prestatzen da, karbohidrato konplexu ugari ditu, eta ezin hobea da odoleko azukre maila orekatuak mantentzeko, eta ezin hobea da gure energia handitzeko. C bitamina ugari du, eta defentsak eta potasioa areagotzen laguntzen du, hipertentsio arteriala kontrolatzen laguntzen baitu. Plater bikaina da, mantenugaiz betea, baina kontuan hartu behar da gantza, eta neurrian kontsumitu behar da.