Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguan ere hidratatzeko zazpi gako

Behar adina edateak ez du likidorik atxikiko eta odolaren zirkulazio onari lagunduko dio.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko urtarrilaren 17a
img_vaso agua_

Udan, ura hartzeak bero-kolpeak eta deshidratazio arriskutsuak prebenitzen baditu, neguan, behar adina edateak ez du likidorik atxikiko eta odola ongi zirkulatzen lagunduko du, gehiago presionatuko baititu berogailuak eta arropa estuak. Hidratatzea egarriari erantzutea da, eta likidoen beharrari erantzutea, egoeraren eta adinaren arabera. Udan, hidratazio onak beroak eragindako ur-galera ordezten du. Ura edatean lortzen da, baina udako fruta eta barazkiak jatean ere bai, oso aberatsak baitira uretan. Neguan, soroa lehorragoa da, baina haren ezaugarriek zopa, salda eta krema aberatsak egiteko aukera ematen dute. Hidratatzen laguntzen duten errezetak, ur nahikoa edatea ahaztu gabe.

Img vaso agua1
Irudia: Gunnar Grimnes

Ura edatea da ohitura onena, boten eta galtzerdien presiopean dauden orkatiletan likidorik ez puzteko. Gainera, tenperatura baxuek edari freskoen egarria saihesten dutela dirudien arren, infusio beroak edatera gonbidatzen dute. Dena da hidratazio egokia lortzeko, baita neguan ere.

Bost otorduetako eguraldi-ura

Zenbat eta ur gehiago edan, orduan eta hobeto disolbatzen dira gatzak eta errazago kentzen dira. Horrek esan nahi du likido gutxiago atxikitzen dela, eta horrek odol-zirkulazioa hobetzen duela. Zenbat ur hartzen den egokia kalkulatzeko, sei baso ur gehitu behar dira egunean, janarian eta afarian edaten den kopurutik aparte, nahiz eta ur asko edatea asko kostatzen den, hori ere kontuan hartzen da.

Zenbat ur hartzen den egokia kalkulatzeko, sei baso ur gehitu behar dira egunean.

Batuketan, baso erdi bat baraurik eta beste baso erdi gosaldu ondoren sartzen dira. Biek organismoa esnatzen laguntzen dute, eta beste edalontzi batek, afaldu ondoren, gaueko ordu guztiak konpentsatzeko balio du. Beste lau edalontziek, beste lau edalontzik bakarrik, eguerdiko mokadu bat eta arratsaldeko beste bat hartzeko beharra gogorarazten dute. Gainerakoetan, edozein unetan balio du.

Urarekin gertatzen den paradoxa da ez irenstean likidoak atxikitzen direla. Behar adina edaten bada, ez da landare edo osagarri diuretikorik hartu beharko, medikuaren aginduz hartzen ez badira behintzat. Zehaztasunik gabe hartutako diuretikoek hormonen ekintza estimulatzen dute elektrolitoekin batera doazen likidoak kanporatzeko, eta horrek deskonpentsazio hidroelektrolitikoa eragin dezake, bizi-organoen ohiko funtzionamenduan eragina duena, hala nola bihotzean eta giltzurrunetan.

Ongi hidratatzeko zazpi gako

  1. Egunean sei baso ur edatea, egarri izan arte eta jatorduetan hartzen den uretatik kanpo. Ez da ahaztu behar goizeko lehena, gosaria amaitutakoan, loan metatutako jariakinak ezabatzen laguntzen baitu. Eguneko azkenak, oheratu aurretik, organismoa gauez hidratatzen du.

  2. Kaloriarik gabe beroan sartzea, te-katilu bati edo beste edozein infusio berori esker. Mokadu baterako edo otoitzerako unerik egokiena dira.

  3. Udan gazpatxo batekin edo baratxuri zuri batekin bazkaltzen eta afaltzen hasteko gogoa izaten den bezala, neguan, ezin hobea da zopa, krema bero edo salda batekin egitea.

  4. Salda, zopa eta kremen gatza mugatzea. Koipe eta gatz gutxirekin ere egin daitezke eltzekariak. Neurri batzuek ez diote zaporeari eraso egiten, eta ez dute testura aldatzen; hala ere, balio kalorikoa murrizten dute, eta sodio-abusuak eragindako likidoen atxikipena saihesten dute.

  5. Nahiz eta hotzak egarri-sentsazioa geldiarazten duen, are gehiago jarduera fisiko bat amaitutakoan berotu egin behar bada, udan adina ur edo gatz-prestakin edatea proposatu behar da. Lehen sorboak beroa egiten duenean duen plazer bera sortzen ez badu ere, premia berdina da, eta, beharrezkoa bada, nahitaez edan behar da.

  6. Neguko frutekin batera kolorezko ukituak eman (gelatinak, laranja-zukuak eta beste zitriko batzuk), ahosabaia estimulatu eta hidratazioa areagotu.

  7. Neguko gorputza hotzari aurre egiteko prest izateko azken gakoa da jakitea, likidoak behar bezala hartuz gero, azala hidratatzen laguntzen dela, batez ere finena, airean jartzen dena. Ondo hidratatuta egoteak ez ditu ordezkatzen eskularruak, txanoa edo kakaoa, baina ura, zopak edo infusioak edateak, gatza mugatzeak eta C bitaminan aberatsak diren neguko frutak aprobetxatzeak, hori da formularik onena hatzek, belarriek eta ezpainek beroa eta uhertasuna egoki berreskura ditzaten, zauriak, jakintsuak eta pupak saihesteko.

ERREZETA-LIBURU DIURETIKOA NATURAZ

Infusioak, gehiegikeriarik gabe, dieta osasuntsu batean bezala, aliatuak dira hotzari aurre egiteko, eta, aldi berean, organismoa hidratatzen da. Manzanilla, poleo menda, tea eta erregaliza, alaken klasikoak, azken urteetan lore eta hostoen nahasketa exotiko eta erakargarriak gehitu zaizkio, ur beroan likidotuz gero ongizate-tragoak dakartzatenak. Ohiko zopa eta kontsomeek ekarritakoak bezalakoak. Gainera, prestakin beroek urdaila osatzen dute, eta modu eraginkorrean lasaitzen dute gosea; beraz, errazagoa da zopa on baten ondoren jatekoak haragi edo arrain bidezko anoa hartzea.

Baina erne egon behar da saldei gehitzen zaien gatz-kopuruarekin; izan ere, hidratazio gutxi lortuko dugu gatz arruntaren sodioa gehiegi erabiliz gero, baina baita zopa bati gehitzen zaizkion salda-pastilletan ere. Asteko dieta koloreztatzen duten beste aukera batzuk zopa berrantolatzaileak dira. Zopa horiek plater bakar bihur daitezke, fruta lagun dutela; zopa tradizionalak, intxaur ukituarekin; edo gaur egungo gustuetara egokituak, semola-fideoen ordez txinatarrak dituztenak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak