Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguan biltzen diren barazkiak

Neguko estazioko landareek, alkatxofek edo brokoliek esaterako, osasunerako propietate onuragarriak dituzte

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2018ko otsailaren 02a

Barazki izoztuek urteko edozein unetan kontsumitu ahal izango dute. Hala ere, elikagai bakoitzaren sasoia zein den jakitea komeni da, eta zein sasoitan biltzen diren jakitea, horrela ziurtatuta baitago bitaminak eta mineralak ez daudela osorik. Neguan biltzen diren barazki batzuk kalabazina, ilarrak, babak, babarrunak edo piperrak dira, baina, artikulu honetan aipatzen den bezala, orburuak, espinakak eta zerbak, azalorea, bruselako aza eta brokolia oso garrantzitsuak dira.

Natura oso zuhurra da eta, horregatik, sasoi bakoitzean, gizakiek behar dituzten elikagaiak eskaintzen dituzte. Negua sistema immunitarioa babesteko garaia da, horregatik aurkitzen dira C bitamina ugari duten frutak eta barazkiak. Zuntz ugariko produktuak ere badira, hesteetako flora orekatzen dutenak, eta organismoarentzat mesedegarria dena, arteria-presioa erregulatzen duena eta bihotz-hodietako osasuna hobetzen duena.

Berdura izoztuak freskoak dira; heltze-puntu egokian biltzen dira, ultraizozte-prozesua azkar egiteko. Metodo horri esker, baratzean jasotzen diren baldintza berdinetan eta kalitate berdinarekin iristen dira elikagai horiek mahaira. Ultrairagazketa-prozesu guztia, barazkiak baratzean biltzen direnetik ontziratuta dauden arte, 24 ordu baino gutxiago behar izaten da; beraz, bere balio-unerik onenean daude. Gainera, denboraldiaz kanpo lor daitezke, urte osoan eskura baitaude.

Urte-sasoi honetan biltzen diren barazki batzuk kalabazina, ilarrak, babak, babarrunak edo piperrak dira. Zehatzago aztertzen diren hauek zeregin berezia dute:

Orburuak

Irudia: Denira

Alkatxofa urtarriletik apirilera bitartean biltzen da. Zuntz, potasio, magnesio eta fosforoz aberatsa da. Gainera, ur asko du eta kaloria gutxi ematen ditu. Orburuak gordinik jan daitezke, entsaladan, olioarekin eta gatzarekin, labean, frijituta edo egosita.

Zerbak eta espinakak

Barazki horiek neguko hilabeteetan biltzen dira eta ohore egiten diote beren izenari, kolore berde bizia dutelako. Berde ilun horrek adierazten du A probitamina ugari dutela eta, bereziki, azido folikoa.

Irudia: aleboshka

Zerbak dira globulu gorri eta zurien ekoizpenean parte hartzen duten folato gehien duten barazkietako bat, eta sistema immunologikoaren antigorputzak eratzen dituztenak.Magnesio, sodio, iodo, burdina eta kaltzio ugari daukate.Mineral ugariena potasioa da, beharrezkoa baita nerbio-bulkada transmititzeko eta sortzeko eta muskulu-jarduera normalerako.

Espinakak, urte osoan biltzen badira ere, propietateak galtzen dituen landarea dira, epe laburrean kontsumitzen ez bada. Hori dela eta, izoztutako bertsioa da kontsumitzeko modurik onena, horrela ia elikagai guztiek ematen baitute. Betakaroteno eta A probitamina ditu, begietako gaixotasunak prebenitzen ditu, immunitate-sistema indartzen du. Azido folikoaren iturri ere bada, ehunak eta nerbio-sistema osatzeko mesedegarria, eta B9 bitamina.

Brokolia, bruselako aza eta azalorea

Brokolia, Bruselako aza eta azalorea kruziferoen familiakoak dira, eta oso ugariak dira neguko hilabeteetan. Barazki horiek usain berezia dute sukaldean egiten direnean, sufre-konposatu handiak baitituzte eta horiei propietate osasungarriak egozten baitzaizkie.

Irudia: nblxer

Brikolia oso iraupen laburreko barazkia da, mantenugaiak galtzen dituelako egun gutxitan, eta, beraz, hobe da erostea eta izoztuta gordetzea. Zuntz, C bitamina, A bitamina eta niazina ugari ditu brokoliak. Potasioa ere badu, eta, kopuru txikiagoan, kaltzioa, sodioa eta magnesioa. Era askotara presta daiteke, eta elikagairik osasungarrienetakoa dela esaten da.

Azalorea, burua bakarrik jaten duen barazkia da. Osagai nagusia ura da, baina potasio asko eta sodio gutxi ditu, eta horrek organismoko likidoa desagerrarazten laguntzen du. Omega 3 gantz-azidoek eta K bitaminak lagundu egiten dute artritisa eta min kronikoa bezalako baldintzak sortzen dituen hantura kronikoa prebenitzen.

Bruselako eguaztenetan da C bitamina iturri nagusia, bertako berdurei dagokienez. Folato iturri interesgarria dira eta, proportzio txikiagoan, beta-karoteno eta B multzoko bitaminak. Mineralen artean potasioa, fosforoa eta iodoa nabarmentzen dira, baita zinka, kaltzioa (xurgapen eskasekoak), magnesioa eta sodioa ere. Zuntz disolbaezinaren edukia handia da, eta horrek asetasun-sentsazioa eta heste-igarotzea areagotzen ditu. Gainera, azido zitriko ugari dute, eta horrek C bitaminaren ekintza mesedegarria bultzatzen du.

Sociedad Española de Fabricadores Izoztos (ASEVEC) izeneko Espainiako Landareen Fabrikatzaileen Elkarteak (ASEVEC) Interneteko gune bat du barazki izoztuen mundua sakon eta zehaztasunez ezagutzeko. Orri honetan, barazki izoztuak egiteko prozesua ikus daiteke, baita barietate ezberdinak jasotzen dituzten Espainiako eremuak ere, osasun aholkuak eta sukaldean tratamendu eta erabilera hoberik onena plater gozoak egiteko.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

ASEVEC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak