Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nerabezaroan gatzaren eguneroko kantitatea hiru g murrizteak hipertentsio-arriskua minimizatzen du

Gaixotasun koronarioa eta bihotzekoak izateko arriskua ere murrizten da

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2010eko azaroaren 17a

Nerabezaroan egunean kontsumitzen den gatza hiru g murriztuz gero, helduen hipertentsio arteriala garatzeko arriskua %30etik %43ra murrizten da, San Frantziskoko Unibertsitateko (Estatu Batuak) ikertzaile-talde batek egindako ikerketa baten arabera.

Gaixotasun koronarioaren %7tik %12ra jaitsi da, gatz gutxiago kontsumitzeari lotuta; bihotzekoak %8tik %14ra jaitsi dira, eta istripu kardiobaskularrak %5etik %8ra jaitsi dira. Hori dela eta, egun hauetan Chicagon egiten ari den Asociación Americana del Corazón (AHA) elkartearen urteko bileran aurkeztutako lanari eusten zaio.

AHAk gomendatzen du egunean 1,5 g sodio baino gehiago hartzea; nerabeen batezbestekoa 3,8 gramo baino gehiago da, beste adin-talde batek baino gehiago. Alde horretatik, elikagai prozesatuek gatz gehiegi dute. Estatu Batuetako Osasun Estatistiken Zentro Nazionalaren datuen arabera, “snack” frijituen pakete batek 310 miligramo sodio ditu, eta pizza “gatzaren kasuan, nerabeentzako arazo handienetako bat da”.

“Kontsumitzen dugun gatz gehiena ez dator gure gatz-ontzitik, irensten ditugun elikagaietan gehituta baitago”, esan zuen Kirsten Bibbins-Domingo doktoreak, ikerketaren egileak. “Txikitatik gatz gutxiago kontsumitzeak onura gehigarri bat du: janaria hain gazia ez den zerbaitetara iristeko modua alda dezakegu”, gehitu zuen.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak