Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguko afari beroak eta arinak

Nutrizio-eskakizunak ez dira gehiegi aldatzen neguan eta udan; beraz, hilabete hotzetan, aukera beroak eta arinak bilatu behar dira.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2017ko urtarrilaren 18a
Img sopa verduras calorcito hd Irudia: ildi_papp

Gauez, oro har, afaletarako oso astunak ez diren eta digestio errazekoak diren elikagaiak aukeratzen dituzte, gaueko atsedena errazteko. Otordu oparoak ere saihesten dira, digestio astunik ez izateko. Neguan, ordea, gorputza orekatzen duten plater-platerak gehiago izaten dira, eta, beraz, erraz ahazten dira entsaladak edo barazki freskoak, eta, batzuetan, afarietan energia gehiago hartzen da. Nutrizio arloko eskakizunak ez dira negu eta uda bitartean aldatzen; beraz, urtaro hotzenean aukera beroak bilatu behar dira, eta, aldi berean, arinak, afaletarako artikulu honetan adierazten direnak bezalakoak.

Img sopa verduras calorcito 01
Irudia: ildi_papp

Afaria da eguneko azken janari handia. Gure herrialdean, 20:00etatik 22:30era hartzen da, nahiz eta hori aldatu egin daitekeen adinaren, familia-osaeraren, lan-txanden eta egunean zehar pertsona antolatzearen arabera. Edozein modutara, atseden egokia izateko, komeni da afaltzeko ordua ez atzeratzea eta lotara joan aurretik ez jatea.

Afari orekatuen egitura

Dieta orekatua izan dadin, gutxienez 2 errazio barazki (bat bazkarian eta beste bat afarian) eduki behar dira; 2-3 pieza, dieta orekatua orekatua izan dadin; 2 eta 3 pieza artean orekatua izan behar du: 2 edo 3 errazio, azukre, edari azukretsu, edari azukretsu, edari azukretsu, azukredun edari, industriako opil eta pastel eta jaki azukretsu gisa.

Adituek gomendatzen dute egunean zehar janaria banatzea eta, beraz, egunean 5-6 otordu egitea: gosaria, goiz erdia, bazkaria, askaria eta afaria (afaldu ondoren, ordu asko pasatzen dira afariaren eta lotara joateko orduan). Horrek guztiak kaloria-kontsumoa egunean zehar jaten eta banatzen denaren autokontrola errazten du.

Era horretan, afariek eduki kaloriko neurritsua eman behar dute eta gantz edukian gehiegikeriak saihestu. Ez dute elikagai hiperkalorikorik eduki behar, ezta azukre asko ere. Barazkiak edo barazkiak bigundu egin behar dira, elikagai proteikoak eta karbohidrato ugari duten elikagaiak eduki behar dira, eta egunean gomendatutako fruta errazio bat ziurtatu.

Kontuan hartu beharreko gauza bat da egitura desorekatuak edo nutrizio-urritasunak eragin ditzaketenak ezin direla janari arin eta osasuntsutzat hartu. Horrela, ez litzateke egokia izango egunero fruta edo jogurta afaltzea edo egunero ogi-ogia tomatearekin eta hestebetearekin afaltzea; izan ere, elikadura-egiturak dira, eta, batzuetan, bitamina eta mineral gabezia eragiten dute, proteina gabezia edo zuntz dietetikoa, besteak beste. Aholkurik onena dietista-nutrizionista galdetzea da, dietaren nutrizio-orekari buruzko zalantzak daudenean.

Negurako afari orekatuen adibideak

Hona hemen afari arin eta beroak:

  • Astelehenean. Landare-salda zopa, fideo finekin. Txerri-solomoa plantxan, berenjena labean eginda. Udarea.
  • Asteartea. Lurrun brokolia, leka zuri gutxi batzuekin salteatua.
    Legatza plantxan. Laranja.
  • Asteazkena. Azalore-purea (baratxuri salteatua olioarekin, azalore egosiarekin eta urarekin; patata txiki bat gehi daiteke). Izokin-xerra labean. Fruta-mazedonia.
  • Osteguna. Kalabazina labean, barazkitxoekin betea (azenarioa, txanpinoiak eta tipula salteatuak). Indioilar-bularkia arroz basatiarekin. Sagarra.
  • Ostirala. Tortilla frantsesaren plater konbinatua, eta kinoa-entsalada eta tomatea. Platanoa.
  • Larunbata. Barazki-panatxea. Oilasko-xerra entsaladan. Laranja.
  • Igandea. Porru-krema beroa. Mihi-arraina plantxan. Kiwiak.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak