Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Lanerako mokadu osasuntsu eta erosoak

Lanean elikadura orekatua izateko ideia praktikoak, edari azukretsurik, patata frijiturik, galletarik edo opilik gabe.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko urriaren 24a
Img sandwich salmon hd Irudia: Katrin Morenz

Adituek gomendatzen dute egunean zehar hainbat hartualditan banatzea janariak, baina ez da hain erraza aholku hori betetzea lanordu batzuk pasatzen direnean. Bulegoko mahaiek, office-ak edo lantokietako makina banatzaileen guneak ez dituzte beti betetzen gutxieneko higiene baldintzak edo beharrezko tresnak. Goiz erdiko mokaduak egiteko denbora gutxi behar denez, eta mokadu oso landuak prestatzean zikintzeko gogo gutxi dagoenez, are zailagoa da elikadura orekatuaren jarraipena egitea. Ideiarik edo baliabiderik ez dagoenean, sarritan, bending makinetako opilak, galletak edo edari azukredunak chip patatekin jaten dira. Tentazio horiek saihesteko, artikulu honetan iradokizun praktikoak eta, aldi berean, osasungarriak ematen dira lan ingurunean jateko.

Izokin-sandwicharen irud.
Irudia: Katrin Morenz

Lanean modu erraz eta osasungarrian jateko iradokizunak

Laneko atsedenaldietan gehien erabiltzen den elikagaia ogitartekoa da: handiagoa, lana zama fisiko handia bada, edo txikiagoa, ordu batzuk eserita ematen badira. Askotan pentsatzen denaren kontra, hau ez da aukera okerra. Erabilerak dakarren higadura fisikorako tamaina egokia aukeratzea, ogi-mota onena aukeratzea eta, batez ere, betegarria hautatzea funtsezkoa da ogitartekoa aukera osasungarria izan dadin. Izan ere, ez du zerikusirik ogi zurizko ogitartekoa eta txorizoa ogi integraleko ogiarekin edo hazi-ogitartekoa eta gazta freskoa tomate-xerrekin. Hona hemen ogitartekoak gure osasunaren aliatu bihurtzeko ideia batzuk:

Fruitu lehorrak, neurrian eta gatzik gabe, oso aukera praktiko eta osasungarria dira.

Oso aukera praktikoa da fruitu lehorrak ere (intxaurrak, hurrak, almendrak, pinaziak, etab.). Ekarpen kaloriko handia izan arren, elikadura osasungarriaren esparruan fruitu lehorrak kontsumitzea ez da pisua irabaztearekin lotzen, eta onura ugari ekartzen dizkio osasunari. Horregatik, oso erabaki jakintsua da mokadu gisa hartzea, baldin eta errazio gehiegi ez badira eta fruitu lehor txigortuak edo gordinak baina gatzik gabeak badira. Kopurua ez gainditzeko, zigilu txiki batean gorde daitezke, 20 eta 30 gramo artean, eta lanera eraman. Gainerakoa etxeko poltsan geldituko da.

Gauza bera egin liteke fruta lehortuekin (mahaspasak, orejoiak, mahaspasak, etab.). ), nutrizio aldetik fruitu lehorren oso bestelakoa, baina baita osasunarentzat ere.

Fruta freskoa astean behin baino gehiagotan jan beharko litzateke snack gisa. Zuntz, bitamina, mineral eta organismoarentzat onuragarriak diren beste substantzia fitokimiko batzuen edukiagatik, ezinbestekoa da elikadura osasungarria izatea. Sagar klasikoa, udarea edo banana, meloi-kubotxoak, gereziak edo marrubiak dituzten fianbrerak, edozein aukera da egokia.

Azken urteotan, arroz-, arto- eta bestelako zereal-opilak zabaldu dira, baita ogi-makiltxoak, ogia pipekin, ogia zerealekin eta abar ere. Gatz gutxiko aukerak hautatzen direnean (Espainiako biztanleek gomendatutako gatz kopuruaren bikoitza kontsumitzen dute) eta osoko barietateak lehenesten direnean, ideia horiek lagundu dezakete karbono- eta zuntz-hidratoen ekarpena handitzen, herritarren elikaduran defizitarioak baitira.

Edateko iradokizunak

Lanean, etxean edo gimnasioan, edaririk onena ura da beti. Iturrietatik edo banagailuetatik ura erraz eskuratu behar da, edaten denean edalontzia edo botila betetzeko. Aukera hori erabilgarri ez dagoenean, iturriko urak berme osoa eskaintzen duela jakin behar da, salbu eta eskualdeko osasun agintariek ez badute berariaz gomendatzen. Askotan, elikagaiak eta edariak saltzeko makinek hainbat ur-botila izaten dituzte, eta, beraz, ez litzateke zaila izan behar hori aurkitzea.

Ura edaririk gomendagarriena bada, kafea da atsedenaldien izarra. Kafeina, nerbio-sistemaren estimulatzailea, eta azukrea (gehitzen zaionean) nabarmentzen dira. Azken osagai horri dagokionez, Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen du ez gainditzea egunean azukre gisa hartzen diren kalorien %10, eta ohartarazten du europarrok %16 eta %36 artean kontsumitzen dugula. Beraz, kafea hartuz gero, askoz hobeto azukrerik gabe.

Gai Zientifikoei buruzko Estatu Batuetako Elkarte Medikoaren Kontseiluak (American Medical Association Council of Scientific Affairs) ezartzen du kafea edo tea neurriz edateak ez duela eragin negatiborik osasunean, batek bizimodu osasungarria badu. Neurrizko kontsumotzat jotzen da gehienez 3 kafe (200-250 ml) hartzea.

Azukrerik gabeko uraren, kafearen eta tearen (edo beste infusio batzuen) ondoren, edari osasungarriei buruzko giden arabera, gainerako likidoak ez dira hain gomendagarriak. Zukuak eta bestelako edari azukretsuak, eta, jakina, edari alkoholdunak ahalik eta gutxien hartu beharko lirateke.

Etiketak:

Dieta mokadu snack

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak