Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Misoa, soja-hartzigarri bat, zerealak eta itsas gatza

Elikagai mitikoa txinatarrentzat eta japoniarrentzat, duela milaka urtetik kontsumitzen baitute

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2001eko ekainaren 20a

Misoa sojarekin eta itsas gatzarekin egindako hartzigarri oretsua da. Zerealekin konbinatuta egiten
denean (garagarra, arroza…) edo ura gehitzen zaionean, izen desberdinak hartzen
ditu. Egiteko oso teknika zaharra erabiltzen da:
ontzi batean soja-aleak eta beste zereal batzuenak (aukerakoa) jartzen dira, eta bi
urtez egoten dira han, presioa eginda. Aldi horretan, hartzidura
gertatzen da, eta itsas gatza gehitzen zaio orea itxuratu
arte. Misoak propietate onuragarriak ditu organismoarentzat: toxinak eta antibiotikoen hondarrak ezabatzen laguntzen du, gai fekalen
bidez substantzia aserradioaktiboak
kanporatzen laguntzen du (erradiazioak dituzten pertsonentzat onuragarria da) eta erraz asimilatzen diren karbohidratoen edukian oinarritutako energia
ematen du.


Gainera, proteina eta mineral ugari ditu, hala nola sodioa, kaltzioa
eta potasioa. Digestioa errazten du, hesteen antzeko azido laktikoa eta
bakteriasak dituelako. Orekari laguntzen dio, eta hesteetako
floraren berreraikitzailea da; beraz, diarreasetan nahiz idorrerian jan daiteke.


Misoak isoflabona dauka, eta
hori ere odol-zirkulazioa hobetzen du. Hala ere,
kontraindikatua dago sodio asko duelako hipertentsio arteriala dagoenean.
Gordinik kontsumitu behar da, kozinatzean susperraldi asko desaktibatzen baitira.

Eguneroko miso-postrerako koilarakada bat hartzea
komeni da,
zopa edo saldekin batera, entsalada-, arroz- edo fideo-gozagarri gisa, baratxuri
xehatuarekin eta olioarekin nahasita edo ogi-xerra batean igurtzita…

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak