Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Nola antolatu haurrentzako eguneko menu osasungarria?

Zenbat esneki hartu behar dituzte haurrek? Eta frutak, haragia eta arraina? Horrela, haurren eguneroko elikadura antola dezakezu, osasuntsu eta era askotara jan dezaten.

nino con manzana Irudia: Getty Images

3 eta 11 urte bitarteko haurren elikadurak haurren hazkuntza eta garapen ezin hobea ahalbidetzeaz gain, etorkizunean zenbait gaixotasun izateko arriskua murriztuko duten jokabide osasungarriak sustatu behar ditu, esaterako, obesitatea. Nola eraman hori praktikara? Eguneroko elikadura antolatzeko eta asteko edo hileko menuak sortzeko modu erraz bat da eguneko bost otorduetan elikagai-taldeen maiztasunari buruzko gutxi gorabeherako gomendioak banatzea eta elikagai-multzo bakoitza proposamen zehatz baten arabera egokitzea. Hemen kontatuko dizugu.

Elikagaien kontsumo-maiztasuna

Maiztasun horiekin (gutxi gorabeherakoak) kontsumitu behar dituzte haurrek elikagai hauek:

  • Barazkiak: gutxienez bazkarian eta afarian.
  • Osoko zerealak eta horien eratorriak: eguneko otordu batzuetan.
  • Fruta: gutxienez egunean 3 aldiz.
  • Esnekiak: 1-3 aldiz egunean.
  • Proteikoak: egunean bi aldiz gehienez, eta txandaka.
    • Lekaleak: astean 3-4 aldiz.
    • Arrautzak: astean 3-4 aldiz.
    • Arraina: astean 2-3 aldiz.
    • Haragia: astean 3-4 aldiz.
  • Ura: egarriaren arabera.
  • Oliba-olioa: ontzeko eta janaria prestatzeko.
  • Elikagai osasungaitzak (opilak, freskagarriak, edari energetikoak, janari lasterra…): zenbat eta gutxiago, hobeto.

Nola banatu elikagaiak egunean zehar

janari osasungarria
Irudia: Getty Images

Hala, gomendatutako elikagaiak eguneko otorduetan bana ditzakegu:

Gosaria

  • Zereal integralak eta deribatuak
  • Esnekiak
  • Fruta
  • Ura

Goiz erdia eta askaria

  • Zereal integralak eta deribatuak
  • Esnekiak
  • Fruta eta fruitu lehorrak (birrinduta 5 urtetik beherakoentzat)
  • Ura

Bazkaria eta afaria

  • Barazkiak
  • Zereal integralak eta deribatuak
  • Proteikoa
  • Fruta
  • Ura

Haurrek elikadura-osagarriak hartu behar dituzte?

Oro har, ez. Nahiz eta maiz erabiltzen diren nutrizio-gehigarriak (herrialde batzuetan, haurren herenak hartzen du nutrizio-osagarriren bat, bereziki multibitaminikoak), probek adierazten dute elikagai batzuen osagarri puntualak baino ez direla egiten (adibidez, burdina), baina soilik espezialista batek gabezia-egoerak hauteman eta diagnostikatzen dituenean.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak