Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguko menu arinak: kaloriak kontrolatzeko ideiak

Osasun-erakundeek gomendatzen dute gehiegizko kalorikoak saihestea, hotz-hilabeteetan zailagoa baita hori lortzea

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2012ko abenduaren 27a
img_menu ligero invierno calorias hd

Udako fruta eta barazkiek, baita beroak ere, gustukoen duten sentsazioa arintzen laguntzen dute, eta udazkenean eta neguan mahaiek izaten dituzten jaki eta jaki sendoekin kontrastea egiten dute. Tradizioari eta klimari esker, modu atseginagoan eta atseginagoan jaten dute hilabete hotzetan. Baina, neguan arin jan daiteke, gustura ez geratu gabe edo deseroso geratu gabe? Erantzuna “bai” da. Ondoren, janari arina zer den azalduko dugu, eta urte-sasoi honetan kaloria bidezko kaloriak hartzeko ideiak azalduko ditugu.

Zer da otordu arina?

Irudia: CONSUMER EROSKI

Energia-dentsitate handiko elikagaien ereduek gorputz-pisua handitu dezakete. Horixe da, hain zuzen ere, helduen obesitatearen prebentzioari eta tratamenduari buruzko FES NAD-SEEDO Adostasunak jasotzen duen ebidentzia. Baina zer da “energia-dentsitatea”? Elikagai batean pisu unitate bakoitzeko dagoen energia kopurua da, hau da, 100 gramo edo beste zati batean dauden kaloriak.

“Arin jatea” kaloria gutxien dituzten elikagaiak hartzea da. Horretarako, komeni da jakitea 100 gramo bakoitzeko kaloria gutxien dituzten elikagaiak barazkiak eta frutak direla, eta, ondoren, ur eta gantz gutxi daukatenak, adibidez, esne gaingabetua eta jogurt gaingabetua edo lekale freskoak (ilarrak, adibidez). Energia-dentsitate handiena duten produktuak, berriz, olioak, gurinak, margarinak eta beste koipe batzuk dira, eta ondoren fruitu lehorrak, hestebeteak eta opilak. Guztiek koipe ugari dute.

Elikagai eta errezetak aukeratzerakoan, kaloriak eta gantzak ez ezik, horien kalitatea eta jatorria ere garrantzitsua da

Jakina denez, Nutrizio, Elikadura eta Dietetika Elkarteen Espainiako Federazioko adituek (FESNAD) energia-dentsitate txikiko elikagaiak dituzten dietak gomendatzen dituzte, pisu gehiago hartzeko. Izan ere, literatura zientifikoak esan nahi du energia-dentsitate handiko dietak kaloria, gantz total eta gantz saturatu gehiago kontsumitzearekin lotzen direla, baita pisu handiagoa izatearekin ere. Hala ere, elikagaiak eta errezetak aukeratzean, kopuru hori (kaloriena edo gantzena) ez ezik, kalitatea eta jatorria ere garrantzitsua da.

Irudia: CONSUMER EROSKI

Elkarte zientifikoen gomendioa jarraitzeko, neguan ere, dieta landare-jatorriko elikagaietan oinarritu beharko litzateke (landar-baseddiet), arrain, haragi gihar, arrautza eta esne gaingabetuen kantitate txiki gutxiago sartuz. Hala ere, estazioaren baratzeko produktu-dibertsitate txikiagoak zailtasun txiki bat ekar dezake, honelako dieta bat egin behar baita: kaloria eta gantz saturatu gehiegi ez, eta, aldi berean, klima-gorabeheren aurrean suspertu egiten da. Horregatik, sasoiko produktuak eta errezeta zaporetsu batzuk ezagutzeak lagundu egingo du elikatzeko modua hobetzen, nahiz eta hotz egin.

Errezeta arinak eta beroak negurako

Irudia: CONSUMER EROSKI

Neguan, kruziferoen familiakoak izaten dira ohikoenak; horien artean, hainbat barietate nabarmentzen dira: aza, Bruselako aza, brokolia, erremolatxa, apioa, arbia eta kolerrefaua, besteak beste. Kalabazak, porruak, azenarioak, espinakak… ere badaude. Horiekin lehen plater ugari presta daitezke, barazki edo barazki erregosien kremez, arrautza-irinetan pasatuz, irakinez, etab.

Neguko barazkiak egokiak dira dieta osasungarrian oinarrizko eta funtsezko elikagaiak laguntzeko, hala nola arroza, pasta eta lekaleak:

Menua errazago prestatzeko, neguko plater osasungarriak, osasungarriak eta zaporetsuak proposatzen dira, abenduko, urtarrileko edo otsaileko edozein gau izoztutako afaria osatzeko:

Jakina, ezin da menu bat osatu gure antzinako dieta osasungarria eta dieta mediterraneo osasungarria: fruta freskoa. Urte-sasoi honetan, zitrikoak (mandarinak, laranjak, pomelak) nabarmentzen dira, nahiz eta udareak eta sagarrak ere puntu hobezinean dauden. Abendua eta urtarrila bitartean, udazkeneko frutak eros daitezke oraindik, adibidez, granada eta mahatsa.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak