Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Neke kronikoa kirolean

Kirolariek arazoak izan ditzakete lehiaketa edo entrenamendu baten ondoren indarberritzeko, elikadura egokia egiten ez badute.
Egilea: maitezudaire 2004-ko irailak 14

Kirola modu profesionalean egiten ez dutenek ez dute arazorik neke kronikokoak, kasu horietan bi egiten baitira normalean. edo astean hiru entrenamendu, kirolarienak bezain gogorrak ez direnak profesionalak; beraz, nahikoa denbora dago entrenamendu bat eta bestea. Nolanahi ere, kasu horietan, zuzena izan behar du. elikadura ere garrantzitsua da energia izateko nahikoa, eta kirolaz erabat gozatu ahal izatea.

Ariketa egin ondoren elikatzea

Entrenamendu baten ondoren edo ondoren gertatzen den elikadura lehiaketa batean, egiten den bezain garrantzitsua da aurretik. Ariketa egin ondoren elikadura egokia ez bada, ez da galdutako likidorik irensten, kirolaria ez da errekuperatuko behar bezala edo denbora gehiago beharko du egoteko prest; beraz, hurrengo entrenamenduan edo lehiaketan ez nahi den errendimendua lortuko duzu.

Garrantzitsua da karbohidrato ugariko elikagaiak hartzea, hala nola ogia, patatak, pasta, arroza, fruta… entrenamendu osteko 15 minutuetan edo lehiaketa, amaitu eta 2:00etan eta 4:00etan. ariketa fisikoa, muskuluek glukogenoa berreskura dezaten galduta. Baina indarberritze-dieta batean ere garrantzitsua da ez ahaztu proteinak, batzuek indarberritzea eragin baitezakete glukogenoaren proba, lehiaketaren ondorengo lehen orduetan azkarragoa izatea. Elikagai proteikoak irensteko modu egokia da karbohidrato aberatsekin konbinatuz, askotariko platerak, hala nola urdaiazpiko- edo indioilar-ogitartekoak, zerealak esnearekin, haragia edo arraina patatekin…

Baina, gainera, kontuan hartu behar da izerdiarekin galdu egiten direla. baita potasioa eta sodioa ere; beraz, garrantzitsua da horiek berreskuratzea. dietaren bidez. Potasio askoko elikagaiak dira, eta bateragarriak dira dieta batekin indarberritze-prozesuak, patatak, banana edo fruta-zukuak, sodioa gazta eta ogia bezalako elikagaietan dago. edo galleta gaziak.

Likido-ekarpena

Lehiaketa edo entrenamendu bizi batean, kirolariak likido-kantitate handiak izerdiaren bidez; beraz, galdutako likido horiek lehenbailehen aldatzea komeni da. Horretarako, aukera ona da zukuak edo uretan aberatsak diren frutak (sandia, adibidez). izan ere, horiek, uraz gain, azukrea dute, bitaminak. eta mineralak. Kirol edariak ere har daitezke, baina ura da gomendagarriena, ez baitu digestio-arazorik sortzen organismoak oso ondo onartzen duelako.

Gehiegi entrenatzen ez bada, behar adina atseden hartu eta eraman elikadura zuzena, bai lehenago, bai bitartean eta ondoren ariketa fisikoa egitean, kirolaria azkarrago errekuperatzea lortzen da eta neke kronikoa ager ez dadin.