Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Mediterraneoko Elikaduraren Telefonoak dieta osasungarria sustatzen du Espainia osoan

Andaluziako Juntak, ekimenaren bultzatzaile denak, gogorarazi du elikadura osasuntsu batean barietatea, oreka eta moderazioa egon behar direla.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2008ko abenduaren 10a

Mediterraneoko Elikaduraren Telefonoa, Andaluziako Juntako Nekazaritza eta Arrantza Sailak abian jarria, Mediterraneoko Elikaduraren Europako Institutuaren (IEAMED) bidez, funtsezko tresna bihurtu da Espainia osoan dieta osasungarria zabaltzeko, Andaluziako Gobernuaren arabera. Gainera, telefono horrek Andaluziako produktuak sustatzeko balio du.

902 996 423 zenbakiaren erabiltzailea 25 eta 45 urte bitarteko emakumea da (%80) (%38). Gainera, Mediterraneoko elikadura definitzen duten alderdi orokorrei buruzko zalantzak argitzeko telefono honetara jotzen duten pertsonen %45, patologia kardiobaskularrak prebenitzeko edo aholku dietetikoak eskatzeko produktu jakin batzuek duten garrantzi-maila, kontsumitzaileak dira, oro har. Hezkuntza- eta osasun-sektoreek eta komunikazioko profesionalek osatzen dute kontsulten zerrenda, Gobernu autonomikoaren datuen arabera.

Astelehenetik ostiralera 9:00etatik 18:00etara zabaldu zen ekimena, eta urte honen hasieran sortu zen, mahaian bizimodu osasungarria izateko ohiturak sustatzeko.

Elikadura osasungarria izateko gakoak

Andaluziako Juntak gogorarazi du elikadura osasungarria oinarrizko hiru baldintza betetzen dituena dela: barietatea, oreka eta moderazioa. Pertsona bakoitzak osasuntsu egoteko behar dituen funtsezko elikagai guztiak eta energia eman behar ditu.

Mahai orotan, Mediterraneoko labore tradizionaletako produktuak nagusitu behar dira: garia, olibondoa eta mahatsondoa, barazkien, zerealen, lekaleen, fruten eta arrainen presentzia alde batera utzi gabe. Hala, gantz saturatu gutxiko dieta lortzen da, gantz monoasegabeetan (oliba-olioa) handia, gantz-azido poliasegabeetan (Omega 6 eta Omega 3) orekatua, antioxidatzailetan aberatsa (frutak, fruitu lehorrak, barazkiak eta lekaleak) eta zuntz ugarian (frutak, barazkiak, lekaleak eta zerealak).

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak