Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguan elikatzea

Hotz-garaian, eltzeak, pureak eta beste plater batzuk lagungarriak dira gure gorputza indartzeko...

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2003ko otsailaren 28a

Jarduera fisikoa egiten duen pertsonak, profesionala izan ala ez, hilabete hotzenetan
karbohidrato konplexuetan eta bestelako elikagaietan aberatsak diren hainbat errezeta erabil ditzake, horiek funtsezkoak
baitira errendimendu fisikoa
optimizatzeko.

Udan plater eta elikagai freskagarriak, epelak
edo hotzak eta arinak nahi ditugun bezala, neguan, gorputzak eltze, gisatu eta
abar gehiago eskatzen dizkigu. Oro har, plater trinkoagoak, beroagoak eta asetasun-sentsazio
handiagoa ematen dutenak.

Kontua da gure gorputzak tenperatura baxuen aurrean erreakzionatzen duela. Hotzaren
ondorioz, gure energia-gastua handitu egiten da (gure organismoak ahalegin handiagoa egin
behar du gorputzaren tenperaturari eusteko), eta, beraz, jateko gogo handiagoa
izaten dugu.

Neguko menuetarako
ideia batzuk….

Lekaleak, pasta, arroza eta patata, protagonistak

Lekaleak eta eltzekariak, astean lau: Dieta orekatuaren irizpideen arabera, gomendio
hauek egin behar dira:
lekaleak astean lau aldiz gutxienez, bi lehen plater gisa (dilistak, ilarrak…)
eta beste bi lehen plateren osagai gisa edo
bigarrenen goarnizio gisa (azalorea edo kardua garbantzuekin, legatza saltsa berdean edo txekor-biribilkia ilarrekin,
etab.). ).
Gauza bera da lekaleak barazkiekin eta arrozarekin edo patatarekin konbinatzea; izan ere, osagai koipetsuak
gehitzen badizkiegu (txorizoa, urdaia, odolkia, etab.), indigesta
gehiago egiten dute, eta koipe saturatuak gehitzen zaizkie, gehiegi kontsumituz gero, odoleko kolesterol-tasa edo -maila handitzeko
joera
dute. Batzuetan, lekaleak flatulentziak izaten dira, eta deserosotasun horrek eragina izan
dezake kirol-jardueran. Ondo beratzen baditugu
eta egosten uzten badugu (ur hotza gehituz edo sutatik minutu batzuez
lapikoa kenduz), ahulak izateko arriskua murriztuko dugu.
Kuminoak eta mihiluak edo anis berdearekin egindako kamamila- edo
poleo-infusioak ere, bazkariaren amaieran, digestio-erraztasuna hobetzen
eta aerofagia- edo flatulentzia-arazoak saihesten laguntzen dute.

Arroza eta pasta, astean bitan edo hirutan:
Arroza eta pasta (fideoak, espagetiak, tagliatelleak, etab.) oso ondo
konbinatzen dituzte mota guztietako aimentu, gozagarri eta espezieekin, ez baitute berezko zaporerik.
Kontsumo-gomendioei dagokienez, elikagai horiek astean bitan edo hirutan kontsumitu
behar lirateke. Bestalde, lekaleekin gertatzen den bezala, hobe
da barazkiak eta
gantz gutxiko porteinak (atuna, arrautza gogorra, oilaskoa edo indioilarra edo untxia…) eta, gutxiagotan, animalia-jatorriko
elikagai koipetsuak (txerri-saiheskia, txistorra
edo lukainka, hirugiharra, esnegaina, etab.) erabiltzea. ).

Patata, astean lau edo zazpi aldiz:Karbohidrato
konplexuz aberatsa da patata, eta sukaldaritzako hainbat
teknika eta konbinazio onartzen ditu. Astean lau edo
zazpi aldiz jatea gomendatzen da, barazkiekin, haragiekin, arrainekin eta arrautzekin, edo plater
bakar gisa (patatak saltsa berdean, pobrea…), egosita, labean eta maiztasun
txikiagoarekin frijituta, janari berean karbohidrato ugariko
beste elikagairik ez dagoenean, hala nola lekaleak, arroza
eta pasta.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak