Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura > Ondo jaten ikasten > Bitxikeriak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neguko sukaldaritza: beroa, atsegina eta osasungarria

Negua garai aproposa da zopak, kremak eta pureak egiteko, edo egun batzuk atseden hartzeko, baina beti bero

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2012ko otsailaren 15a
img_sopa c invierno hd

Aste horietako neguko giroak gorputza hozten du, eta sasoiko elikagaien artean, energia gehien ematen dutenak eta bero gehien ematen dutenak aukeratzeko gonbita egiten du. Bitartean, errezeta-liburuen artean, neguan janaria prestatzeko modurik onenak bilatzen dira. Zopak, kremak, erregosia eta labean edo lurrunetan egindako prestakinak dira gorputzari bero gehien ematen dioten sukaldaritza-formulak. Hotz handiko egun baten ondoren, estalperik gabe iristen da gorputza. Hona hemen aukera osasungarri eta gozo horietako batzuk, urteko egunik hotzenetan jateko.

Img sopa c invierno 01
Irudia: gdolgikh

Zopa, krema eta erregosi gehiago neguko egunetarako

Img 114828g
Irudia: CONSUMER EROSKI

Naturak ematen du. Neguan, entsaladarako barazkiak urriak dira. Ukaezina da eskarola, letxuga eta azenario batzuk daudela, baina ez da tomate, piper eta pepinoen sasoi naturala. Horrek ez du esan nahi, merkatuan salgai egon arren, ez direnik jan behar, baizik eta urtaro bakoitzean lantzen diren elikagaiak kontsumitu behar direnik. Iritsiko da tomate-entsaladen ordua.

Giro izoztuak gorputza hozten du, elikagaiekin eta prestatzeko moduekin ere beroa eskatzen baitu. Hilabete hotzak dira une aproposak barazkiak zopetan, kremetan eta pureetan, hezegarriak, prestatu berriak edo berotuak hartzeko. Entsaladak, nahi izanez gero, menuaren osagarri edo osagarri izan daitezke, eta ez plater nagusi gisa. Aldaketa dietetiko puntuala da, eta ez du ondorio negatiborik izango ez osasunean ez elikaduran. Hilabeteak igaro ahala, gorputzak entsaladak eskatzen ditu. Era berean, bazkaltzeko edo afaltzeko entsalada bat nahiago dutenek intuizioari jarraitu eta dastatu besterik ez dute.

  • Barazki-zopak: barazkiekin (baratxuria, porrua eta azenarioa, txanpinoiak, brokolia, kalabaza eta tapioka, kalabaza eta tapoia jengibre-ukituarekin) eta egoste-likidoekin (oilasko-, landare-, arrain- edo eltzekari-saldekin) egiten diren konbinazioak adina barazki-zopa egin daitezke.

  • Krema leunak: porrua, kalabaza, zerba, azenarioa eta txanpinoiak dira hilabete hotz hauetan aukeratu behar diren barazkiak. Oliba-olio birjinaren zorrotada on bat besterik ez da, gaztarik eta natarik gabea, sesamo-hazi txigortu apur batekin edo kalabaza- edo ekilore-pipekin soilik lortzen da plater arin baina erosoa.

  • Barazki erregosia edo gisatua: erregosi iraunkorrak eta su motelean, barazkien berezko zapore gozoa nabarmentzen du, bereziki sustraienak edo arrastelenak, hala nola azenarioak, kalabaza, tipulak eta arbiak. Oso zapore atsegina lortzen da gutxienez 30 minutuz prestatuta. Endibia erregosiak limoiarekin, tipularekin, piper berdearekin, porru salteatua pinaziekin, txokoarekin edo beste plater batekin.

  • Labean: labe lehorrak, haizagailurik gabeak eta barazkiak heze egon gabe, landareen gozotasuna areagotzen du. Barazkirik mamitsuenak, berenjena edo kalabazina esaterako, gozoak dira labean, onduak eta belar usaintsuen ukitu pertsonala dutenak. Horrela, labean erretako barazkiak, lapikoan edo papillote eran, edozein plateren hornigai edo lehenengo gose bihurtzen dira.

    GISATUA EZ DA KOIPEAREN SINONIMOA

    Gisatuak eta erregosiak ere landarezkoak izan daitezke; lekalezko errofatu sendoak, askotariko paella mamitsuak edo pasta bete zaporetsuak dira, eta gantza ez da eragozpen. Barazkiak hasieran sueztitzeko oliba-olio txorrotada on bat egoste-koipe bakarra izango da. Gainerako zaporea lortzeko, jakiak modu egokian aukeratu behar dira, belar usaintsuak eta espeziak modu orekatuan erabiliz, eta behar den denbora eman behar da behar bezala prestatzeko.

    Nahikoa da baba freskoak eta orburuak, brokolia txanpinoiekin, barazkiak tofuarekin edo ardi-gaztarekin erretzea, itxura arina duten baina asetzen duten platerak direla egiaztatzeko.

    RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak