Nutrizio-informazioa duten 6.000 errezeta baino gehiago, onena aukeratzen jakiteko

Iragazi errezetak Itxi

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Muskuilu-kroketak

Img 152011 g
Zailtasuna Handia
Balio energetikoa 492 kcal
Errazio-kopurua 4

Prestaketa

Tipula, piper berdea eta brounoisse baratxuria jan. Erregosi lapiko zabal batean oliba-olio suabe koilarakada bat eta gurin beroa. Barazkiak frijitu ondoren, gehitu irina pixkanaka-pixkanaka, eta mugitu ahia uniformeki osatu arte. Ongi nahastuta dagoenean, esnea hiru aldiz botako dugu, esne hori irakinaldi punturaino berotuko da, eta intxaur muskatua bota.

Sukaldeko robot batean muskuiluen haragia txikitu eta bexamelari gehitu, etengabe bueltaka arituko gara ez itsasteko. Oraindik ere, sua jaitsi gabe mugitzen da pasta krematsu eta homogeneoa lortu arte. Puntu hori iritsitakoan, pasta plaka baten gainean zabaltzen da, giro-tenperaturan hozteko.

Behin hotza dagoenean, moztu kroketak egiteko, nahi den forma emanez, handiagoak edo txikiagoak, biribilagoak, obalatuak edo karratuak, gustuaren arabera. Irabiatu arrautzak eta pasatu kroketak, lehenbizi irinarekin, gero irabiatutako arrautzarekin, eta, azkenik, ogi birrinduarekin, frijitu zartaginean olio oso beroarekin.

Frijitutako olioa kentzeko, kroketak sukaldeko paperaren azpilean edo platerean atera, eta, ondoren, zerbitzatzeko erretilura edo platerera pasatu, eta, horrekin batera, letxuga-entsalada bat tomatearekin eta tipulin freskoarekin.

Nutrizio-semaforoa

Nutrizio-semaforoa kolorez osaturiko sistema bat da, eta haren bidez argi, erraz eta ondo ulertzen dira nutrizio-balioak.

Errazio batek hau dauka:

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
492 33,7g 15,9g 9,2g 0,7g
25% 48% 79% 10% 11%

* heldu baten erreferentziako ahorakinarekiko

  • Txikia: erreferentziako ahorakinaren % 10 edo gutxiago
  • Ertaina:erreferentziako ahorakinaren % 10 eta % 35 bitartean
  • Handia:erreferentziazko ahorakinaren % 35 baino gehiago

Errezetek, gehienetan, erreferentziako ahorakinarekiko ehuneko altuak dituzten osagaiak izaten dituzte (kolore horia eta laranja dira nagusi). Plater horiek bazkari edo afari batean plater nagusi izateko daude pentsatuta; hori dela eta, haien errazio-tamaina handiagoa izaten da, eta mantenugai-kantitatea ere bai.

Horregatik, errezetek eta produktuek ez dauzkate kolore-muga berak. Adibidez, elikagai baten mantenugaiek kolore horia izango dute EAren % 20ra arte, baina otordu nagusitzat jotzen diren errezetek, aldiz, EAren % 35era arte izango dituzte mantenugaiak horiz.

Kaloriak Gantza Gantz asea Azukreak Gatza
Zer da txikia errazioko 200 Kcal edo gutxiago 7 g edo gutxiago 2 g edo gutxiago 9 g edo gutxiago 0,6 g edo gutxiago
Zer da ertaina errazioko 200 Kcal eta 700 Kcal bitartean 7 g eta 25 g bitartean 2 g eta 7 g bitartean 9 g eta 32 g bitartean 0,6 g eta 2,1 g bitartean
Zer da handia errazioko 700 Kcal edo gehiago 25 g edo gehiago 7 g edo gehiago 32 g edo gehiago 2,1 g edo gehiago
Mantenugaiak Eguneko Kantitate Orientagarria
Kaloriak 2.000 Kcal
Gantza 70 g
Gantz asea 20 g
Azukreak 90 g
Gatza 6 g

Erreferentziako ahorakina balioa (erreferentziako ahorakina) dieta osasungarria izateko egunero ahoratu behar ditugun mantenugaiei buruzko eta kaloria-kopuru totalari buruzko gida bat da. Erreferentziako ahorakinarekiko ehunekoak adierazten du errazio batean dagoen mantenugai baten kantitatea zenbat den egunean hartu beharko litzatekeen kantitatearekiko.

Erreferentziako ahorakinarekiko Erreferentziako ahorakina ehunekoak egunean 2.000 kilokaloria ahoratzen dituen emakumezko heldu baten kasurako daude kalkulatuta. Norbanakoen nutrizio-premiak handiagoak edo txikiagoak izan daitezke sexuaren, adinaren, jarduera fisikoaren eta beste faktore batzuen arabera.

Kaloria-ekarpen handia eta gantz kopuru handia dituen osagaien nahasketa dira kroketak. Gurina, esnea, arrautzak eta irina elikagai ugari dira (sodioa, burdina, kaltzioa, zinka, iodoa eta B3, B9, B12 eta K bitaminak), eta kaloriak ere ugari dituzte. Muskuiluekin prestatzen da, proteina ugariko elikagaia, oso gantz gutxi dute eta omega 3 gantz-azidoen iturri dira. Kaltzioa, burdina, iodoa, potasioa eta magnesioa eta B3, B5, B9 eta B12 bitaminak ere nabarmentzen dira. Errezeta zaporetsua da, eta noizean behin eta kantitate txikietan kontsumitu behar da, gantz saturatu ugari baitauka.