Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ñame: horrelakoa da lurreko elikagairik ‘azkarrena’

Ezagut itzazu energiaz, zuntzez eta potasioz betetako tuberkulu honen propietateak. Usain Bolt atleta jamaikarrak mundu osoan ezagun egin zuen.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2019ko ekainaren 08a

Duela bost urte arte, ia inork ez zuen ezagutzen Europan. Ñamea elikagai anonimoa zen, eta gutxik entzun zuten horren berri. Hala ere, 2012an Usain Bolt atleta jamaikarraren abiadura berean famatu egin zen, Londresko Joko Olinpikoetan 100 metroko lasterketan munduko errekorra gainditu baitzuen. Kirol-gesta hark prentsaren interesa piztu zuen, munduko gizonik azkarrena zer jaten zuen jakin nahi izan baitzuen, eta harritu egin zen erantzuna laburra izan zelako: Boltek ñame jaten zuen, txikitatik asko.

Gogo bizia ez zen itxaron. Exotikoa eta kirol-errendimendua hobetzeko eraginkorra izan zitekeena, ñameak dena zuen superelikagai deritzenen podiumera igotzeko, eta une horretatik aurrera propietate ia miragarriak esleitu zitzaizkion. Baina bazituen? Ez. Izan ere, ñamea oso ohikoa den tuberkulua da, batez ere Latinoamerikan (baita Kanarietan ere), non eguneroko dietaren parte baita, hala nola boniatoa, patata edo juka.

Elikagai horiek bezala, ñamea oso aberatsa da xurgapen konplexuko karbohidratotan (batez ere almidoian), eta ezaugarri horrek energia-iturri oso interesgarria bihurtzen du. Zuntza, zenbait bitamina eta mineral ere baditu, hala nola potasioa. Orduan, zerk berezitzen du? Elikagai horien balioak.

Boniatoarekin eta patatarekin alderatuta, ñameak % 7-10 karbohidrato gehiago ematen dizkigu, ia zuntz bikoitza eta potasio bikoitza baino gehiago, mineral bat.
muskuluak berreskuratzeko bereziki erabilgarria. Bestela, nahiko antzekoak dira, baita janaria prestatzeko ere. Frijituta presta dezakezu, labean, zopetan, gisatuetan, pureetan… Ez zara munduko pertsonarik azkarrena izango, baina
aukera emango dizu sukaldean etxetik oso urruti joan gabe.

Img portada 06
Eduki gehiago ikusteko, kontsultatu inprimatutako aldizkaria.

Etiketak:

ñame-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak