Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Mikrobiotari hobekien sentiarazten dioten substantziak eta elikagaiak

Landare-elikagai batzuek zuntzak eta polifenolak dituzte, hesteetako mikrobiotaren bakterioentzako janari perfektua osatzen dutenak.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2021eko urriaren 26a
nueves almendras avellanas microbiota Irudia: jackmac34

Gure mikrobiotari asko gustatzen zaizkio prebiotikoak. Elikagai begetal batzuk dituzten konposatu horiek osatzen duten bakterioen kantitatea, barietatea eta jarduera orekatzen eta hobetzen dituzte. Hau da, ondo sentitzen dituzte, eta, beraz, guri ere ondo sentitzen gaituzte substantzia horiek. Ondoren, zein diren esango dizugu, eta zer elikagaik dituzten eta, beraz, gure dietan egon behar duten aztertuko dugu.

Zuntz hartzigarriak

Azken urteotan, zuntz disolbagarrien eta horiek osasunean dituzten ondorio onuragarrien inguruko ikerketak ugaritu egin dira. Ez gara gai horiek digeritzeko edo asimilatzeko, eta, beraz, heste lodira iristen dira, ukitu gabe, eta han bakterioek hartzitzen dituzte. Beraz, prebiotikoak dira.

  • Pektinak (sagarrak, azenarioa). Zuntz hartzigarriena da, eta bakterio-aniztasunari laguntzen dio. Gure mikrobiota elikatzeko, elikagai horiek kozinatuta egon behar dute, ez gordinik.
  • Almidoi gogorra (patatak, batatak, arroza eta pasta). Kasu horretan, elikagaiak lehenik prestatu eta gero hoztu egin behar dira. Almidoiak bere egitura aldatzea eta digestio-prozesuari aurre egiteko gai izatea da helburua. Horrela, kate laburreko gantz-azidoak hartzitu eta ekoitzi ahal izango dira.
  • Muzilagoak (lihoaren eta chiaren haziak). Hazi horiek bere horretan hartuz gero, gure hesteetatik pasatuko dira eta besterik gabe egikarituko ditugu. Zuntza lortzeko, uretan eragin eta likidoari utzi behar diogu.
  • Fruktooligosakaridoak (zainzuria, tipula edo porrua). Elikagai-zuntz disolbagarri mota bat da, eta koloneko mikrofloraren osaera aldatzeko ahalmena du.
  • Inulina (txikoria, baratxuria, orburua edo platanoa). Zuntz disolbagarri mota bat ere bada, hesteetako mikrobiotarako elikagaia dena.
  • Galaktooligosakaridoak (amaren esnea). Haurtxoaren hesteetan bakterio onak haztea sustatzen du, eta horregatik gehitzen da formulako esne batzuetan ere.

Polifenolak

Landare-jatorriko elikagaietan egoten dira, eta gaitasun antioxidatzaile handia dute. Bakterio onuragarrien garapena ere laguntzen dute.Ardoak eta olioak ere badauzkate, baina zuntzez hornituta daudenak baino ez dira iristen heste lodira, eta, beraz, produktu horiek onurak galtzen dituzte.

  • Fruitu gorriak.
  • Fruitu lehorrak, batez ere almendrak, intxaurrak eta hurrak.
  • % 85 baino gehiagoko purutasuna duen kakaoa.
  • Espeziak, batez ere anis izartua, menda lehorra, jengibrea, kurkuma eta kanela.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak